Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Hoppning Det är så att jag var och tävlade på en grannklubb för några veckor sedan. Där hade de bedömingen två faser A:0/A:0 i klassen 100cm för...
Svar
7
· Visningar
941
Senast: starcraft
·
P
Hoppning betyder första punkten att man kan rida med skor och shaps på elittävling...
Svar
17
· Visningar
1 505
Senast: Henchen
·
A
Hoppning undrar om det är någon som träna och tävlar kallblod i lättare klasser hoppning? (90-1m) eller vet ni någon ? skicka gärna bilder.
2
Svar
33
· Visningar
5 563
P
Hoppning heej! jag vill ta mej i kragen och ändra på min hoppsits. Jag vet att jag kan bli bättre ännu bättre än va jag är. Men de kort jag ser...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: Prestige_
·
N
Hoppning hej, har en häst på ridskolan som jag ska hyra nu några veckor på sommar.. hon är jätte fin och hoppar hur bra som helst. men.. när...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: Natacha
·
R
Hoppning hej! är ni aldrig rädda för att hoppa stora oxrar? Jag tycker dom är jätteläskiga. Hur ska man göra för att känna sig mera säker? om...
Svar
9
· Visningar
2 549
Senast: Svintan
·
S
Hoppning Lägg ut era hoppresultat, samt bilder om ni har :) Berätta oxå gärna om hur tävlingsplatsen va, hur hästen kändes o liknande :D:bump...
Svar
6
· Visningar
1 066
Senast: cardior
·
C
Hoppning Hej! Tänkte be om lite råd om hur jag ska göra med min kära D-ponny. Hon är 8 år o har gått LA som 6åring, som bäst med ett nedslag. Men...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 044
Senast: alex_415
·
K
Hoppning http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=29689&a=534590&from=tipsa Liten snutt får 1952. Innehåller hoppning...
2
Svar
26
· Visningar
1 941
Senast: Bellini
·
R
Hoppning Jag har en häst som jag tränar western på och ska tävla i distans med. Men jag vill löshoppa henne för att bygga ryggen mer. Men vill ha...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Lill-my
·
Hoppning Håller ju på att utbilda mig till banbyggare och skulle gärna vilja ha några synpunkter på vad ni som ryttare uppskattar och tänker på...
2
Svar
33
· Visningar
3 104
Senast: Lady_S
·
C
Hoppning Hejsan jag ska köpa en ny hoppsadel när min unghäst växt färdigt och musklat sig. Nu vill jag ha lite inspiration, så tipsa mig om...
2
Svar
26
· Visningar
3 186
Senast: pollan
·
Hoppning Hade de idag i vaggeryd. Dock ingick den inte i banan utan den stod som valfritt hinder efter målgång. Jättevettigt tycker jag, tänk vad...
Svar
6
· Visningar
2 671
Senast: Minelli
·
Hoppning Hej! Undrar om någon skulle vilja kolla upp ett resultat till mig på en häst i Sverige? Jag har inte tillgång till resultatkalendern...
Svar
3
· Visningar
975
Senast: Badtz Maru
·
Hoppning Kan man avgöra om hästen har en bra hoppteknink genom att titta på en bild? Kolla på min när han hoppar(inte dom bästa bilderna...
Svar
14
· Visningar
1 449
T
Hoppning Hej! Om hästen har vägrat två gånger på en lokaltävling (olika regler på lokal/regional nivå) har man då fått 4+8 fel = 12 fel eller...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
10 309
Senast: kopparberg
·
K
Hoppning Har ni några bra tips på träning som höjer mjölksyratröskeln? När min häst är inne på en hoppbana, får hon gärna lite mjölksyra mot...
Svar
6
· Visningar
1 511
Senast: alex_415
·
P
Hoppning vad betyder det? jag har inget TR tillhands då jag inte hittar det någonstans:devil: så snälla hjälp mig!
Svar
4
· Visningar
983
Senast: pollan
·
Hoppning min häst är väldigt duktig att inte hoppa meed än vad som behövs.. ja vet dom ska inte hoppa mer än nödvändigt men hon stryker hindren...
Svar
12
· Visningar
1 228
Senast: Panikie
·
Hoppning Visst kan det vara svårt att hålla reda på alla tyglar så det är kanske inte det mest optimala, men jag behöver veta om det är tillåtet...
Svar
9
· Visningar
2 850
Senast: mumrikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka