Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

G
Islandshäst Flippade nyss förbi "Toppform" på SVT1... Det så ut att vara en mysig miljö att tölta i :) Jag missade början, så jag undrar var de hade...
Svar
7
· Visningar
1 533
Senast: Demon
·
S
Islandshäst Islandshest sammen med \"vanlige\" hester... Går ikke dette? Eller; jeg vet jo at det går, jeg har jo sett islandshester gå sammen med...
Svar
7
· Visningar
1 314
Senast: Freyr
·
B
Islandshäst Annläggningsyta mot hästen, bredd, kvalité på lädret?? Priset är ju överkomligt för en som gått igenom halva islandshästsadelerbjudandet...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 648
Senast: maxur
·
Islandshäst Nu är det så här, jag ska vara ärlig! Jag är inte van vid islandshästar, har dock ridit en del förr men det känns som att allt flugit...
Svar
3
· Visningar
1 293
Senast: **BORTTAGEN**
·
Islandshäst Idag kom Islandshästen i brevlådan, och i den finns en intressant debattartikel under 'Tänkt och tyckt' skriven av den mycket omtalade...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 911
Senast: sambaengi
·
Islandshäst Har ett varmblod på foder nu, en mysig och snäll fröken som jag rider och ungarna pysslar med. Men känner att det är så synd att inte...
Svar
5
· Visningar
1 504
Senast: Haukur
·
Islandshäst En kanske dum fråga av en som borde veta, men får man ha spö på avelsvisning? och vad är maxvikt på boots på avelsvisning, har för mej...
Svar
2
· Visningar
1 242
·
B
Islandshäst Jag undrar vad ni tycker om kraven för att påbörja utbildning till lokalklubbsdomare? Själv tycker jag det är lite snett att man ska...
2
Svar
21
· Visningar
3 015
Senast: Boj
·
R
Islandshäst Vill ha lite snabba tips :crazy: Hur får man fram tölten på en 4-gångare som är ganska svårtöltad och föredrar trav eller galopp? Snabb...
Svar
5
· Visningar
1 548
Senast: Haffe
·
M
Islandshäst Är nån som har något tips eller egna erfarenheter om hästutblidningsutbudet som finns? Jag är intresserad av att utbilda mig till...
Svar
1
· Visningar
1 095
Senast: manily
·
Islandshäst I helgen var jag ute på turridning.Hästarna var töltvilliga och framåt,vädret skapligt och landskapet vi red igenom var otroligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 287
Senast: Eir
·
S
Islandshäst ...noen uker etter klippingen, når pelsen har vokst litt igjen? -Når været ikke er helt ille, selvfølgelig! Vurderer å klippe hesten...
Svar
5
· Visningar
1 355
·
Islandshäst Hur får man egentligen fram på tölten på en islandshäst? Jag är nyfiken, rätt ny i denna värld och det vore kul att lära sig mer :p Vi...
Svar
6
· Visningar
4 824
Senast: Roheryn
·
K
Islandshäst Jag har en liten fundering på hur allt detta debatterande om täcken ska tolkas. Därför vore det intressant att se hur ni som också har...
Svar
8
· Visningar
1 506
Senast: Korven
·
K
Islandshäst Jag har upptäckt att min kära häst är van med att dra upp huvudet när jag rider( främst dressyr) och vägrar stanna, han bara springer...
Svar
6
· Visningar
1 877
Senast: Boj
·
Q
Islandshäst jag är en rätt ovan ryttare på just islandshästar och jag har börjat ridit en isl.valack! :D jättekul bara det att han är svår att...
Svar
2
· Visningar
1 300
Senast: AlexH
·
A
Islandshäst 1:hur gör ni får dom gå ute hela tiden ..utom när det blir för mycket minus?? 2:ska ni sko av dom?? 3:och vad äter dom under vilan...
Svar
12
· Visningar
1 549
Senast: iller
·
B
Islandshäst Någon som vet genomsnittshastigheten på passen.Min kille och jag har en diskusion om hur fort det egentligen går.
Svar
3
· Visningar
2 072
Senast: **BORTTAGEN**
·
Islandshäst Alla hästar ska ju egentligen kunna tölta och gå i pass, men har under årens tid blivit "bortavlat" på de flesta raser utom vissa...
2
Svar
20
· Visningar
2 681
Senast: Roheryn
·
S
Islandshäst Är det någon här som man kommer att träffa på Ofeigurs domarsekreterarkurs den 25-26 oktober?
Svar
15
· Visningar
1 541
Senast: Sesselja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka