Vilka är med på Globen i år?

Boj: Ja men direkt till vänster när man kom in fanns ju en ridspö-butik. De sålde ju BARA spön - hittade du inget där ens?

HITTADE, jag hittade inte ens någon monter, för det gick inte att gå därinne när jag var där. Om man stannade, blev man knuffad ifrån stället, och det var inte av fri vilja kan jag lova. Konstigt egentligen, för mig knuffar man inte på hur som helst. Men det är klart, en hop med elefanter kan göra underverk. ;)

Ingen som skall dit imorgon, och kan köpa mig ett spö valbalanserat.

Va - ska de hoppa med islandshästar iår!?! Å jag som inte har varken biljett eller video (kan jag hoppas på att Betsy eller Manily spelar in det så jag kan få se det senare?!?). :confused: :D

Hehe ja men jag har ju viss vana från evenemang som "hockeylandslaget firar OS-guld på Sergelstorg" och "Bon Jovi spelar på Globen" och "PTA har utförsäljning". Samtliga evenemang är strax under Annexet-nivå! Jag knuffar och skuffar mig fram helt enkelt. Som tur var delade gänget på sig och jag kunde ta mig fram utan att behöva vänta på någon annan...

Tyvärr ska jag inte dit nåt mer i helgen... ;) :angel:

Jag ska nog dit en sväng imorgon om det inte är rent kaos på jobb, men vet e katten hur jag ska kunna hitta ett spö som är välbalanserat för dig.

Då kanske du har nån koll på när maskeradhoppningen börjar??

Ariel

19.55 skall maskeradhoppningen börja enligt schemat, som inte alltid stämmer helt på minuten.

De skall nog inte hoppa med Sara, emn skutta runt lite med henne där inne(vet faktiskt inte planen - har bara blivit ombedd att hämta hästen åt dom!).

Såg någon Morales igår? Han knockade en av sina gitarrspelande kompisar med den långa "pinnen" så killen föll av stolen :rofl:

Jag går i Annxet under föreställningarna (offrar några hoppekipage på det) och rusar dit jag skall och köper fort,fort!

/Malin

Haha, jag såg det på TV :D. Men jag är grymt imponerad av honom (Morales), ser det lika bra ut backstage? Kan du inte specialstudera selen han sätter tyglarna i, vi har ju långa diskussioner om hur mycket inverkan han har med tyglarna! :)

Ja den där selen är jag enormt nyfiken på. Hur funkar den egentligen? Tycker det verkar lite riskabelt... Stackars häst om han trillar av och tyglarna sitter fast i honom... :crazy: Fast annars så var det ju väldigt imponerande!

Just så gjorde jag oxå. Struntade i ponnyhoppningen o hade en jätteskööön tur i annexet med kanske bara 50 pers därinne :cool:!

O tur va det, för de på Hippogrip, plastskorna, åkte hem då! Hann få med mej skor o lite info. De va fredagkvällen alltså.

Är det egentligen bättre åka en lördag?? Jag har alltid åkt fredagar. De blir så stressat en fredag. Men kanske om man kommer väldigt tidigt o kan bara gå o HANDLA ett par timmar innan. De är nog en bra lösning.

Åh, Morales var fantastisk fredagen. Hihi...tappade väl lite koll andra dagen?? Tänk att rida så med sätet! Här skall tränas efter vintervilan :D

Lena

Det syns tydligare när man ser det på Tv:n att han har någon slags sele runt midjan som tyglarna sitter fast i...

Idag hääängde jag fram över raderna framför mig för att försöka se, jag tror att tyglarna är fästa båda mitt framför honom i något skärpliknande. M a o tror jag inte att han har särskilt stora möjligheter att använda dem :). Får vi någon backstagerapport, Freyr? :)

Kommentatorn var inget vidare (måste hästsportskommentatorer - oavsett gren - alltid vara så nybörjarpedagogiska i sina kommentarer? Och ännu värre blir det när det blir islänningarna kommer - hur många gånger ska vi egentligen behöva höra att islandshästen är en liten tålig ras med två gångarter utöver de vanliga?), och när Freydit visade spansk skritt (vilket jag sett fram emot ända sedan Freyr berättade om det här på forumet :)) så lyckas puckona till filmare visa en översiktsbild över hela arenan, så det enda man ser är en liten grå prick i mitten, medan kommentetorn glatt kommenterar att "det svåraste i det här programmet är att lära hästarna att det inte är farligt att gå på bordet" :crazy:. Och så, naturligtvis, som alltid - "Islandshästar är lämpliga att rida på om man inte har ridit tidigare, för de är så bekväma". Huah!

Hon var ju pinsam! (Tyckte hon var urdålig hela tiden, även när det var andra inslag) Var Ylva med och red? Annars hade hon kanske kunnat kommentera?

har kollat lite på Morales idag och det är bara en lädergördel som tyglarna hakades fast i.

Ylva red inte men hon har enormt mycket att göra bakom, så hon har nog inte tid att kommentera nåt, Tyvärr.

Såg ni att lilla Sara fick vara med på maskeradhoppningen åxå? Och jag fick vara med på ett hörn...

/Malin

Jag såg att du var med!! Till och med busvisslade på dig. :D
Älskade för övrigt Gilette med sin Pecheron (?) som var fantastiskt vacker! :love:

Såg dig med... satt hemma, fastklistrad vid tv:n.........
Även sambon satt där hela kvällen!!!!!!!!!! :D

fast Morales trillar säkert aldrig av :o, verkar vara fastsatt med klister :rofl:

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: igbest
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 556
Senast: Tilly_85
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 692
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
922
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV