Bilder efterlyses på olika ekipage

Sv: Bilder efterlyses på olika ekipage

Jag har tittat runt på olika westernklubbars hemsidor och noga studerat bilderna som ligger ute. Det är så kul att se!

Oh tack! Nu minns jag inte vilken bild det var som låg ute men i alla fall så var den nog tagen precis efter att jag fått hem hästen. Varit hos Lina_Olsson här på buke i fem månader.

Det var meningen att hon skulle rida till honom i western för att han sedan skulle kunna gå in som lektionshäst i deras verksamhet.
Ridningen för Lina funkade väl men inte för alla elever. Hästen passade inte som lektionshäst och kunde stressa upp sig.

Så då fick jag hem honom. Nu rider inte jag för någon westerntränare. Rider dressyr för min kompis först. Vi har i stort sett börjat om från grunden med grållen då han ett litet tag efter hemkomst visade teckan på smärta någonstans och tre veckor senare fick vi reda på vad det var - förskjutning i becken, låsning i bog och nacke.
Men efter korrigering så är han nu bra och och håller på att byggas upp. När grunden i alla gångarter sitter så ska jag börja träna för westerntränare på mera westernspecifika moment och det är nog inte helt otroligt att det blir någon clinic hos Lina i vår / nästa sommar om dom håller igång verksamheten.

Skulle vara skönt att träna för någon som känner till hästen tycker jag då han är lite speciell och kräver sin ryttare (har jag upptäckt nu), hehe..

ja, det är ju en lite speciell häst du har. ;) Kort och gott en enmanshäst.

den där bäckenförskjutningen är ett mysterium. när han kom till oss var han spänd i ridningen och det tog ett tag innan han kunde gå avslappnat. men jag upplevde honom inte som sne eller med fysiska låsningar, och definitivt inte "aj-aj-jag-har-ont"! tvärtom var han som sagt på väg att bli riktigt trevlig på slutet. så jag funderar fortfarande på när de kom och hur de uppstod...? jag tror ju knappast att din ridning skulle ha gjort så mycket på så kort tid (du rider ju bra), och som sagt, skillnaden från hur han gick när han åkte härifrån och hur han ser ut på bilderna där ni försökte komma till rätta med problemet, är i allra högsta grad påtaglig.
kan han ha tokat till sig i hagen?

Det har jag misstänkt hela tiden, att han fick förskjutningen efter han kommit hem från er. I hagen. Då den en dag bara var där och han hade så himla ont!
Dom andra hästarna var ju inte så snälla mot honom första 1-2 veckorna i hagen.
Och ET sa att förskjutningen var ingen stor, den kan inte ha suttit länge för den var ingen fara men hon tyckte vi skulle vara glada för att hästen var så känslig och talade om så väl att något var fel.
Hon berättade att hon sett andra hästar som gått med det i flera år innan det blev för mycket.
Så hon tyckte inte jag skulle ha något dåligt samvete eller så.

Däremot låsningarna kan ha suttit ett längre tag, men blir ju också bättre med bra ridning, men när så även bakdelen kom så blev det alldeles för mycket för honom.

Och han har varit lite nojig med att man inte får ta i hans öron, vet inte om du märkt det? Massera eller klia i öronen var förbjudet. Efter att ET var ut och lossade låsningen i nacken så älskar hästen när man kliar honom i öronen! Bara det är ju ett mirakel :banana:

Tackar! Tycker själv att hon är snygg trots att hon egentligen inte är idealiskt bygd.... :p :love:

/Carina :eek:

Här är bilder på mig och min medryttarhäst, jag är ett blåbär(som "hittat hem") och hon har blivit westernriden hela sitt 8 åriga liv :) Men hon är inte speciellt generös, ska man få ut nåt ska man göra rätt. Det är kul men lite småfrustrerande, vi övade även på att flytta bakdel & framdel.. :smirk:

Här rider jag henne för hennes ägare, galopperar henne för första gången också :D
Och jag Får fortsätta rida monstret :rofl:

Förlåt, stora bilder :o

PICT2711.jpg

PICT2716.jpg

Jag jobbar just nu(hemläxa) på min sits, mina skänklar, mina händer och att inte göra förhållningar i byte till snabbare gångart. Haha. Inte många rätt, men det kommer! :idea:

*puttar upp*

Ingen som har en endaste liten kommentar? Konstruktiv kritik mottages tacksamt :D

Hej
Känner verkligen igen den hästen,
Är det vic tim rocket som är pappa?
Vad heter hon mer än corina?/har hon varit ute och tälvat ngt??

Jätte fin häst. Kul att du ha hittat din ridstil! :)

Oj, det är ju inte min häst , men jag kan försöka svara ändå :D
Hon heter Corina White och har varit ute och tävlat en del(vet tyvärr inte vilken/vilka grenar).
Vet inte heller vad hennes föräldrar heter(men kan nog ta reda på det) Men känner igen namnet vic tim rocket så det är mycket möjligt..
Hon som har henne nu har jag för mig köpte henne från en "hästhandlare"(låter så hemskt men det var nog någon sorts "förmedling") och haft henne i ca 8 månader.
Var har du sett henne i så fall? Nyfiken var "lilla monstret" har bott och varit med om :)

hej här kommer några bilder på min 3 åriga quarter som jag själv ridit in och nu tävlar....maidit`s Pain Ochio och Emelyne Norell.
]

De syns inte tyvärr, Försök gärna igen hade varit intressant att se.:bump:

Här kommer bilder på ett ekipage jag känner väl.
Ni får gärna gissa ålder + utbildningsstadie.

Bilderna är från helgens clinic, uppvärmning.

920073.jpg
920068.jpg
920069.jpg

920070.jpg
920071.jpg
920072.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Whalor skrev:
De syns inte tyvärr, Försök gärna igen hade varit intressant att se.:bump:
Hej! ser det att det inte fukade...hur gör man då?? så får jag prova igen! /Emelyne

Hmmm.... Nu ska jag gissa:D :D
Det är en 4:årigt Quarter sto som blivit riden i ett halvår:idea:

Hihihihihihi!

Sto - JA. (Har ett hingstföl på 1,5 år.)
4 år - NEJ
Riden ett halvår - NEJ. Sattes igång försiktigt efter fölningen för typ 1 år sen.

Men ja, de har fått börja om och gått tillbaka till grunderna, då ryttaren insett att hästen blivit fel riden från början.

Här kommer det bilder på mig och min 3 åriga quarter som jag själv ridit in.e n helgo kille är det.
CNV00163.jpg
CNV00135.jpg
CNV00150.jpg
CNV00153.jpg
CNV00141.jpg
CNV00155.jpg

här kommer lite på bilder på mig och min 19 åriga arab som jag själv omskolat till western när han var 12 år. han blir nu pansionerad till nästa år och kommer bara bli riden i skog och mark. han har jag tävlat till sm nivå med. oxå en hel go kille
CNV00005.jpg
CNV00015.jpg
CNV00017.jpg
CNV00020.jpg
CNV00022.jpg

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 926
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar