Sv: Barriering.
Håller med!
Att ngn är A-tränare har mkt lite att göra med om allt den gör är ok eller inte.
Jag har tränat för en A-tränare som mobbade mig totalt på en flerdagarskurs, jag hade 1800-talsutrustning, en gång när jag grovrev ett hinder så fick jag sitta av och bygga upp det själv, ingen i publiken fick hjälpa mig. Sedan stod h*n och hånade mig och sa "det var du som hade långt hem", för jag hade frågat om jag kunnat rida i en tidigare grupp för jag hade 35 mils resa hem.
Pedagogiskt? Tycker inte det! :smirk:
När jag åkte på kursen så hade jag tänkt börja rida 1,20 när jag kom hem (jag red 1,00 och 1,10 "säkert" när jag åkte dit). Väl hemma så började jag leta tävlingar med 0,90 klasser, för jag var så knäckt att jag kom knappt över en bom på backen!
En annan A-tränare försökte förstöra min häst så han skulle få köpa den till ett skitpris. Inte sagt av mig, jag kunde absolut inte tro det var så, det var X antal i min omgivning som till slut fick mig att förstå att det var så.
Så bara för att det finns ett A på ngt papper ngnstans, det imponerar inte ett skit på mig!