• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Lugowina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 010
L

Lugowina

Hej.
Jag undrar om man måste göra nått men manen i dressyren på lokal nivå?? :bump: :o

Sv: Manen

Lugowina skrev:
Hej.
Jag undrar om man måste göra nått men manen i dressyren på lokal nivå?? :bump: :o

du behöver aldrig göra nått med manen i dressyr (är dock osäker på hur det är vid de högre klasserna)

de finns inga såna regler för några klasser..... men av tradition knoppar man manen

På svenska tävlingar finns inget krav, inte ens i de svåraste klaserna. På internationella tävlingar KAN det finnas krav på att knoppa manen, jag har inte läst FEI:s tävlingsreglemente.

Man brukar knoppa hästarna, om det är möjligt.
Men hästar med stubbman kan men ju inte göra det på.
Hästar men lång man kan det ju vara fint att göra ardennerfläta, eller kanske fisknätsflätning, eller varför inte bara ha den utsläppt?

Det står inte någonstans att man e tvungen att knoppa, men det ger ett prydligare intryck på ekipaget.

hej.
Hon har jätte lång man.
Jag vill inte klippa den bara för att tävla. :D

låt den va utsläppt! det är jättesnyggt med hästar med lång man.
eventuellt kan man fläta den typ en dag i förväg så den blir lite "vågig" de e skitsnyggt!

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 427
Senast: Mirtai
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Foder & Strö Jag antar att det finns fler än mig som har detta problem med att manen blir totalt förstörd av balkupan. Är det någon som har någon...
Svar
4
· Visningar
432
Senast: Lole
·
Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
2 040
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna