Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Var och tittade på min unghäst som debuterade i går och blev jätte glad. Hon fick ett nedslag och rättade sig jättefint efter detta...
Svar
6
· Visningar
1 077
Senast: Zara
·
Hoppning Vet att det stått nånstans tidigare men hittar inte tillbaka! Vart finns det information om lokala hopptävlingar? Finns det bara på...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: ano
·
S
Hoppning Om det är färre än 3 startande i en klass, så slår man oftast ihop denna kategori med en annan kategori, t ex A- och B-ponnyn slås ihop...
Svar
2
· Visningar
1 510
Senast: shampiz
·
F
Hoppning ... om hästen under pågående ritt stannar och börjar backa? Får man fel för det?
Svar
14
· Visningar
1 303
Hoppning Har haft så mycket problem med min häst, då han hoppar av alldeles för tidigt många gånger. Han blir helt enkelt för ivrig. Vi har...
2
Svar
39
· Visningar
2 406
E
Hoppning Nån som vet hur storlekarna är? Jag har ett halvblod 170cm i mkh... Vad har ni för storlek på era halvblod? M eller L? Ska köpa Pro...
Svar
4
· Visningar
800
Senast: Cool Lucky
·
B
Hoppning Hur många tävlingar kommer ni tävla nästa år? (ungefär) Skriv även vilken nivå ni är på.. Behöver tips:D
2
Svar
25
· Visningar
2 158
Senast: hoppbruden
·
M
Hoppning Jag tänkte höra om någon har en länk till en bild på den hästen? Den skall tydligen hoppa jättebra och vara bättre än PiaLotta tror...
Svar
8
· Visningar
1 959
Senast: Görel
·
B
Hoppning När jag för några år sedan red på ridskola och red hopplektioner ofta hade jag aldrig några problem med sitsen vid hoppningen, den satt...
Svar
16
· Visningar
1 055
Senast: 333
·
Hoppning Vad är det till låtet att rida på för bett på enunghäst på tävling?
Svar
9
· Visningar
2 354
Senast: Miss Sixty
·
Q
Hoppning Hej! Det är så jobbigt att behöva leta på varje klubbs hemsida efter pay and ride. Vet någon några Pay and ride(hoppning) inom det...
Svar
15
· Visningar
2 145
Senast: pemma
·
Hoppning Varje sommar eller vår (som nu) så blir min lilla pålle som förbytt. Ex. när jag ska hoppa upp på henne, hon backar och vägrar att...
2
Svar
21
· Visningar
2 206
Senast: Pissenisse
·
Hoppning Nån som skulle vilja visa mig bilder på de olika hindertyperna som finns, vad är ex. skillnaden mellan en pullermangrav och en...
Svar
3
· Visningar
1 393
Senast: Smulu
·
S
Hoppning ...räknas det som samma sak (vägran) på tävling? Visst ger båda 4 fel?
Svar
4
· Visningar
799
Senast: Lady_S
·
T
Hoppning Jag är medryttare på 23-årigt am. varmblod (alldrig startad (!) ) som har legat på 1.20-1.30... han har inte blivit hoppad på ett tag...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: theark
·
C
Hoppning Hej allihopa, köpte häst för ett halvår sen (en 5 årig valack) som hoppar asbra. Nu tänkte jag börja tävla med honom men är osäker på i...
Svar
7
· Visningar
892
Senast: EQL
·
E
Hoppning I gymnasiet hade vi livliga samtal om barriering, jag har sett endel stora namn tillämpa metoden. Vad tycker du om barriering...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 909
Senast: pollan
·
Hoppning Blir snart galen, blir aldrig några träningar på min klubb.. å det är ju långa avstånd att åka också här jag bor, så det är svårt att...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: Zlatan
·
M
Hoppning Jag tänkte på den hästen. Den har ju en svensk hästägare och är säkert värd massor. Det är ju en otroligt fin hopphäst med fantastisk...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 922
Senast: gragge
·
Hoppning eller vad de nu ska kallas, såg i en artikel i ridsport att de gjort som små "kryss" att lägga cavalettibommarna på istället för typ...
Svar
3
· Visningar
1 717
Senast: bambi82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka