Andra olydnaden?

Sv: Andra olydnaden?

Jättebra att någon tar tag i det :)

Får hoppas det reds ut nu. Det ska ju vara lika på alla tävlingar. ;)

Jag tyckte att jag skulle göra något vettigt! ;)

Ja, så vi får en förklaring på hur det ska vara och att de ev. skriver en förklaring i TR...

JappVi hoppas på en bra ch snabb lösning :D

Du får skriva här så fort du fått svar också! :angel: :bump:

Jag har allltid tolkat det som 4+8=12 tills nån en gång på en klubbtävling vi hade sa att det var 4+4 så jag ringde Sv Ridsportförbundet i höstas och dom sa att det var 4+8=12 som var rätt.

Olympus skrev:
ska se vad jag hittar. Fick två stopp/klass sist jag tävlade samt ett ner o massa tidsfel så där är inte så lätt o se men ska se om jag kan hitta ngt annat.
Ofta brukar det gå att räkna ut maxtiden om det är flera stycken i en klass som fått tidsfel, så visa gärna de listor som finns.

Lacie skrev:
Dessutom har jag registrerat in nedslag och olydnader direkt i datorns program för tävlingsadministration, under pågående ritt. Jag kan bara konstatera att 4+8 = 12 fel.
Så vet jag att det är i Equipe i alla fall, och med tanke på hur stor del av Sveriges klubbar som anväder det programmet borde SvRF reagerat om det var fel. :smirk:

Men det är bara att konstatera att det finns både ryttare och domare som läser TR som :devil: läser bibeln.

Badtz Maru skrev:
Men det är bara att konstatera att det finns både ryttare och domare som läser TR som :devil: läser bibeln.

Hallå eller, även om man läst TR från pärm till präm så betyder det inte att man alltid tolkar den precis som alla andra. Det finns andra punkter som olika personer tolkar på olika sätt:mad:

Olympus skrev:
Hallå eller, även om man läst TR från pärm till präm så betyder det inte att man alltid tolkar den precis som alla andra. Det finns andra punkter som olika personer tolkar på olika sätt:mad:
Nja, kan iofs till viss del hålla med om att SvRF ibland uttrycker sig otydligt i TR men vet ingen punkt i TR som har "två sanningar". Läser man ordentligt vad som står så brukar det mesta faktiskt vara klart.

Egentligen känns det onödigt att räkna maxtiden på denna resultatlista eftersom den är med hjälp av Equipe och där vet jag att två olydnader ger 12 fel, men för att bevisa min sak räknade jag det ändå...

Jag har räknat på resultalistan i 1,00 hoppningen (Klass 2) och genom "baklängesräkning" fått maxtiden till 64 sek. Detta ger:

64-67,99 sek = 1 tidsfel
68-71,99 sek = 2 tidsfel
72-75,99 sek = 3 tidsfel
76-79,99 sek = 4 tidsfel
80-83,99 sek = 5 tidsfel
84-87,99 sek = 6 tidsfel
88-91,99 sek = 7 tidsfel

Och således får hästarna följade fördeling på hinderfel kontra tidsfel:

More To Come - 10 fel - 69,64 sek - 8 hinderfel - 2 tidsfel
Rabalder - 13 fel - 67,69 sek - 8 hinderfel - 1 tidsfel
Honey Bee - 16 fel - 79,32 sek - 12 hinderfel - 4 tidsfel
Lloyd Webber - 17 fel - 80,26 sek - 12 hinderfel - 5 tidsfel
Olympus - 17 fel - 83,09 sek - 12 hinderfel - 5 tidsfel
Tiffany - 10 fel - 87,89 sek - 4 hinderfel - 6 tidsfel
Gilectra - 23 fel - 89,12 sek - 16 hinderfel - 7 tidsfel

Och där framgår att även du fått 12 fel för två olydnader...

Senast ändrad:

Jag rev ett hinder eller två hinder i bägge klasserna skrev jag ju om jag inte minns fel, ska kolla på filmen för säkerhetsskull, men jag har även vart å andra tävlingart o endast fått två stopp och fått 8 fel för två stopp. Men väntar på att Sorbe ska få svar från ridsports förbundet och det dom säger är ju rätt så det är det ju bara att att acceptera att klubbar som jag och även andra i denna tråden har vart på tolkat TR fel vad gällande den punkten.

Olympus skrev:
Jag rev ett hinder eller två hinder i bägge klasserna skrev jag ju om jag inte minns fel, ska kolla på filmen för säkerhetsskull, men jag har även vart å andra tävlingart o endast fått två stopp och fått 8 fel för två stopp. Men väntar på att Sorbe ska få svar från ridsports förbundet och det dom säger är ju rätt så det är det ju bara att att acceptera att klubbar som jag och även andra i denna tråden har vart på tolkat TR fel vad gällande den punkten.
Jag tippar (är ganska säker t.o.m.) på att du fick två stopp i 1,00 och två stopp + en rivning i 1,10. Jag orkar inte räkna på 1,10 i dag men kan ta det imorgon om du fortfarande är intresserad. Vad Sorbe får till svar vet jag redan...

Jag hittar inte bandet med filmen men jag har för mig att jag fick två stopp i 1m och två stopp o 2 ner i 110 men jag kan ha fel, var så sur när jag kom ut från banan att jag inte visste hur många jag rev, så då tycker jag att det var konstigt att jag fick dem felen.

Men jag vill gärna höra var Sorbe får för svar eftersom jag nu tydligen har vart på tävlingar där två olika dommare tolkat TR på två olika sätt. Jag tolkar det som 4 fel/olydnad och det är jag tydligen inte ensam om men om nu Ridsportsförbundet säger att det är 12 fel så är det ju så o det är det bara att accpetera att jag m.fl har tolkat TR fel på den punkten.

Nu har jag fått svar från Ridsport;

"Första olydnaden ger 4 fel, andra 8 fel alltså 12 fel totalt efter två stopp".

OKej så bra att vi fick det uppklarat. Men jag förnekar inte att jag vart på tävlingar där jag fått 8 fel för två olydnader, men som sagt det är ju som man tolkar TR och det kanske skulle beskrivas lite tydligare på visa punkter.

Olympus skrev:
För mig är det solklart att det såtr att man får 8 fel för två vägringar, men det tolkas ju som sagt var olika.

4 fel för FÖRSTA vägran 8 fel för ANDRA vägran! Betyder i klartext = 12fel!!

Har aldrig varit annat än 12fel vid två vägringar någonsin. (förutom när vägran gav 3 fel då fick man 9fel för två vägringar)

Om det någonsin dömts annnorlunda har de dommarna varit inte reglementsenliga ELLER så har detta skett på klubbtävling där ingen utbildad dommare dömt :smirk:

Men TR kan ju misstolkas på den punkten, flera tänker nog att man får fyra fel för varje gång. Alltså
Första vägringen - 4 fel
Andra vägringen - 4 fel till = 8 fel.

Men nu är det ju inte så, men nog flera som missuppfattat det!

Tja jag tycker det är rätt klart iof. Man får ju fel för varje fel sas. Dvs 4 fel för första har man redan fått och då lägger man till 8 som man får för den andra. Samma sak som man lägger ihop alla sina nedslag

Liknande trådar

Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 332
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 068
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
27 28 29
Svar
572
· Visningar
19 794
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar