Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Q
Hoppning Hur gör ni för att få tillbaka bjudningen, på en före detta skadad häst som tappat bjudningen och stannat på grund av att den var...
Svar
6
· Visningar
1 022
Senast: Qyenn97
·
Hoppning Skiljer sig "maxhöjden" på ponny-kategorierna åt i Sverige jämfört med exempelvis Holland? Hur hög får en d-ponny vara där? Har de...
Svar
9
· Visningar
4 498
Senast: clint Eastwood
·
Hoppning Hjälp, har fått hem hästen som jag haft utlånad, nu har jag suttit och läst propositioner och blir nervös bara av att läsa dom:crazy...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Sparvoga
·
Hoppning Ponnyn våran är ganska "grön" i hoppning . Han har inga problem med höjderna ,men då han hoppar av så har han mycket tyngt på...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: sundance
·
W
Hoppning Jag har en 6-årig d-ponny som vi precis har börjat träna på "riktigt" med, hoppträning för tränare 1g i veckan, dressyr pass i paddocken...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: sundance
·
Hoppning Hejsan! Jag skaffade i vår en lokal licens(165:-) eftersom jag tänkte börja tävla med min ponny. Men pga vissa omständigheter ska jag...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Notorius
·
Hoppning Nu är det så här.. Jag har anmält mej till en tävling, en L:B och L:C men nu i startlistor och ryttarmeddelande står det att det är L:C...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: starcraft
·
V
Hoppning nu behöver jag tipps och råd... de senaste 2 - 3 månaderna har jag blivit jättefeg när det gäller hoppningen, har två hopphästar 7 resp...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: Don_93
·
Hoppning För första gången tänkte jag lägga in några nytagna bilder på min underbara häst Ebba!:love: Hon är (såklart) ett sto 8år e.Levantos...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 844
Senast: Jellyway
·
Hoppning Min häst är extremt ljudkänslig så jag funderar på att köpa en huva till henne. Nu undrar jag om det finns något man kan stoppa i öronen...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 694
Senast: kopparberg
·
S
Hoppning Får man verkligen göra så+ Att två olika ryttare rider en och samma häst under samma tävlingsdag. Först den ena tjejen i en klass och...
Svar
12
· Visningar
2 385
Senast: Zandrizzz
·
H
Hoppning Jag älskar att hoppa. Jag lovar jag älskar dt. Men jag har blivit så rädd. Jag vet inte varför. Jag hoppade på lektionen i torsdags...
Svar
19
· Visningar
1 258
Senast: HanSomFlyger
·
Hoppning Nu tror jag att jag ska anmäla mig till min första riktiga tävling! :crazy: och på proppen står det så här: Torsdag 25 maj 2006 Kl...
Svar
9
· Visningar
1 121
Senast: starcraft
·
K
Hoppning Hur långt ska det vara mellan studshinder för en D-ponny? Och hur långt ska det vara mellan travcavalleti? Usch vad jag har dålig...
Svar
5
· Visningar
1 092
Senast: Fridan
·
F
Hoppning Jag har lite problem att hålla balansen ibland när jag hoppar... jag vet inte vad jag gör för fel, har inte alltid haft detta problemet...
Svar
9
· Visningar
1 725
Senast: fimichi
·
V
Hoppning Någon som har bra tips på hur man kan träna hästen på lite högre hinder? Några bra övningar?
Svar
8
· Visningar
980
Senast: matjo537
·
W
Hoppning Någon som har erfarenhet och har tävlat ponny i hästklasser? Hur har det fungerat, tänker då på avstånd i kombinationer samt breddhinder...
Svar
11
· Visningar
1 590
Senast: Wanilj
·
S
Hoppning Blä, jag känner mig bara sämst just nu :( Var på träningstävling igår med medryttarhästen, gick inte alls bra och jag var arg och ledsen...
Svar
17
· Visningar
1 061
Senast: sabbet
·
V
Hoppning Vilken är den dummaste omhoppningssvängen du har gjort? Har tyvärr ingen egen att berätta om... :angel:
Svar
4
· Visningar
821
Senast: _Ida_
·
L
Hoppning Min dotter har just gått över till häst o har lite svårt för att räkna ut galoppsprång.När man stegar o d e ett visst antal meter hur...
Svar
2
· Visningar
1 681
Senast: _Ida_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka