Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Islandshäst Litur: Rauðglófext blesótt. F: Muggur frá Eyrarbakka - far? FF: Fönix frá Vík í Mýrdal - farsfar? FM: Tinna frá Eyrarbakka - farsmor...
Svar
6
· Visningar
1 158
Senast: töltande_pudding
·
M
Islandshäst hur vill man att en idealisk islandshäst ska se ut?
Svar
11
· Visningar
1 719
Senast: Sesselja
·
B
Islandshäst Vilka islandshästar är med på globen i år. Hoppas verkligen att Randver, Ljufur och Mökkur är där igen eftersom de hade överlägset mest...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 483
Senast: Freyr
·
R
Islandshäst Vad är det som gör att man kan behandla Islandshästar annorlunda än vad man gör med "vanliga" hästar? T.ex så släpper ENDEL ut dom...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 708
Senast: Korven
·
Islandshäst Undrar om ni har någon bra idé när det gäller bett. Har en häst med mycket vilja, samtidigt kan han ibland bli lite istadig och...
Svar
13
· Visningar
2 273
·
M
Islandshäst Tack alla som i en tråd här på forumet, tidigt i höstas, gav mig tips om bra töltmusik. Fick en kanonjulklapp av vår hästskötare - 2...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Moniq
·
Islandshäst Någon som är mer passryttare än jag som vill förklara lite för mig hur jag på ett trevligt sätt ska få min pålle i pass? Det är just...
Svar
14
· Visningar
3 256
Senast: Båbbe
·
I
Islandshäst Lokallubben (islandshäst) jag är med i har inte haft det helt bra på den punkten... Den har varit ganska obefintlig (fast vi är 5...
Svar
1
· Visningar
886
Senast: Orkide
·
S
Islandshäst Når jeg en sjelden gang rir på "løpeturer" med mange hester, blir hesten min veldig gira, og slår over i pass hver gang jeg skal bremse...
Svar
2
· Visningar
972
Senast: sleepy
·
Islandshäst Har en liten fundering ang godkända islandshingstar och ärftliga sjukdomar. Är det så att hingstägarna gör allt för att dölja dessa...
Svar
2
· Visningar
1 634
Senast: Lobelia
·
Islandshäst Jag har roat mig med att läsa "lär känna din islandshäst" av Rikke Schultz, och "Reynirs ridskola" av Reynir A... Enl Rikke ska man rida...
2
Svar
36
· Visningar
3 363
Senast: josse
·
V
Islandshäst Läste i et reportage at islandshästar som är storvuxna inte ska ridas före de är 6 år ungefär. Eftersom dom är stora behövde dom ännu...
Svar
11
· Visningar
1 950
·
Islandshäst nu har min reykur börjat trava på otroligt bra! (för att bara ha travat i 6 mån) :love: han är lättväxlad från skritt-trav och alt är...
Svar
9
· Visningar
1 781
Senast: Reykur
·
B
Islandshäst Hej Jag skulle vilja ha råd om tränig för att få upp konditionen på hästen och muskelbygg. Är det nån som har några bra tips ?
Svar
9
· Visningar
1 756
Senast: AnetteJT
·
I
Islandshäst Jag har lite funderingar angående min ena lilla hästs ryggmuskler. De är inte mycket att skryta med... Jag funderar på vad detta kan...
Svar
1
· Visningar
1 328
Senast: skuggi
·
J
Islandshäst Nu kommer jag med mina töltfrågor och form igen! Från att ha haft en grisepassande Pålla, har vi nu kommit till stadiet att Pållan...
Svar
4
· Visningar
1 367
Senast: josse
·
I
Islandshäst Sif är tydligen indelat i olika regioner.. och det finns en massa stadgar för regionsårsmöten... så mycket har jag fått fram av att läsa...
Svar
4
· Visningar
1 197
Senast: iller
·
Islandshäst En jätteintressant artikel, tycker jag! "Överallt i Sverige finns värdefulla gamla betesmarker med stor biologisk mångfalld som nu...
Svar
5
· Visningar
1 220
Senast: skuggi
·
I
Islandshäst Islandshästar mognar ju ganska sent. Men det jag undrar är hur länge de växer på höjden? Någon som vet? En 3½ åring som är 137 cm, hur...
Svar
5
· Visningar
1 286
Senast: Sesselja
·
J
Islandshäst Vet at detta är en hästvårdsfråga men nu gäller det islandshästar. Har haft en hästtandläkare som undersökt hästarna i stallet (var...
Svar
9
· Visningar
1 964
Senast: absolut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka