Vilka är med på Globen i år?

Nej stackars häst. Jag kan inte förstå hur två så pass duktiga och erfarna ryttare kan med att rycka och slita i munnen på en häst på det viset de gjorde. Dessutom hejdlöst slänga sig över henne!
Jag undrar vad de hade gjort om jag slängt mig över deras topp tävlingshästar på samma vis? Knappast stått och tittat på...

De prövade henne lite innan på framridningen och det gick bra och jag tyckte inte att det var SÅ farligt. Det handlade inte om någon lång stund och hon var inte stressad efteråt utan tog allt med ro. De hängde inte mer i munnen än endel av toppryttarna gjorde under tidshoppningarna på sina hästar.

Men visst var det lite ojuste att hänga henne om halsen när de märkte innan att hon inte gillade det.

/Malin

Jo man får hoppas att han nöjer sig med att nocka av sina medhjälpare från stolarna :D

Angående Sara så tyckte jag oxå lite synd om henne... Hon verkade "rätt" stressad... Men de hade kanske inte räknat med att hon skulle bli så nervös...? Annars var de ju väldigt roliga när de hoppade sin egen runda iaf... :)

tyckte väldigt synd om den stackars skäcken som dom där clownerna höll på att slita o dra i :cry:. Jag såg inget roligt i människor som behandlar en häst illa och sliter den i munnen och hänger sig med all sin kraft runt halsen på den för att försöka få folk att skratta :smirk:
inte ett dugg kul tycker jag, bara sorgligt :smirk:
Jag har sett kiropraktorer rätta till låsningar och roteringar i halskoterpelaren med betydligt mindre kraft, så det kan knappast vara nyttigt för en liten islänning att ha en fullvuxen gubbe hängandes runt halsen :crazy:

Jag satt och hoppades att den stackars hästen skulle vara tillräckligt ohyfsad för att sparka huvudet av dom :devil:,
men den verkade vara för snäll och väluppfostrad för det :crazy:. undrar hur en stor häst hade reagerat på samma behandling :angel:

tyckte väldigt synd om den stackars skäcken som dom där clownerna höll på att slita o dra i :cry:. Jag såg inget roligt i människor som behandlar en häst illa och sliter den i munnen och hänger sig med all sin kraft runt halsen på den för att försöka få folk att skratta :smirk:
inte ett dugg kul tycker jag, bara sorgligt :smirk:
Jag har sett kiropraktorer rätta till låsningar och roteringar i halskoterpelaren med betydligt mindre kraft, så det kan knappast vara nyttigt för en liten islänning att ha en fullvuxen gubbe hängandes runt halsen :crazy:

Jag satt och hoppades att den stackars hästen skulle vara tillräckligt ohyfsad för att sparka huvudet av dom :devil:,
men den verkade vara för snäll och väluppfostrad för det :crazy:. undrar hur en stor häst hade reagerat på samma behandling :angel:

Jag tyckte också att det kändes lite jobbigt att titta på det. Kómmentatorn i TV skrattade ju och sa "den ser tålig ut, den där hästen". Jovisst, tålig och snäll. Borde ha sparkat till och rusat iväg istället! :mad:

E det bara jag som tycker det men Stian från Norge var allt bra fräsch..... :o

Frågar du mig? Jag vet inte, jag tittar mest på hästarna. :)

oj... f'låt.....
Jag råkar bara trycka på den som e närmast då jag vill göra ett inlägg.....
Inte meningen till någon peronligen..... slappa jag.....
Men lite söt var han väl?.... *ler*

Jag har en bild som kommer att publiceras i Stallmagasinets nästa nummer. Närbild på Stian och Johan H. Så ni får hålla ut tills dess ;-)

I ridsport vart hon ju refererad som "ponnyn"! Så dock ganska godmodig ut både över hinder och med Erik kring halsen på bilderna. Fin skäck i alla fall!

Tyvärr Lilla_jag så blir det ingen närbild på Stian utan en från prisutdelningen istället...

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: igbest
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 556
Senast: Tilly_85
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 692
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
922
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV