Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

W
Dressyr hur många dagar i veckan tycker ni att en häst ska få vila om schemat ser ut så här (ungefär) Måndag: dressyr pass (ca1h) Tisdag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: bollen__
·
J
Dressyr Jag undrar om man kan, som tidigare, söka dispans för att få tävla dressyr UTAN sporrar? Isåfall vart söker man den?
2 3
Svar
50
· Visningar
3 993
Senast: tant agda
·
R
Dressyr Tänk er en dressyrbana. Man rider i höger varv, och fattar galopp vid K. Vid E vänder man upp mot B, men vid X lägger man en...
Svar
13
· Visningar
1 243
Senast: celeber
·
Dressyr När jag red på ridskola fick jag lära mig att alltid släppa tyglarna helt i skrittmomentet i ett dressyrprogram. Men när jag tittar på...
Svar
12
· Visningar
1 177
Senast: Rufsan.
·
Dressyr Hur skulle ni berskriva hjälperna ni ger vid: *galoppfattning *halt *avsaktning *skänkelvikning *öppna *sluta *bakdelsvändning...
2
Svar
20
· Visningar
2 418
Senast: Lully
·
E
Dressyr (förutom att det ser trevligare ut altså) fram med alla argument !
2 3
Svar
42
· Visningar
5 900
Senast: Topolino
·
Dressyr Barockforumet är väldigt duktiga på att ge ridtips och förklara hur man kommer åt vissa problem. Är vi här på dressyrforumet så...
Svar
15
· Visningar
1 605
Senast: mycket_irriterad
·
Dressyr ja.. ni ser frågan. vilka ponnier i eliten (deltagit sm o så) byter ryttare.. ?
Svar
19
· Visningar
2 513
Senast: Lancet
·
A
Dressyr Hur säger ni i sekretariatet när ni startanmäler?
Svar
3
· Visningar
938
M
Dressyr jag är inte så inne i dressyren och har några funderingar. 1. Varför måste alla rida på kandar och med sporrar? 2. hästarna piskar...
Svar
11
· Visningar
1 095
P
Dressyr Hej! om man har ett ungsto som "spinger" in i galoppen hur ska man då träna henne? Hon "rusar" i trav och fattar sedan galopp. Hon är...
Svar
7
· Visningar
893
·
H
Dressyr hur gammal måste en häst va för att få starta i L:C1 :confused: och om jag skulle starta i L:c1 på en tävling i en vanlig riskola med...
Svar
4
· Visningar
1 364
Senast: Real_Life
·
Dressyr Jar tar en rövare och lägger min fråga här och antar Ingela H:s utmaning om ämnen utöver tyttare och betsling. Vad är ryggverksamhet...
Svar
15
· Visningar
1 961
Senast: Lejonelle
·
Dressyr verkar vara dags för en ny trpd om vilka bett man får ha på dressyrtävling (och som alltid rätta mig gärna om jag har fel) tredelat...
Svar
8
· Visningar
1 529
Senast: sweep
·
Dressyr Ja vad tyckte ni om Globen dressyren igentligen? Jag var där på söndagen och såg kuren, och tyckte att det var det bästa startfältet...
2
Svar
26
· Visningar
2 258
Senast: soffie
·
Dressyr underlig rubrik, men frågan står där.. Pratade med en kvinna i stallet för någon vecka sen och vi kom in på frågan hurvida försäkringen...
Svar
5
· Visningar
1 228
Senast: Rufsan.
·
Dressyr Ska komma ett nytt LA program. Någon som har sett det? Mvh//LG
Svar
7
· Visningar
1 196
·
Dressyr Oh boy... Efter att bara ha ridit ett år på ridskola och sedan "skogsmullat" i fyra år visade det sig att bara hålla sig inne på...
Svar
8
· Visningar
2 437
Senast: Grace*
·
Dressyr Är det tillåtet att ha rakad utsmycknad på sin häst när man tävlar dressyr? Min fjorda har just nu ett hjärta på halsen, undrar om det...
Svar
7
· Visningar
1 042
Senast: bollen__
·
I
Dressyr finns det någon övre åldersgräns för att få starta en häst i dressyr? vilka bett är tillåtna? :bump:
Svar
4
· Visningar
909
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka