Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Dressyr Hej alla dressyrryttare (och ni andra) Om man ska börja träna en häst i dressyr, som typ inte har blivit tränad på mer än ett halvår...
Svar
11
· Visningar
1 918
Senast: bobo
·
S
Dressyr Skulle ngn vilja skicka ett pm eller så till mig med kopior på dessa 2 dressyrprogram: LD:1 1992 LD:4 1992 inte dom program som...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: __Stilett__
·
B
Dressyr Jag har ett problem.Jag ska debutera LA för första gången. :crazy: Och jag undrar om ni har några tips på vad jag ska tänka på. Jag...
Svar
6
· Visningar
826
Dressyr När får man börja tävla stor häst egentligen (i Dressyr) När som hälst eller?
Svar
3
· Visningar
935
Senast: bollen__
·
N
Dressyr Japp,snart är det dags att debutera i årets första dressyrstart! En LC på klubbis men vadåå? :smirk: Iaf,hur brukar eran vecka innan...
Svar
6
· Visningar
1 057
Senast: BusBarro
·
F
Dressyr Jag satt och bläddrade i Eric Lettes gamla bok Dressyr (Utbilda och träna för tävling) och kom på bilderna på sluta (sidan 84-85). Boken...
Svar
7
· Visningar
1 405
Dressyr Ja, är det några som tänker åka på den? Jag är själv sugen på att åka, vet någon hur mkt biljetter som sålts/finns kvar? jag är själv...
Svar
16
· Visningar
1 701
Senast: Rufsan.
·
Dressyr hej! Jag har en häst som jag tidigare hade som hopphäst, dock gick vi omkull hon skadade sig, och efter behnadlig helt återställd...
2
Svar
29
· Visningar
2 325
Senast: caballus
·
C
Dressyr Hur lär man sin häst att gå i skänkelvikning? Jag har ett outbildat 8-årigt sto som inte kan så mycket.
Svar
5
· Visningar
1 272
Senast: bussig
·
Dressyr har tydligen tappat bort mitt TR så jag får fråga er som har istället. får man tävla med en fårskinnspadd under schabraket?
Svar
13
· Visningar
2 377
Senast: Ylva
·
M
Dressyr Är de inte så att man måste ha 62% i LA eller FEI reg. 2 ggr? Spelar det ngn roll vilken FEI det är? När man vet sj att man fått de som...
Svar
5
· Visningar
1 368
Dressyr Jag har ett problem med skänkelvikningarna i trav.. Jag kan nämligen aldrig få hästen att tvära bra utan den travar bara rakt framåt...
Svar
8
· Visningar
1 146
Senast: Zenith
·
Dressyr Vilken av respektive är er favorit? Jag ska debutera i LB:1 i feb, (första tävlingen på ca 15 år...!) men inte på min häst.. jag vill...
Svar
9
· Visningar
1 714
Senast: Magnum
·
M
Dressyr Jag är ganska ny inom dressyren, och det innebär att jag inte kan särkilt mycket :p har lagt ner all min tid på NH istället, men har nu...
Svar
8
· Visningar
925
Senast: Zeli
·
Dressyr hur just tävlingsdressyren uppkom? Jag ska skriva en svenska uppsats där jag ska jämföra Akademisk ridkonst med dagens...
Svar
10
· Visningar
1 047
Senast: Annas
·
F
Dressyr någon som vet om det har kommit till några nya "viktiga" regler i TR 2005? tex. vid kval & sådant.. :bow:
Svar
8
· Visningar
1 014
Senast: frallizz
·
D
Dressyr Hej på er fega, inbitna "dressyrtanter"! (Lilla mig inräknat.. :o ) (Hoppas ingen tar illa upp..inget illa menat..) Blev bara lite...
2
Svar
29
· Visningar
2 124
Senast: Opaliis
·
Dressyr Vad satsar ni på under 2005?Vad har ni för mål/delmål?Vad kommer ni att träna för nu i vinter?Vilken är den första tävlingen? Jag har...
2
Svar
39
· Visningar
2 808
Senast: traloppan
·
C
Dressyr Har mätintyg, men vad är det mer som behövs? Jag har grönt kort - det gäller väl även för 10-åriga dottern? Vaccinationsintyg...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 076
Senast: SarahOlofsson
·
B
Dressyr får man ha det eller ska man låta sadeln halka fram? vad är bäst eller godkänt rättare sagt?
Svar
8
· Visningar
1 192
Senast: L_Lancelot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka