Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

D
Hoppning Hej! Jag behöver tips om vad ni tror att problemet kan vara...: Min häst sticker efter att han har hoppat ett hinder. Han är...
2
Svar
24
· Visningar
4 951
Senast: EmelieR
·
F
Hoppning Om det finns en klass med 27 i avd A och 20 avd B hästar. Sen en klass med bara unghästar 32 stycken och sen börjar min klass. När tror...
Svar
7
· Visningar
967
Senast: Febbe
·
R
Hoppning Vilka klubbar tävlar ni för? Är ni nöjda med dom? Ngn som kan tipsa om en bra klubb i sthlms området? funderar på att byta
2
Svar
30
· Visningar
2 580
Senast: Husmusen
·
M
Hoppning Mmm har som sagt börja att hoppträna varannan vecka och de är nog en 4 år sedan häst och jag tränade och hoppade! Och jösses så...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 309
Senast: älgen
·
F
Hoppning Behöver tips på hoppövningar för en vinglig femåring som bara blivit skogsriden sen sent i våras. Jag har travhoppat kryss och räcken...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: Catinca
·
J
Hoppning .. ja, va e det för mått på dem? alltså, hur långt ska det vara emellan när det e en stor D-ponny ( ca 146 cm ) å C ponny ( ca 136 cm ) ?
Svar
3
· Visningar
1 035
A
Hoppning Vi ska bygga hinder på ridskolan imorrn. Nu vill jag ha massor av "utseendetips" till dem. Alltifrån utformning till färläggning...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Aeternum
·
I
Hoppning idag var min mamma på konferens så jag hade ingen sjuts med hästen till hoppträningen, men jag tänkte att jag provade å höra om jagh...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: trazel
·
B
Hoppning finns det något säkrare sätt att hoppa så att man inte flyger av vid vägran?
Svar
14
· Visningar
1 002
Senast: Yoghurt
·
Hoppning Har funderat på vad de hästar som gått i riktigt höga klasser tar vägen då de tävlat färdigt. Då menar jag typ SM, VM, OS mfl. Hingstar...
Svar
15
· Visningar
1 373
Senast: fejko
·
Hoppning Vad är det som avgör om en häst har bra hoppförmåga? Självklart tekniken, men jag menar utöver det. Min två-åring löshoppar mer än...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: Corax
·
M
Hoppning JA n iser ju rubriken!!! :p Jag ramlade av och ramlade rätt i hindret landade på frambommen på oxern, och knäcker den!!!! :eek: med...
2
Svar
22
· Visningar
1 881
Senast: Mahogney
·
Z
Hoppning Jag har varit med om detta på ett X antal tävlingar, att hästen försökt att stanna med ryttaren, men ryttaren har då ridit på hästen...
Svar
13
· Visningar
1 240
Senast: Olinda
·
P
Hoppning Hej !!!!! Jag undrar om man får ha ett pessoa bett på sin ponny på en nationell tävling ? Eller måste man ha delta då ?! :confused:
Svar
9
· Visningar
1 243
Senast: Galina
·
H
Hoppning Är det någon här som tävlar sin ponny bland storhästar? Fördelar/nackdelar? Blev lite nyfiken bara, inte så ofta man ser det! :)
Svar
6
· Visningar
881
Senast: starcraft
·
A
Hoppning Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, jag har en D-ponny på foder som gått MSV hoppning, men nu vägrar hon på alla hinder. Så i...
Svar
10
· Visningar
4 335
Senast: NinaP
·
K
Hoppning dagar hoppar ni i veckan/månaden??
2
Svar
27
· Visningar
2 254
Senast: älgen
·
H
Hoppning Min fyraåring har börjat bli lite framtung i hoppningen och lyfter inte tillräckligt mkt på frambenen och behöver alltså sätta under sig...
Svar
8
· Visningar
932
Senast: nipa
·
E
Hoppning Har hört i dag av en tjej som påstår att hon är "hästkunnig", att hästar som är för tung inte kan hoppa!!!!!???? :smirk: Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 282
Senast: BeastieBabe
·
W
Hoppning Jag ska gå bommar idag. Men hur långt är det i mellan om man rider i trav?
Svar
11
· Visningar
1 141
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023