Sv: Baståsen

Ja det är han :) ska bli så kul att se honom igen, han är ju 13 nu! Hur många ft har du startat iår med jättehästen?

Vad kul :) trodde ni var fast i dressyrträsket nuförtiden!

Opopop!!! Man får icke förnärma kamel genom att kalla honom för D-ordet. Då blir PF arg och man får akta sig :angel: :D

Han är en FÄLTTÄVLANSkamel (har jag lärt mig :angel: ).

PF: Planerar du fortfarande at komma till Enköping? :)

:rofl:

Idag ville kamel mest vara världens snabbaste kamel :angel: tur att jag tog ut honom i förmiddags och rastade honom lite inför kvällens terrängträning :D

Yes, vi kommer till Enköping, blir 1* där :)

Kamel har kanske bestämt sig för att pröva på en karriär som kapplöpningskamel? En mycket prestigefylld sport i mellanöstern och Australien.

*kl*

Reservlista står jag med på..? Betyder det att man bara får starta om någon annan avanmäler sig? :crazy:

Det står inget om det i ryttarmeddelandet...

Dessvärre är det så. Tråkigt! :(

Extra tråkigt när man tydligen lottat bort istället för att stänga klassen efter 50 starter :( speciellt för nån ryttare som lottats bort med båda hästarna och var bland de första att anmäla....

Men pengarna har de ju dragit.. Hoppas man får tillbaka dem snabbt om man inte får åka. När vet man om man kan åka då tro? Är ju liksom en del att förbereda inför en tävling.. :crazy:

*kl*

Hörni!
Nu får ni ta och uppdatera oss som sitter hemma och väntar på resultat.
Hur har det gått i värmen?

Kamel och jag vann lättklassen! :banana: :banana:

Är väldigt nöjd med dressyren, programmet var roligare att rida än jag trodde och vi fick till en bra ritt med efterföljande fin och klarsynt kritik av domaren. 37 straff, fanns en 9a i protokollet till och med!

Hoppningen. Mja - banan lämnade en hel del övrigt att önska i flera avseenden, var jättemycket hinderfel och uteslutningar.
Kamel började fint över hinder 1 och 2, och just som jag känner mig som värsta hoppryttaren kommer hinder nr 3, med något så skräckinjagande som en liten låda med regnbågsmönster under...
Det hindret passerade vi medelst hopptekniken "kråkhopp" som enklast beskrives som; kom i anridning i frisk galopp, bli "rädd" för liten låda, stanna nästan helt, se ut som -> :eek:, hoppa sedan jämfota och låt en eller annan bom rasa i backen, landa för säkerhets skull i korsgalopp också - allt medan ryttaren ligger på hästhalsen.
Resten av ritten blev helt kråkhopps- och felfri efter mycket bestämd framåtridning från min sida.

Terrängen var helt lovely :love: Vilken häst jag har!
Banan var likadan som förra året, sjyssta rejäla hinder men inga jättesvårigheter rent tekniskt.
Kamel kändes toppen hela banan igenom, jag behövde i stort sett bara hålla i tyglarna och hänga med :)
Blev några ynka tidsfel, men vi behöll ledningen ända in i mål ändå :love:

Grattis!! Tror att jag såg en skymt av er i terrängen..

KL
Min häst skötte sig faktiskt över förväntan i de två första grenarna! Trodde han skulle dö i värmen när vi skulle rida vår dressyr i ridhuset strax efter kl 12:eek: Men han var riktigt framåt och tuffade på! Lite jobbigt tycker han att det är speciellt med sin stora galopp. 64% är vi helnöjda med:D Dessutom lekt han runt felfritt i hoppningen, som enligt honom är löjligt lågt...:angel:

Sen var det ju det där med vattnet i terrängen, redan som nr 4 kom den där pölen. Min plan var att föröka rida en liten sväng och komma lite snett på så att han inte skulle se det så himla tidigt... När jag är 30m från hindret blåser hindervakten i sin visselpipa, hästen tittar upp:eek: ser vattnet och tvärstannar... Sen kommer vi inte närmre än 2-3 meter innan vi nästan blir påridna av hästen efter då hindervakterna inte har koll och säger varken till om de har räknat stopp eller att nästa häst är på väg...

Enda fördelen med att båten inte går förren kl 23.30 här i kväll var att jag hade gott om tid. Så när alla har ridit klart fick vi iaf gå bort och träna lite på de där hemska pölarna. Så pålle kom inte undan utan har nu plaskat i båda vattnen i alla gångarter!

Nu väntar drygt 3 timmars båtresa, vi landar nog hemma på stallplanen framåt 3 halv 4 imorgon bitti... Gäsp!

Grattis!! Såg 1-4 och det såg kalas ut.

Min häst var halt när vi kom fram. Något kul måste han ha hittat på i natt men hoppas att det bara är en vrickning som går över snart.

Annars är jag en VÄLDIGT stolt "mamma" till duktiga nya tjejen och gammelmannen.

Grattis!! Såg 1-4 och det såg kalas ut.

Min häst var halt när vi kom fram. Något kul måste han ha hittat på i natt men hoppas att det bara är en vrickning som går över snart.

Annars är jag en VÄLDIGT stolt "mamma" till duktiga nya tjejen och gammelmannen.

trisst för dig men såg resultatet för favvo-S!!! Kul med så bra start!!! (han kommer alltid ha ett fan här borta) :love:

får jag vara dum å fråga hur fasiken man läser resultatraden?
tex vinnaren: 37.1 2.0 4.0 43.1

hur läser man straffen i dressyren? antar att hon inte fick 37% ;)
sen 2.0 i tidsfel på terrängen? å 4 fel på hopp?

Anlände 1 timma innan dressystrart. INgen knoppning här inte. Rörig hoppbana.
Rittern blev ärtt ok, konstiga komentarer är nere som vara var positivia men samtidigt typ 4-or rätt igenom. Två sjuor. Sämta dressyren jag gjorde nåogonsin, oavsett ft-dressyr eller vanliga. Var så sata*s sur på mig själ.
Framhoppningen led jag dålig, ladda inte om helt enkelt yvärr. Han blev start mot slutet och bommarna bara flög (Nu blir det på med jaktkandaret i banhoppningen igen!!!)

26 straff i hopp , 66,4 i dressy o totalt+ 97.2. 4,8 straff för tiden i terrängen, fanns en växel till men vill spara på den till nästa vekcas enstjärniiga. Herregud, längesen man hade straff av den här kalibern. Min hst ska inte riva 3 hinder på en 100-bana.

Jag som alltid blir placerad på Basist, lite surt är det! O en av mina favvobanor.
Men men. Pålla var KANON genom startfållan. Inge skuttta runt eller kasta sig åt sidan, bra for iväg som en pil.
kul.

Grattis alla till plaeceringar!!!!

får jag vara dum å fråga hur fasiken man läser resultatraden?
tex vinnaren: 37.1 2.0 4.0 43.1

hur läser man straffen i dressyren? antar att hon inte fick 37% ;)
sen 2.0 i tidsfel på terrängen? å 4 fel på hopp?

Dressyrpoängen räknas om från procent till straffpoäng. Ex är 60 straff = 60% och 45 straff = 70%. 37.1 straff = ca 75%

Yes, sen kommer terrängresultatet. Man får 0.4 straff per sekund över optimaltiden. 2,0 straff alltså 5 sek över tiden.

Nästa kolumn är banhoppningen. 4 straff per nedslag.
Sist kommer en summering av de tre grenarna :)

tack!!!

finns det någon tävling i närheten av täby/vallentuna (stockholm) någon helg snart?

jag vill se men jobbar alltid, men har några lediga söndagar framöver! :)

Liknande trådar

Hundträning Tänkte göra en tråd för dem som ska springa muddypaws nu kommande helg och sen nästa år. Om man vill styra upp en buketräff alt visa...
2
Svar
35
· Visningar
2 151
Senast: Acto
·
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
877
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 169
Senast: Squie
·
Dressyr Nästa helg ska jag tävla RM/DM för lektionsryttare i dressyr. Det ska bli jättekul såklart! I propositionen står det att det är...
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka