Bilder efterlyses på olika ekipage

Sv: Bilder efterlyses på olika ekipage

Emelyne skrev:
hej här kommer några bilder på min 3 åriga quarter som jag själv ridit in och nu tävlar....maidit`s Pain Ochio och Emelyne Norell.
]
vi vill ju se:banana: :banana:

:bow: Du är min nya idol (arabbilderna) :D
Jag kommer förhoppningsvis vara där om ett par år(eller 5, men då på träningsnivå), men det kräver egen häst och ett par kurser..men viljan och drömmen har jag :) Men det ser underbart ut, lär mig :D
Jag kan rida det gamla varmblodet sådär, men då inga avancerade grejer då han är 24 år och aldrig westernriden.. Jag vill ju på riktigt :)

Senast ändrad:

malumbub skrev:
Hihihihihihi!

Sto - JA. (Har ett hingstföl på 1,5 år.)
4 år - NEJ
Riden ett halvår - NEJ. Sattes igång försiktigt efter fölningen för typ 1 år sen.

Men ja, de har fått börja om och gått tillbaka till grunderna, då ryttaren insett att hästen blivit fel riden från början.
Men det var ju skickligt av mig att se att det var ett sto:angel:

Jag misstänkte att dom inte var på jättehög nivå eftersom hon hade tränsbett....

hej! tack så mycket. allt går bara man har vilja, tålamod och förståelse....så nog ska du klarar det där sen om du bara kämpar och bygger upp ett stort förtroende mellan dig och din häst.

malumbub skrev:
Här kommer bilder på ett ekipage jag känner väl.
Ni får gärna gissa ålder + utbildningsstadie.

Hallå där!
Vad är det för härstamning på den hästen??? Hon är väldigt lik en av mina hästar, ett 2-årigt quartersto.....

Ja, jag har ju lyckats med den icke westernridna varmblodet, han litar på mig till 100%..:)
Men jag är måste lära mig att kontollera mina rörelser och min kropp bättre, så att de blir tydligare för hästen.
Tålamod och förståelse är lyckligtvis egenskaper som jag har när det gäller hästar, men som sagt, måste träna på mina rörelser och mitt kroppspråk när jag sitter på hästen, avsutten har jag oftast inga problem:)

wrangler skrev:
Hallå där!
Vad är det för härstamning på den hästen??? Hon är väldigt lik en av mina hästar, ett 2-årigt quartersto.....

Jag ska kolla upp, då jag är osäker. Återkommer.

Nej, vad häftigt, jag såg först inte att den var naken på huvudet :D .
Jag brukar öva genom att sätta fast tyglarna vid hornet för att kolla att jag använder vikthjälperna ordentligt och inte drar för mkt i tyglarna. Att prova utan huvudlag har jag inte riktigt vågat mig på ännu men man kanske ska göra ett försök (blev ju lite inspirerad nu).

Prova! jag brukar oftast efter ett ridpass ta av tränset och "varva ner" utan, jag blev förvånad över hur bra han lyssnade på mig när jag provade första gången:banana:
superbra träning, för man känner direkt om man i något moment sitter och "rider med händerna".. om man inte vill ta av tränset så kan man ju ta grimma+grimskaft..

Hej! Vilken otroligt snygg häst jag hittade här på forumet......;)
Det blev ju riktigt bra bilder!

Japp, hon är e. vic tim rocket. Har tävlat riening med förra ägaren om jag minns rätt.

Hihi. Även om mamma inte vet hur det "ska" se ut. Hon tyckte att de bästa bilderna var när vi bråkade :D
Men igår var hon väldigt härlig att rida! Hoppas att jag inte skrivit något olämpligt :o .. Du vet att jag gillar henne :)

Min pålle är också efter Vic Tim Rocket, visserligen har jag en korsning men det vore kul att höra hur din är i psyket osv.

Min gamling håller minnsan ett tag till :love:

6tk8pcbO

X07F8i3u

26 år gammal och still going strong, dock hatar han Showmanship som sys på bilden :D

vilken spännande trailklass med en reiningvolt! :D

(...eller det var kanske versatile horse?? :angel: )

Lina_Olsson skrev:
vilken spännande trailklass med en reiningvolt! :D

(...eller det var kanske versatile horse?? :angel: )

Har du aldrig hört talas om höghastighets Trail, de är ju vi världsbäst på :D

Hur går det med Pearl, är hon kvar? Hon är väl ine sååå mycket yngre än Zorro

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 926
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar