Mössa - ni som tävlar hoppning?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare fejko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 53
  • Visningar Visningar 5 697
Sv: Mössa - ni som tävlar hoppning?

jaha vad e de för märke på den.. har nog inte sett en sådn innan

Domaren kanske misstog sig? Även om det är ovanligt, så finns det ju vid ngt enstaka fall domare som faktiskt gör annorlunda tolkningar av TR.

Jag vet en stolle till domare som trodde att man inte fick göra bansträckningen så att ekipaget ngn gång korsade sin egen väg. Så den stackars banbyggaren fick i vild förtvivlan ändra om sin bana rejält! Och när banbyggaren var nöjd, då var fanimej INTE banan vare sig hästvänlig eller bättre!
Nu var detta en stor utebana, men om det var som denna stolle till överdomare trodde, hur i hela fridens dar gör man då när en tävling är inomhus på 20x60, eller ännu mindre, 20x40? :confused:

Jo, det är mycket möjligt att den överdomaren misstog sig. Helst eftersom vi inte hittar något i TR. Men å andra sidan kan det ju vara så att det inte är tillåtet också, men att vi inte hittar var det står.

:rofl: Ibland funderar man på vad de släpper igenom för domare. Jag har varit med om att domaren dömt tre fel (det var på den tiden) för att jag (med flera) korsat vår egen väg trots att vi hade hoppat ett hinder emellan. På flera olika tävlingar dessutom. :crazy:

Men finns det inte någon gräns på hur litet ridhus man får anordna tävlingar i?

Nu har jag frågat överdomamren på ponnytävlingen jag var på.. han verkade inte ha nån större koll men sa iallafall så vitt han visste får man ha det. Men jag ska fråga "våran" överdommare den 27:e.

Har skummat igenom det mesta i hopop tr men inte hittat nått om bomull el dövning.

kopparberg skrev:
Jag vet en stolle till domare som trodde att man inte fick göra bansträckningen så att ekipaget ngn gång korsade sin egen väg. Så den stackars banbyggaren fick i vild förtvivlan ändra om sin bana rejält!

Det där trodde jag också! Första gången jag tävlade min första klubbis :devil:

Panikie skrev:
jag tycker du kan testa med att ha Bomull i mössan :P dock tycker jag dom flesta pållarna ser lite ut som åsnor me dmössa, fast det var nog bara min plutiga c-pony som gjorde. :D haha

5357414.jpg

:bump: :D

Tänkte bara sticka in och berätta att Mac mår jättebra och har debuterat Lb med sin nya ryttare och siktar på LA om nån månad!!!
Fast jag måste hålla med om att han är snyggare UTAN huva;) !

Ingen aning om det finns bestämmelser om hur litet ett ridhus får vara för hopptävling?
Men nu för tiden så tycker jag inte man ser ngt mindre än 20x60 manege som arrangerar hopptävling.

Angående den märkliga domaren jag träffade på, så är hon tydligen riktigt högt aktad eller hur man säger. Människan var med i ett stoooort reportage i Ridsport en gång tom! Och ansågs visst så enormt skicklig.
Och inte ens vet en tillåten bansträckning tänkte jag... :angel:

:D
Håller med om att sådana missar angående bansträckningen är sådant som man tror på sin första klubbtävling!
Men vissa (domare...) verkar visst fastnat på det stadiet! :cool:

Var du ute på ÄRK?

Frågade Björn (överdomaren) om det, och vad han visste så fick man som sagt använda det. Frågade även Speakern, som också är domare om man fick ha det och vad hon visste fick man ha det. Vi letade även i TR och hittade som sagt inget som sa att man inte fick ha bomull, precis som flera innan skrivit.

Jepp jag var på klubben.. kusinen tävlade och sen var jag ju tvungen att heja på linnea nu när hon fick rida i laget. (jag e hon som red fuxen i ridhuset när du hoppade saras häst.)

Jo jag frågade honom me.. ska fråga Bengan sen för han kan ju nästan tr utan till.. Men Jag vet säkert att det är ju endel som rider strax under eliten och även i eliten som har tussar i öronen för att döva sina hästar..

Jaha, när jag trillade av :o

Pinsamt pinsamt!

Jo, Bengan borde ju också veta, eller rättare sagt han vet nog helt säkert.

Ja det är en annan sak i hopp TR. Där är det tvärt om, det som inte står som otillåtet är tillåtet.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
5 990
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 946
Senast: Edla
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 003
Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka