var det bättre förr? 1952

Sv: var det bättre förr? 1952

Den filmen är för härlig :)

Ja, inom vissa aspekter tror jag faktiskt att det var bättre förr, och inom vissa är det bättre nu.

Den största negativa förändringen anser jag vara fixeringen vid hästens placering av huvudet, att hästen alltid ska gå i form och på tygeln. Att hästen kan sätta muskler och arbeta på ett bra sätt utan att "gå på tygeln" verkar inte finnas i dagens läge. Tyvärr.

KULT! :bow:
Jag bara undrar, var har uttrycket defilering tagit vägen? Det nämns i parti och minut i filmen känns det som. Betyder paradera i min ordbok, men jag tycker det låter ungefär som när man raderar hela hårddisken.

Whirlie skrev:
KULT! :bow:
Jag bara undrar, var har uttrycket defilering tagit vägen? Det nämns i parti och minut i filmen känns det som. Betyder paradera i min ordbok, men jag tycker det låter ungefär som när man raderar hela hårddisken.

:rofl:
Haha va skön du e;)
Defilera e när man visar upp sig och hela sitt lag/trupp innan eller efter tävling. Görs nästan aldrig i ridning längre, men har gått på truppgymnastik i tio år o där defilerar alla lag i sina respektive föreningsoveraller innan tävlingen börjar.

haha.. ja, mer klämkäck musik får man väl leta efter. Tänk om dom skulle spela upp det i högtalarna på tävlingarna idag *hehe* man skulle ju bli jättenervös. :rofl:

Jätte kul att se filmen i alla fall.. kanske det var bättre förr? Å andra sidan var det väl inte lika många som tävlade som nu och då behövde man inte ha lika utslagsgivande banor?
Dock såg hindret med tunnorna under inte så roligt ut...

Liknande trådar

Övr. Grenar På sportspegeln den 15/10 visades ett reportage om Bendik Bö. Inte illa! :cool: Reportaget(video)
Svar
2
· Visningar
990
Senast: kisse
·
Avel Ja nu har jag ju gått och köpt mig ett halvblod med full stam, så då börjar jag ju såklart direkt tänka på att avla på henne :D Allting...
2
Svar
35
· Visningar
2 865
Senast: fia-lisa
·
S
Övr. Katt Hittade en undersökning som Svt Rapport har gjort, om för mycket salt i kattmaten. "Allt fler katter drabbas av urinsten och...
Svar
18
· Visningar
2 987
Senast: cissiny
·
Islandshäst Hittade ett litet filmklipp på SVT. Vet inte om ni har haft denna länken ute förut...
Svar
11
· Visningar
1 114
Senast: _moa_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern