Hur många dagar i veckan rider ni under vintermånaderna?

Sv: Hur många dagar i veckan rider ni under vintermånaderna?

Marlenè skrev:
Hur lägger ni upp träningen under vintern?
Antal dagar på ridbana samt antal dagar ute i naturen?
Samt hur långa träningspass?

Kul att höra hur ni andra gör!!!

Nämn gärna om ni har tillgång till ridhus eller om ni rider i utomhus paddock. :)

Ja,som vanligt. tror jag, förutom att man behöver tänka på att det är en tävling i helgen.

försöker (som vanl.) rida 2 ggr i skogen på intern. Memn de blir så svårt o få ut 2 hästar i skogen = att jag ska rida ut 4 ggr/vecka o då ska ja ha nån o rida med oxo. Är MEST tanter där ja står. Nåra andra oxå men..

mellan 1-2 tim på den ena ponnyn MAX 1 tim på den andra.

Både ridhus och paddock. Fasy just nu är ridbanan antingen gård eller hal. Så den går inte att rida på! Riudhuset kan vi inte héller ridda i därbyter dom underlaget just nu ..

Senast ändrad av en moderator:

Jag ser inte vintern som något störra problem. Hästen klarar mer än man tror och man får försöka hitta olika sätt att träna på. Det gäller verkligen att ta dagen som den kommer, man får alltid se vilket underlag som passar. Jag bor i stockholmstrakten, det varierar med snö och sådant. Ofta stenfrys utan snö. Har ingen tillgång till ridhus =(. Det finns fina ridvägar häromkring, bla en stor gräsvall. Den funkar ofta att rida dressyr på. Man får försöka ha en väldigt lyhörd häst som kan träna överallt. fast visst fuskar man lite med dressyren. Man sätter på hoppsadeln och när man kommer till en äng så blir det bara ingen dressyr. Mörkret är jobbigt, försöker att inte få det att påverka mig alltför mycket. Det märks dock på hästen att han inte går lika mkt dressyr som i somras, han har tappat en del muskler. aja, skrev det här lite snbbt lite lösryckt :P men men hoppas ni fattar

Jag rider ca 4 dagar i ridhus och 2 utomhus. 1 vilodag. rider ej hårt när det är klallt! :smirk:

brukar låta hästen få sin "årliga" viloperiod då , kan innebära 2-4veckors skogsridning/vila. efter som vi tävlar

jag tränar i ridhus tre ggr i veckan och ränar mycket i naturen och rider på ridbana när vädret tillåter och när den är mjuk

Viktigtigt att träna mycket!! :idea:

Hm, jag tycker som dig. Folk rider på tok för mkt i ridhus o i största allmänhet.

För att hålla igång en häst behöver man inte rida 7 dar/vecka. Rider man rätt med sin häst så behöver man rida den ca 30min/varannan dag. Men de e om man rider rätt alltså. O utöver de där 30 min ha mna ju skritt före o efter...

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 257
Senast: sorbifolia
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 181
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 691
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 915
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama