Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Övr. Grenar Jag gillar Presenting. Har ägt flera avkommor själv och hans meriter (både i avel och egna) gör honom till en mycket bra hingst. Med...
Svar
5
· Visningar
1 514
Senast: cutty
·
Western Nu har jag suttit och tittat på bilder från årets tidigare tävlingar och inom min klass finns det en kvinna som har valt precis likadana...
Svar
7
· Visningar
1 349
Senast: Bewildered
·
Western Ja, jag blev sittandes här och funderar på western som sport i helhet. Något som alla har gemensamt är ju utrustningen vilket man tränar...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: Madurska
·
Islandshäst Jag är ID-kontrollant och ska ut på en koll i helgen där jag känner att jag har lite tunn is under fötterna. Islandshästförbundet har...
Svar
3
· Visningar
1 499
Senast: tanten
·
Dressyr När får man gå in på banan vid tävling egentligen? Om tex att den inte finns nån som öppnar och stänger, utan det är öppen bana. Kan...
Svar
2
· Visningar
1 221
Trav Jag citerar Aftonbladet: Men vem vinner?! Och vill ni se duellen, klicka på länken nedan på lördag. :bump: Min sambo kommer vara...
Svar
13
· Visningar
1 708
Senast: GotAsecret
·
Tävling En snabb fråga, hur räknar man ut hur många som blir placerade i en klass? har glömt och har inte TR tillgängligt :)
Svar
2
· Visningar
930
Senast: loser
·
Western Jag har införskaffat mig ett side-pull i syfte att göra min häst lycklig. Han är inte glad över att ha bett öht, så jag tänkte att nu...
Svar
16
· Visningar
3 608
Senast: malumbub
·
V
Islandshäst Kort fråga kommer nu... Ni som rider islandshäst, använder ni säkerhetsväst? Själv äger jag ingen. Fanns inte på min tid...alltså...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 200
Senast: Niela
·
Dressyr Blev rekommenderad av en tränare att testa att ha en skumrem när jag rider min häst på kandaret, men har aldrig haft det innan. Vad...
Svar
15
· Visningar
6 519
Senast: Rumpnissen
·
Körning Vad har ni för vikt på era selar ni som har lokselar med bågdäckel? Finns det någon modell som är lättare att någon annan? Känns som...
Svar
19
· Visningar
3 593
Senast: Tacitus
·
Distans Finns det ingen propp ute till Vasaritten? Har sökt, men kan inte hitta. Konstigt, det är ju inte ens 2 månader kvar till tävlingen och...
Svar
3
· Visningar
1 352
Senast: CosmicQueen
·
Trav Hade varit kul att diskutera lite runt balansering av olika hästar. Jag börjar med att visa en film med min gammelhäst som vi tog på...
2
Svar
39
· Visningar
3 579
Senast: jassica
·
O
Trav Jag skulle bli sjukt glad om nån här på buke har en bild på Maybe tomorrow eller vet vart jag kan hitta?=) Har letat så mycket men inte...
Svar
2
· Visningar
1 181
Senast: OthiliaH
·
Övr. Grenar Vad ska det vara för höjd på pinnarna som används till slalom i Working Equitation?
Svar
4
· Visningar
1 810
Senast: Lipica
·
Körning Är det svårt? Kan man göra det själv, eller måste en sadelmakare göra det?
Svar
3
· Visningar
1 549
Senast: Madelene
·
N
Hoppning Hej! Har köpt en ny häst. Och är nu ute efter en hoppsadel där hans manke får plats. skulle behöva lite hjälp med att hitta en...
Svar
9
· Visningar
3 991
Senast: Diabetikern
·
F
Körning Fästa "min" rockard ska det stå i rubriken.. Okej detta är kanske en lite dum fråga, men frågar man inte får man aldrig veta ;) Jag...
Svar
10
· Visningar
3 369
Senast: fisken
·
Fälttävlan http://www.stallbacken.webbland.se/dressyr/program/falttavlan/FaltLatt_2010_kort.html Skoj att dom lägger in lite skänkelvikning som gör...
Svar
12
· Visningar
2 178
Senast: Undret
·
Körning Selen är en loksele. Vagnen har som en rektangulär ögla på utsidan av skakeln (fattade någon det där?). Sitter både seltungor och...
Svar
10
· Visningar
4 726
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben