Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Western Begreppen "svängd bom och "rak bom" dyker ofta upp i sadeltrådarna här på Buke. Min fråga är: hur vet man eller ser man om en bom är...
Svar
10
· Visningar
2 020
Senast: Piraja
·
J
Western Hejsan, det finns säkert redan en länk om westernsadlar, men kikade inte igenom allt. Det jag undrar är i alla fall vilka sadlar som ni...
Svar
2
· Visningar
2 475
Senast: Janze
·
M
Western Ja. Såhär ligger landet. Min rygg orkar mindre och mindre ridning, likaså svanskotan. Efter ett xantal år i branchen och ett xantal...
2
Svar
26
· Visningar
2 663
Senast: Bill
·
Western Ja...ni ser rubriken... Vad har ni framför er i vinter? Nån tävling/tävlingar? Träning för vårens tävlingsäsong? Så...berätta.......
2 3
Svar
58
· Visningar
4 222
Senast: lady_mike
·
K
Western Från grön unghäst till mer utbildad häst. Vore intressant att titta på formen i de olika stadierna.
3 4 5
Svar
97
· Visningar
10 695
Senast: HoppFantasten
·
Western Hur många här inne har Appalosa till western? Är dom lika "bra" som en paint/quarter. Vad finns det för / nackdelar med dom? Berätta...
Svar
5
· Visningar
1 098
Senast: Ginne
·
N
Western Läste på Stallmagasinets nät sida att Sporty Dandy är allvarligt skadad. Vårdas på Helsingborgs djursjukhus.
Svar
7
· Visningar
2 645
Senast: Parentesunge
·
Western vet ju vad AQHA står för o satt o sökte på working cowhorse på youtube.. döm om min förvåning när jag såg att AQHA oxå hade...
Svar
8
· Visningar
1 259
Senast: wrangler
·
E
Western rider omväxlande på tränsbett och stång,men jag kan bara inte få hästen att bära sig utan stödet från handen på tränsbettet?släpper jag...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: lilla_edvardsson
·
T
Western Jag ska skriva en uppsats på engelskan om Western Ridning. Har aldrig hållit på med western själv, men ska ändå försöka skriva en...
Svar
3
· Visningar
1 139
Senast: T3ss
·
Western Jag har nu så smått påbörjat mitt examensarbete där jag ska undersöka om reining- respektive pleasurehästarna oftare drabbas av några...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 266
Senast: Dudes Hollywood Star
·
H
Western E nybörjare inom westernridningen, behöver klippa min häst.. Men hur? Finns det något snyggt alternativ inom western eller kör ni med de...
2
Svar
22
· Visningar
5 940
Senast: CorallaLover
·
A
Western Vår qh är inte tidigare riden m bosal men vi ska nu vänja henne med det nu pga hennes känsliga mun . Hur är din erfarenhet att rida ...
Svar
6
· Visningar
1 436
Senast: Anneli
·
Western hehe är dum jag vet:confused: , men jag är ny på westernsadlar och funderar hur jag ändrar på dom så de blir längre eller kortare, inget...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: cowgirl81
·
Western Min vän Quarter4ever hjälpte mig första gången jag öht skulle rida i min westernsadel. Iom att den ska ligga längre bak (?) än en...
Svar
8
· Visningar
993
Senast: Koppen
·
M
Western ´hej alla! En fråga till er nu. Jag har köpt en vbl valack på 6 år. han har vart ridhäst i ca 3 år men han har bara gått då och då...
Svar
6
· Visningar
1 189
Senast: maja_70
·
Western Är i hästtrailer köpar tankar och funderar på en sån med sadelkammare. Men jag tycker de ser så små ut och verkar bara passa till...
Svar
6
· Visningar
1 176
Senast: Mizze
·
S
Western *överlycklig* Jag har hittat ett stall här där jag bor som ska börja med lektionsverksamhet. Jag måste bara lyckas övertala mina...
Svar
5
· Visningar
950
Senast: SaraM
·
Western ska sadla stallägarens häst och hon har westernsadel stor och grov bruksnordis, aldrig sadlat med westernsadel förut, hur gör man för de...
Svar
14
· Visningar
1 683
Senast: Egonson
·
Western Har funderat endel på det här med likheter och skillnader i olika inriktningar av ridning. Jag är själv gammal dressyrryttare som numera...
Svar
8
· Visningar
1 952
Senast: TDJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka