Bilder efterlyses på olika ekipage

Sv: Bilder efterlyses på olika ekipage

Jag har varit sjuk, så jag har inte hunnit kontakta ägaren. Jag har inte glömt bort det.

He he, ja du, var ska jag börja.........:smirk: Det är en MYCKET bestämd dam jag har, genomsnäll men kräver verkligen sin människa. Hon testar det mesta hon kan komma på och ger sig inte i första taget. Hon väljer sina människor, d v s det fungerar inte med vem som helst. Men blir man bara "godkänd" av henne så är hon en klippa i allt, hlet underbar att rida och hålla på med :love:
Hur är din?

Här är två bilder på oss! Vi är ganska nybörgare inom western. Han är 5 år och varmblod och heter Hugo Boy! :D

C:\Documents and Settings\Victoria\Skrivbord\Mina Bilder\Hästarna!\114_1436.JPG[IMG]

[IMG]C:\Documents and Settings\Victoria\Skrivbord\Mina Bilder\Hästarna!\114_1445.JPG[IMG]

Senast ändrad av en moderator:

Tänkte faktiskt på just det här tidigare idag!!! Jag ska iväg till Finland imorn, men jag ska åka till Lucy när jag kommer hem sen, så då kan jag kolla upp föräldrarna!
(Jag har lovat att åka dit och rida ut m ägaren!!! :banana: )

malumbub skrev:
Tänkte faktiskt på just det här tidigare idag!!! Jag ska iväg till Finland imorn, men jag ska åka till Lucy när jag kommer hem sen, så då kan jag kolla upp föräldrarna!
(Jag har lovat att åka dit och rida ut m ägaren!!! :banana: )

Ja för 17, gör det! Kul! :bump:

Lite paint-bilder. 4-årig hingst.

tavling17.jpg

tavling16.jpg

tavling10.jpg

frej.bmp

SLUTA FRESTA MIG!!!
Mitt hästeri är galet redan som det är innan dina jäkla bilder!!!
*morr*

:angel:

malumbub skrev:
SLUTA FRESTA MIG!!!
Mitt hästeri är galet redan som det är innan dina jäkla bilder!!!
*morr*

:angel:

Ha ha, VAD menas med det??? Hur är ditt hästeri galet??? :rofl:

Äh, det kan jag skriva en hel tråd om nån annan gång.
Beslutsångest är rätt beskrivande.
För övrigt rider/tränar jag inte alls just ju och det känns konstigt... (Väntar på delfoderhäst som ska flytta hit.)

Bl a har jag tänkt MYCKET på pleasure, därav min pleasure-tråd. Blev ju inte mindre sugen efter det... :crazy:

Dina paint-bilder påminde mig om en svart-vit hingst som var så JÄKLA vacker som jag bara ville ha. Han hade passat perfekt för mina mål. :mad:

Jag gillar b t w den 4-åriga hingsten på bilderna, i fall det inte framgått nu...:D

malumbub skrev:
Äh, det kan jag skriva en hel tråd om nån annan gång.
Beslutsångest är rätt beskrivande.
För övrigt rider/tränar jag inte alls just ju och det känns konstigt... (Väntar på delfoderhäst som ska flytta hit.)

Bl a har jag tänkt MYCKET på pleasure, därav min pleasure-tråd. Blev ju inte mindre sugen efter det... :crazy:

Dina paint-bilder påminde mig om en svart-vit hingst som var så JÄKLA vacker som jag bara ville ha. Han hade passat perfekt för mina mål. :mad:

Jag gillar b t w den 4-åriga hingsten på bilderna, i fall det inte framgått nu...:D

Häng i bara! Det lossnar. Vad är det för häst du ska ha på halvfoder då?
Hingsten sålde jag till Norge som 4-åring. Han hann få poäng i pleasure by the way ;) Han har en mkt speciell plats i mitt hjärta...
Jag är inte ens pleasureryttare eg :crazy: men den diciplinen växer ju mer bra hästar man får sitta på o känna vilken jädrans utmaning det verkligen är!

Jag som i grunden är engelsk ryttare, men med ett stort intresse för western ska ta börja sköta en tori på 7 år som är 170 hög och rätt outbildad o otränad... Mkt skritt och skogsklättring blir det en tid framåt. Just nu finns han dock typ 3 timmars bilresa från mig, så just nu kan jag inte göra så mkt. Han och hans kompis ska flytta hit efter jul/nyår, så då ska jag ÄNTLIGEN få sätta igång igen.
Vilan jag haft sen slutet med förra medisen i september har varit bra för mig efter 5 hektiska och händelsefulla år, speciellt då jag nu äntligen i lugn och ro hunnit tänka på vad jag vill göra.

Pleasure fastnade jag för redan första gången jag såg det!:banana:
Jag har som mål att testa på "riktig pleasure" på kunnig häst, för att se om det är nåt för mig.
Jag ska börja med att göra det teoretiska jag kan till praktiskt. Det har man sina kontakter till, så nu när jag ska iväg och rida Breedingstock (Lucy) så ska jag pumpa ut hjälp från ägaren! (Hon är otroligt hjälpsam och go!) Sen får vi se vart jag hamnar...

Hingsten var väldigt lockande. Gillar den typen. Hade snygg täckning.

Det jag upptäckt (redan tidigt) är att många tror att pleasure kan vem som helst klara av - bara att rida runt lite o lyssna på gångarterna. Men så är det inte alls! Du måste ha full koll och rida på minimala hjälper OCH samtidigt le och se ut att inte göra nåt alls!!!:bump: Jag tycker det verkar svårt, men kul!

Hmmm... Blev lite svamligt, men det är så det går runt i mitt huvud...

Tror jag hajjar ;)
Kul att du vill satsa på pleasure, och att du inser vilken utmaning det är! Pleasure är på frammarsch och jag tror att det blir nästa stora grej nu efter reiningvågen! Dessutom höjs standarden på våra svenska ekipage hela tiden vilket är bra och kul! På bara ett par år har det blivit ett rejält uppsving, och folk börjar ta hem lite roliga tävlingshästar o avelshingstar nu när intresset börjar ta fart!

Vad är det för hingst du pratar om?

wrangler skrev:
Lite paint-bilder. 4-årig hingst.

tavling17.jpg

tavling16.jpg

tavling10.jpg

frej.bmp

Den hingsten gillar jag! :D "Hingsten var väldigt lockande. Gillar den typen. Hade snygg täckning."

Sen finns (fanns) det en svartvit painthingst, rätt grov, som jag såg för typ 2-3 år sen och blev totalt förälskad i... Mina kompisar vet namnet! ;) :o :D

Åh, jaså han...:D Trodde du prata om den andra som du ville ha!

Kan det va Helena Sandells Equinox du menar? Som tyvärr dog i somras.

Det är väldigt likt, men jag har en bild av att han var mkt kraftigare, större muskler...och så har jag för mig att jag såg honom i pleasure...eller var det typ WR eller nåt... Hmm...
Taskigt att man inte memorerar rätt saker!

Det är tur man har alla på Buke!

jag såg en paint för flera år sedan. kommer inte ihåg om den var hingst eller valack.
Den hette något med peunut (hur stavas det? jordnöt på engelska haha).

Den var svart och vit och hade blåa ögon! Vackraste häst jag någonsin sett! :love:

Vet ni vilken jag menar?

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 926
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar