Jösses så rädd

Sv: Jösses så rädd

17 år som tränare och ingen har lyssnat på dig?? Du har inte funderat på HUR du framför dina råd???

Jag lyssnar mer än gärna OM tränaren kan framföra sina råd på ettbra vis dvs säga fördelarna i min ridning och få fram nackdelarna på ett bra vis och sedan komma med råd om hur man kan förbättra sina nackdelar!

Däremot folk som typ säger... du sliter din häst i munnen du lutar dig frammåt blicken ska upp och din häst är sne hej då....

Jaha tänker man då och känner sig genast skitdålig ryttare och självförtroendet är inte stort! :crazy:

-----------
Om tränaren säger...

Hej kul att du vågar hoppa träning ger färdighet...
prova nästa gång att föra fram handen lite ta gärna tag i hästens man för i och med att du är rädd så spänner du dig och blir stum i handen och de kan resultera i att du kan rycka hästen i munnen!
Och de vill man ju inte=)

Försök tänk på ridvägen och hästen skall vara rakställd över hindret blablabla.. HÄR har vi en bra tränare som framför de neggativa på ett sett så man VILL lyssna på mer vad tränaren har att säga :smirk:

Vilken tränare är DU??

Tack.. vart inge hoppträning i måndags för jag har fått ryggskött :crazy:
Hoppas de är över(inte så troligt) men man kan ju hoppas :D tills nu på måndag=)

Annars ska väl min medryttare hoppa och jag ta kort :D

Haha...en smidig lösning!
Dock är det fruktansvärt att man tappar det så fort.
Red på ridskola fram tills jag var 17, å då red jag i hoppgrupp.... :angel:
Kan man inte tro om mig idag. Jag hoppade gladeligen 1.10 barbacka på dom mest svårthoppade hästarna......brr

Mmmm jag hoppade förr 110 på tävlingar och tränade på 120.
Hoppade in unghästar och sånt. De kan man verkligen inte tro idag.. jag har väl blivit äldre och klokare hehe

_Morotsbiten_ skrev:
Japp brukar h¨lla manen men här vart som sagt språnget helt fel och jag tappade allt och höll på drilla av :crazy:

jag brukar helst vilja släppa tyglarna över haha tänker nog rida med grimma i början så amn inte kan rycka i munnen.
Hästen kan hoppa hon har hoppat 150 i sina unga dagar och bättre läromästare kan jag inte ha hon sköter för tillfället taxering och allt sånt ,jag blundar och säger hjääälp :rofl: ¨

Känner mig 100% trygg på henne men hindrena :crazy:

Men om du förbereder dig med att ha axlarna framför höfterna när du rider an mot hindret så kommer du hela tiden att vara i balans, även om språnget blir helt galet!
Försök jobba in känslan där, hoppa ex studs serier, bara små låga hinder, jätte bra för häst och ryttare!

studs :eek: :crazy: haha sånt vågar jag inte hoppa idag läskigare finns ju inte=(
Känns som man ska trilla av

Jag har problem med mina axlar som är stela som jag vet inte vad så jag har svårt att slappna av där.Men de är mycket bättre idag än förr!

Kanske är de så att jag inte lyssnar på dig och dina råd därför jag tycker du mer trycker ner mig än försöker hjälpa mig! :smirk:

Som jag skrev så är jag och kommer heller aldrig bli en kanon hopperska.

Mitt mål är inte att sitta perfekt utan mitt mål är att komma över hopprädslan.
Jag kan hålla med om att de ser ut som jag rycker hästen i munnen men jag gör inte de utan ist för att hålla fram handen ger jag efter på tygeln så den blir längre men bibehåller handens ställning över detta plutthinder!

Min ridlärare säger iaf inget om att jag satt och slet min häst i munnen utan jag fick tillsagt att INTE släppa efter så mycket innan hindret utan att hålla emot(hästen drar i 320 mot hindret)

Sen att jag har en axelskada som gör att jag har mycket svårt att föra fram min ena arm frammåt gör att jag har en liten egen hoppstil och får ist som sagt var släppa efter på tygeln och hålla kvar handen än som man ska göra ha kort tygel men föra fram handen!

Just nu lägger vi all vikt på att jag ska VÅGA hoppa sen hur de ser ut är idagens läge rätt orelevant.
När jag är orädd att hoppa DÅ tar man tag i alla småfel

Hästen är så bra läromästare och byter själv galopp om man hamnar i fel, hon taxerar lägger till ett extra galoppsprång om de behövs eller länger galoppen om de behövs!
Jag styr bara :D

Nästa gång du ska ge en nybörjare i hoppning råd prova med att inte trycka ner dom och få dom att känna sig värdelösa!

Kan du vara vänlig och citera var älgen trycker ner dig?? :confused:

Varför inte?
Finns det någin lag som säger att man MÅSTE hoppa? I så fall har jag missat den lagen.

Har massor av folk som inte gillar att hoppa och de låter andra som VILL hoppa sin häst för att hästen ska få omväxling

Detta är citat av EXAKT de DU skrev.. har du dåligt minne?? jag anklagar dig inte alls för att skriva saker du inte skriver nämn nått..Utan jag citerar bara de du faktist skrev

Kan du inte stå för de du skriver???

Och detta är det nedtryckadet som du syftar på som som älgen gör med det inlägget??? :eek:

Jo, JAG står för vad jag skriver. Jag vet också VAD jag skriver/skrivit.

Detta var för det första inte skrivit till dig och för det andra är det INTE nedtryckande.

_Morotsbiten_ skrev:
Kanske är de så att jag inte lyssnar på dig och dina råd därför jag tycker du mer trycker ner mig än försöker hjälpa mig! :smirk:

Som jag skrev så är jag och kommer heller aldrig bli en kanon hopperska.

Mitt mål är inte att sitta perfekt utan mitt mål är att komma över hopprädslan.
Jag kan hålla med om att de ser ut som jag rycker hästen i munnen men jag gör inte de utan ist för att hålla fram handen ger jag efter på tygeln så den blir längre men bibehåller handens ställning över detta plutthinder!

Min ridlärare säger iaf inget om att jag satt och slet min häst i munnen utan jag fick tillsagt att INTE släppa efter så mycket innan hindret utan att hålla emot(hästen drar i 320 mot hindret)

Sen att jag har en axelskada som gör att jag har mycket svårt att föra fram min ena arm frammåt gör att jag har en liten egen hoppstil och får ist som sagt var släppa efter på tygeln och hålla kvar handen än som man ska göra ha kort tygel men föra fram handen!

Just nu lägger vi all vikt på att jag ska VÅGA hoppa sen hur de ser ut är idagens läge rätt orelevant.
När jag är orädd att hoppa DÅ tar man tag i alla småfel

Hästen är så bra läromästare och byter själv galopp om man hamnar i fel, hon taxerar lägger till ett extra galoppsprång om de behövs eller länger galoppen om de behövs!
Jag styr bara :D

Nästa gång du ska ge en nybörjare i hoppning råd prova med att inte trycka ner dom och få dom att känna sig värdelösa!

Läs själv!
JAG har INTE sagt att du sliter hästen i munnen. JAG skrev att du skulle följa med bättre i språnget och ge bättre eftergift.

Så föbannat trött på att du inte kan läsa vad folk skriver utan ber om råd som du ändå inte lyssnar på och sedan vränger totalt ut och in...

jag har aldrig sagt att du sagt i denna tråd att du säger att jag sliter hästen i munnen heller :smirk:

Så om du är så förbannat trött på att jag läser de du inte skriver så sluta läsa sånt jag inte skriver!!

Nu tänker jag inte skriva mer till dig vi har nada mer att säga varandra i denna tråd.. jag får tacka så hääääämskt mycket för dina tips och råd ... sen om jag väljer att lyssna på dom eller inte är MIN ensak :smirk: :p

Nuuu ska jag sova*hick* :o :D

Tyvärr mina medbukefalister.. Nästa veckas träning kommer min medryttare få sköta, jag har för ont i min kropp just nu för att kunna rida krävande ridning :cry:

Men kort kommer iaf tas och även filmning.. sen får någon hjälpa mig och förklara hur man lägger in filmsnuttar så ni bukefalister kan se :idea:

*lånar knapp*
Jaha då kaserar jag ytterligare en tråd som började som mycket intressant och hade vissa givande drag då jag själv kunde relatera till problemet. *knycklar och siktar på papperskorgen*

apo

Hur går det med hoppningen?.. hade glömt bort att jag hade skrivit på den här tråden...=P Nå, har du å pållen gjort några framsteg då?.. det är många som är hopprädda, du är ju inte den enda i hela världen precis..=P men men.. det är bara att kämpa på.. Om jag skulle vara hopprädd (vilket jag nu inte är) så skulle jag nog försöka att göra en massa saker med hästen, alltså olika saker så att man bygger upp ett jättestarkt förtroende. Ju mer du vågar lita på hästen ,tror jag, ju lättare och så tror då i alla fall jag att din hoppträning blir. men nu är ju jag ingen expert så nu ska ju inte jag komma å säga hur du ska göra å så...Men jag tycker att det är otroligt starkt av dej att du försöker att ta tag i det och i alla fall vågar... du får tänka posetivt, du har vart över 120 en gång i tiden, så varför skulle du inte klara det igen?.. ;) kämpa på!... :)

Vad duktig du är!!! Som många andra redan sagt ta mantag så hästen får eftergift.

När jag började rida efter många års uppehåll var jag jätte hopprädd, hade dock en hoppintresserad ridllärare så vi löste det så att jag fick hoppa ponnys som bara var att styra och följa med...Jag är fortfarande hoppskeptisk men har inte hjärtklappning och torr mun längre :)

Det roligaste var när jag hoppade en liten bana där högsta hindret var på 120 cm... (Sedan att hästen lätt hoppade 140...)

Nu hoppar jag litet på mycket låg nivå. Men jag förstår dig att du vill hoppa. Det hjälper en att tänka framåt!!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla bukefalister, Jag har precis köpt en häst, eller köpet är inte igenom än, men har kommit helt snett på det. Säljaren körde hem...
2
Svar
25
· Visningar
4 248
Senast: AliceZeta
·
Träning Halloj! Har en helt fantastisk 3åring som verkligen är mitt allt! Jag har haft honom i snart 6 månader och jag red in honom för 5...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 756
Senast: Eliteanka
·
Övr. Barn Jag är väldigt blyg som person. Min man ( fd då....;)) sa alltid att jag var socialt handikappad- och ja, det ÄR jag. Jag pratar inte...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 741
Senast: Enya
·
D
Hoppning Jahaapp.. Då har man gåått å fått 2 rosetter då :smirk: . Tävlade för första gången i hoppning idag..: Clear Round 60 cm. Å gick...
Svar
9
· Visningar
979
Senast: enjes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka