Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Islandshäst HEJ! Jag är en tjej som ridit halvblod i många år men nu blivit mycket intresserad av islänningar och funderar på att skaffa en. Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 587
Senast: sammi
·
A
Islandshäst Jag har blivit erbjuden att köpa ett 11-årigt 5-gångssto som har spatt på båda bak. Det upptäcktes när hon för ett år sedan skulle...
2
Svar
31
· Visningar
3 240
Senast: sammi
·
J
Islandshäst Hakar på tävlingstråden... Hur förbereder ni träningen inför tävlingssäsongen? Tränar ni på ovalbana innnan, går kurser, rider med mkt...
Svar
3
· Visningar
1 311
Senast: rammstein
·
R
Islandshäst Hur stor är chansen att en pålle från island får exem när den kommer hit? Är det lika stor chans för alla eller beror det på tex kön...
2
Svar
35
· Visningar
3 510
Senast: carroåjohan
·
Islandshäst vad har man till en islandssadel? dressyr eller allroundmodellen på schabraket eller vojlocken? Har sett att en del (många på island...
Svar
15
· Visningar
2 450
Senast: Blossi
·
S
Islandshäst En fråga från min dotter! Om man skulle korsa vår shettis med en islänning, skulle det då vara möjligt att få med tölt eller passgång...
2
Svar
24
· Visningar
3 536
Senast: horsemaniac
·
Islandshäst vilken modell på sadelgjord är vanligast till en islandssadel? har fått för mig att dressyrgjordar är vanliga, är det så? :confused:
Svar
7
· Visningar
1 710
Senast: Boj
·
J
Islandshäst Jag försöker få min häst att bli mer stark i bakdelen för att fixa en bärigare tölt. Övningar som jag gör är bland annat öppna...
2
Svar
34
· Visningar
3 193
Senast: josse
·
K
Islandshäst Behöver hjälp med passen. Ska börja lägga min häst i pass och vill gärna ha lite tips och tankar om vad man bör tänka på mm. Vill att...
Svar
2
· Visningar
1 126
Senast: Freyr
·
B
Islandshäst Jag undrar om någon vänlig själ kan hjälpa mig att översätta de isländska namnen på olika bedömningskriteria. Här är de isländska orden...
Svar
5
· Visningar
1 774
Senast: Båbbe
·
Islandshäst I sommras var jag och tittade på ett turridningsstall. Innan jag gick in i hagen noterade jag att företaget/anläggningen var godkänd av...
Svar
8
· Visningar
2 135
I
Islandshäst Ett vårtecken så gott som något: :cool: Nu ligger Tävlingsinfo 2004 ute på SIFs webbsida, icelandichorse.se (just nu) överst under Nyheter.
Svar
4
· Visningar
1 157
Senast: Orfeus
·
J
Islandshäst Hejsan! Ajdå, kommer bara ihåg en fråga nu, men den andra kommer la så småningom! På hästägarförsäkran, som man inte skickar med...
Svar
4
· Visningar
1 188
Senast: Juvelflickan
·
V
Islandshäst För att spinna vidare på en tidigare tråd; vad ÄR det korrekta sättet att göra en halt? Luta sig bakåt/framåt, dra i tyglarna/dra ej i...
Svar
7
· Visningar
3 571
·
B
Islandshäst Hjälp! Jag fattar ingenting av året proposition. Kan någon förklara vad det är för skillnad på Regional tävling, vanlig tävling...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 564
Senast: Båbbe
·
Islandshäst tvånget att ha sadel bett skor tas bort i FIPO?
2 3
Svar
53
· Visningar
3 923
Senast: Rianimare
·
A
Islandshäst hejsan. jag har en isis som jag tänker klippa på halsen och kanske under magen oxå.. men behöver jag ha täcke på hästen då när den går...
Svar
10
· Visningar
1 502
Senast: reykurboy
·
S
Islandshäst Dere kjenner kanskje til Oslo Horse Show? Det er hvertfall et stort årlig arrangement i en konserthall (Oslo spektrum) midt i Oslo. Her...
Svar
12
· Visningar
1 510
Senast: Casuela
·
R
Islandshäst Hur tycker ni att det "ska" se ut (storleksmässigt ryttare+häst) på en islandshäst? Bild? Dom kan ju bära mycket, det vet jag ju men för...
Svar
2
· Visningar
1 112
Senast: Trassla
·
Islandshäst min best har inte världens bästa tölt. Han är alldeles för bekväm av sig. han är alltid varm och lösgjord innan jag börjar tölta. Bort...
Svar
5
· Visningar
2 066
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka