Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst :bump:ÄNTLIGEN!!! :bump: Efter nästan 4 års väntan har jag äntligen "ridit" min unghäst "lös" för första gången! Och han tyckte att det...
Svar
3
· Visningar
1 226
Senast: Mergur
·
S
Islandshäst ...og bo i Sverige/Norge... Hvor vanlig er dette? Tenker på å kjøpe en lovende unghest, la den bli på Island til den skal temmes, og evt...
Svar
10
· Visningar
1 550
Senast: sleepy
·
S
Islandshäst Ska förhoppningsvis avelsvisa ett av mina ston nästa år. Har fattat det som så att jag måste chipsmärka henne för att kunna visa henne...
Svar
6
· Visningar
1 195
Senast: Korven
·
M
Islandshäst en häst i grannstallet har börjat att strunta i att trava. travar kanske 4-5 steg så bryter han till pass. vad kan detta bero på? förut...
Svar
16
· Visningar
1 437
Senast: MalibuSunrise
·
V
Islandshäst Jag har ett sto som har bra gångarter (har skrivit om henne förut här), bra tölt och mycket bra trav. Hon är förut riden med mer...
Svar
7
· Visningar
2 031
Senast: Sammets_rosa
·
Islandshäst Jag har letat överallt om regler för att tävla islandshäst men har inte hittat det nån stans... jag skulle jätte gärna vilja ha reda på...
Svar
2
· Visningar
1 481
Senast: Freyr
·
Islandshäst Hej alla, jag har lite frågor om longering.... Vad använder ni för utrustning för att hästen ska gå i rätt form ? Hur ofta longerar ni...
Svar
12
· Visningar
1 589
Senast: Juvelflickan
·
V
Islandshäst Har köpt ett sto som beskrivits för mig, tävlats som och som jag själv upplever som en klockren fyrgångare. Då jag bara har femgångare...
Svar
5
· Visningar
1 292
Senast: kopur
·
E
Islandshäst jag tar hand om en "isis" som länge innan vi tog över honnom har gått med onda vargtänder :( nu är han upp med huvudet och rusar ifrån...
Svar
18
· Visningar
1 895
Senast: Korven
·
A
  • Låst
Islandshäst Har nu tillslut fått tag på en foderhäst. Vilket inte varit lätt! Ett litet sto, 5-gång. som verkar jättetrevlig att både rida och...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
13 600
Senast: Lobelia
·
Islandshäst Hej Är det någon som vet hur man ska göra om man skulle villja tävla dressyr på islandshästen, hästen är ju en ponny och jag är över 20...
Svar
13
· Visningar
4 308
·
L
Islandshäst Ni som kan FIPO utan och innan. Vad får man egentligen använda för sadlar på tävling? Vad är det för principer man går efter? Vad jag...
Svar
16
· Visningar
1 728
Senast: Kavat
·
Z
Islandshäst Hej, jag hjälper till i ett stall med islandshästar, och där har de två 2-åringar, två ston. Vi har lite smått börjat vänja dem med...
Svar
5
· Visningar
1 430
Senast: Boj
·
L
Islandshäst jag har en islandshäst och han är fin och allt men så otroligt envis han ska dra hem när jag rider , inte lyfta hovarna osv för att...
Svar
10
· Visningar
1 982
Senast: superbusan
·
Islandshäst Hur mycket tölt rider ni? Och i vilket tempo och form? Vad har ni för häst?
3 4 5
Svar
92
· Visningar
7 216
Senast: Djurjouren
·
Islandshäst Kan du se och känna hur hästen går om den har en helt taktren tölt? Och skilja pass och travtakt åt även på marken? --
Svar
9
· Visningar
1 763
Senast: josse
·
Svar
3
· Visningar
1 181
Senast: josse
·
J
Islandshäst Nu är jag här igen och frågar om mitt favorit ämne töltform. Om man rider hästen på lösa tyglar i tölt, med ren takt...utan att den...
2
Svar
22
· Visningar
2 617
Senast: javill
·
J
Islandshäst Hejsan! Hur många här har hästar som kan gå i kort och samlad galopp och göra galoppombyte? Jag har väl helt ärligt inte lagt ner...
2
Svar
23
· Visningar
3 543
Senast: _Viva_
·
S
Islandshäst hej. jag tycker att det är ganska klurigt att känna/se tölt takten. är det någon som har nåt bra tips?
Svar
12
· Visningar
1 953
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?
  • Valp 2024