korsa islänning

Ja Nicko var cool han...en riktig hoppstjärna! Kanske vi träffats i stallet nån gång på den tiden :)

joo det finns chans till det.. t.ex så vet jag en som korsade en arab och islänning och fick en häst som såg ut som en kraftig arab som faktiskt töltade :)

Läste för nått år sedan en intressant artikel i Ridsport Special om töltande raser (över 70 st i världen!) och där stod det bland annat att i många "Arabländer" (typ i "Arabien" :D ) rider de tölt eller laterala gångarter på sina hästar, så med tanke på det borde ju även arabhästar ha töltanlag, även om de säket sitter djupt på endel...
Bara en tanke!

Personligen är bland de häftigast hästar jag ridit någonsin en America Saddle Breed, som hette Swedish Sweet Symphony (men kallades Amanda), som gick att samla i trav och galopp som få islandhästar, hoppade 1.30 och hade en otrolig ökad tölt! med lyft och allt. hon visades på isis-SM i Orsa (1999? 2000?). :love:

/Malin

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Roheryn
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 928
Senast: Roheryn
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka