Träns och hjälm

Sv: Träns och hjälm

Aha, ja men då är det en annan sak! Det är just den där remmen, det ser så.. fult ut! När den drar ner nosgrimman liksom!

Ja det är inte så vackert, men det blir så på många smala nosgrimmor som inte "orkar hålla uppe"

Tomaten skrev:
Ja det är inte så vackert, men det blir så på många smala nosgrimmor som inte "orkar hålla uppe"

Det beror väl på hur hårt man drar igen den?

Nirak

eller så får man låta bli att dra aachenremmen så hårt

Öh, ja?! Jag vet nog det.
Men jag avskyr smala nosgrimmor. För det spelar ingen roll hur löst man drar åt den där jädra remmen så åker den ner ändå..!
Men men, det är mig det..

Men det är precis då den åker ner om man har den övre nosremmen löst spänd, spänner man den hårdare åker den inte ner.

Senast ändrad av en moderator:

Jo jag vet det. Men man ska ju inte spänna åt den för hårt heller. Jag använder inte sådana nosgrimmor, jag hatar dem så.. Men jag tycker det är så otroligt fult när man ser det på tävlingar osv.

Jag spänner inte hårade än man ska men det jag tror det beror på, är om achenremmen fungera som den ksa måste den dras åt ordentligt och smala nosgrimmor utan ja vad ska man säga, någon styrsel i sig själv har svårt att hålla emot och åker gärna ner men det är den erfarenheten jag har!

Japp, samma här. Det var den remmen jag syftade på.. Eller. jag vet inte vad jag syftade på riktigt!

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 879
Senast: Liran
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Mia_R
·
Ridning börjar känna att det är kört att hitta en bra medryttare. Har en häst som jag tävlar och tränat i dressyr. Då jag har både jobb och...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
12 440
Senast: Emine
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 253
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar