Hur ser er vinter ut?

Sv: Hur ser er vinter ut?

Kan inte heller kasta för fem öre, men vi får väl hoppas att det har blivit liiiite bättre efter kursen...:rofl:

Se till att blinka riktigt i ögonen när du ber om ledigt och förklara att just den här kursen är mycket viktig för ditt fortsatta liv som tävlingsryttare..;) :D

Det var ett bra tips! Specciellt eftersom man är ropingryttare också...:angel: :angel: :angel: hahaha....
Men de behöver ju inte få reda på vad det är för kurs iofs! ! !:smirk:
:eek:

Hehe, jo det lär vi göra..:D

Jo, jag vart faktiskt förvånad över hur lugn och samlad han var, fast jag har väl inte sett så många fölisar i "mina dar" . :D

Jo jag menade Emelyns. Hehe, hon var också intresserad av Chadow :angel:
Så tråkigt att Pettsan är död..
Jo tack, båda jag och Chadow kämpade på bra! (MEN MERA BEN!!!;) )

Ja, vi ska bara få lite mer hjälp inför dom första tävlingarna så är vi nog i full gång efter det. Ska bli sååååå KUL:banana:
Ja han är verkligen lugn också! Hovslagaren gillar honom jättemycket för han är så lugn, har tom fått höra det av hans fru när vi setts på jobbet:D och min mormors syster som äger stallet (73 år) är stormförtjust i honom, det har blivit hennes lilla pluttis som hon kallar honom:D :love:

Jaha det var hon. Men var fick du Bjurs ifrån?;)
Ska du vara med på nästa Walle clinic? Hoppas det är fint väglag för då kommer vi med storm:banana:

haha! man måste hålla sig på god kant var det gäller hovslagare! ;)
Våran fd. hovslagare Hatade våran förra häst av någon underlig anledning! :confused: :D
haha, så han blir riktigt borstskämd med andra ord? :D

Bjursås= red där förut + Att hon jobbade ett tag där, men hon har nu tyvärr slutat :( jag med, men iaf.

Jag hoppas och vill vara med på nästa clinic, få se hur det blir!
(jag vill jag vill! :bump: ) hehe.

haha! man måste hålla sig på god kant var det gäller hovslagare! ;)
Våran fd. hovslagare Hatade våran förra häst av någon underlig anledning! :confused: :D
haha, så han blir riktigt borstskämd med andra ord? :D

Bjursås= red där förut + Att hon jobbade ett tag där, men hon har nu tyvärr slutat :( jag med, men iaf.

Jag hoppas och vill vara med på nästa clinic, få se hur det blir!
(jag vill jag vill! :bump: ) hehe.

Ja var här och skodde ena hästen idag och ska ta lillen imorgon och då sa han att han va otroligt snäll att hålla på med. Kul att höra:)
Bortskämd är bara förnamnet;) :crazy:

Jaha ja jag hörde att hon tränade här förut. Jasså så hon slutade så snabbt?! det visste jag inte....

Klart du ska med! Hur kul som helst ju:banana: Vi ses!

*kl*

Nyfiken.....har suttit och funderat på vem N.L är...........hmm...........vill någon PM a? Kanske inte får lägga ut namnet här.....

..nu har jag en breedingstock som ska ridas hon kan inte så mycke men det blir lite clinics framöver och man får hoppas väglaget e bra när man ska iväg nånstans.Så ska det nog bli ngn tävling till sommarn.

Ja var här och skodde ena hästen idag och ska ta lillen imorgon och då sa han att han va otroligt snäll att hålla på med. Kul att höra:)
Bortskämd är bara förnamnet;) :crazy:

Jaha ja jag hörde att hon tränade här förut. Jasså så hon slutade så snabbt?! det visste jag inte....

Klart du ska med! Hur kul som helst ju:banana: Vi ses!

Ja, eller dom kunde inte ha henne kvar, dom ville ha en billigare tränare, typ.:smirk:

Chadow är nog ganska snäll,men hovis kommer inte förrens nästa vecka..:(

Klart vi ses!
Hoppas jag kan komma, vi måste träna lite på att gå åt sidan -harkel- bråkade en del om det igår, hehe, hon ville inte, slutade på bakbenen, haha :D :smirk:

Det stog LN som nog betyder Leif Norberg.
ninni

Ja...ni ser rubriken...

Vad har ni framför er i vinter?
Nån tävling/tävlingar?
Träning för vårens tävlingsäsong?

Så...berätta.......
Rehab-träning av hästar...:angel:
Ska få börja rida min frakturhäst i andra gångarter än skritt nu äntligen.
Gammeltanten med kombinationen ligamentskada i hoven och fång ska röntgas nästa vecka. Kanske får lägga en sadel på henne efter det för första gången på 8 månader...
Inga tävlingar med andra ord.:smirk:
Men det är i alla fall visst hopp om livet och kanske, kanske kan det bli nån tävling framåt våren!

Haha kossorna var mycket intressantare tyckte hon då:D

Tack:) han var väldigt lugn och snäll för att vara första clinicen vi är iväg på. Är så nöjd så. Hann tyvärr inte se er så mycket men det lilla jag såg kämpade du på bra:) vi lär väl ses på tävlingarna härframöver!

Jo Pettsan är död. Hmm vem är det som har bror till Chadow i Bjurs? Och vem är den tränaren?:confused: Du får gärna PMa om du inte vill skriva här...
Dom jag vet är emelynes maidits pain ochio och marias maidits red robin...robin är väl helbror till din.

Ska bara försöka leta rätt på bilderna först:cool: :D

hej! är så sällan ute på buke, men såg några jag kände igen!!

Hur går det med Chadow?? Bra hoppas jag.

Själv har jag ännu inte kommit upp i sadeln efter skadan men hoppas på att kunna göra det innan årets slut!!

Då ska jag sattsa för fullt igen med halvbrorsan till Chadow!!

Ang bjurs!
Jag kommer att försöka komma upp 1 gång i månaden dit och ha lektioner för privatryttarna,
Saknar er alla från grupperna!!
och du är varmt välkommen hem till mig också!!

Ha det bra och hälsa hem!!

Lilly rids in i vinter. Hon blir tre år så det är dags. ;)

...och för att lägga en blåslampa mot min egen bakdel:angel: så det blir gjort har jag anmält oss till träning för SL i mars, april och i maj + läger v.27:eek: ...sen ska hon vila är det tänkt...

hej! är så sällan ute på buke, men såg några jag kände igen!!

Hur går det med Chadow?? Bra hoppas jag.

Själv har jag ännu inte kommit upp i sadeln efter skadan men hoppas på att kunna göra det innan årets slut!!

Då ska jag sattsa för fullt igen med halvbrorsan till Chadow!!

Ang bjurs!
Jag kommer att försöka komma upp 1 gång i månaden dit och ha lektioner för privatryttarna,
Saknar er alla från grupperna!!
och du är varmt välkommen hem till mig också!!

Ha det bra och hälsa hem!!

Hejsan! :)

Det går jättebra med Chadow, vi tränar på för fullt och vi gör väl några små framsteg då och då, ska även vara med på clinicen i helgen! :banana:

Synd att du inte kommit upp i sadeln igen, jag träffade faktiskt på din Pappa uppe vi lugnet för tre-fyra veckor sedan! :eek: :D
Fast nu har vi bytt stall.

Kul att du ska upp till bjurs någon gång i månaden, vi kanske kommer någon gång också! (jag och Chadow kommer och "invarderar" :devil: :D )

Ha det så bra!

Du jobbade på bra i går på clinicen...nu är det bara att ladda inför nästa gång....:cool:

Du jobbade på bra i går på clinicen...nu är det bara att ladda inför nästa gång....:cool:

*heh* tack.. :D :crazy: Men i slutet gick det K-at-a-trofalt..

Men nästa gång så ska valle få se på andra bullar! :devil:

Tja,.... jag och min 2½ åriga quarterdam ska försöka överleva höstens och vinterns gyttjebad. Så snart jag fått på hennes ömma fötter lite skor ska vi börja markträna igen så att jag förhoppningsvis kan rida in henne till våren. Hon är född i slutet av juni och just som vi tänkte börja sitta in henne i slutet av juli i år så satte hon igång att börja växa, så hon får vintern på sig också. Nu har manken äntligen hunnit ikapp rumpan! Vid mätning för ett par veckor sedan var hon 145,5 och hade därmed vuxit 2½ cm på en månad. Nu ser det ut som om rumpan tänker växa iväg igen! Får se vart det slutar, 1.53 vore lagom för min del.
Så några tävlingar blir det inte för mig än på ett tag... Nu har ju syrran (Lina) och jag hamnat 80 mil ifrån varandra geografiskt så jag kan inte hänga med henne heller, tyvärr...
Men, men min tid på tävlingsbanorna kommer nog den med så småningom.
/Countrystyle

Ja, det blir nog lite vila för treåringen i dec-jan. Sedan kör träningen igång igen, tanken är att det ska tävlas till våren och sommaren.

Quarterdamen ska så småningom åka hem till sin ägare och ev kommer en ny unghäst att lösa av henne.

Puttar på den här tråden lite....med en fråga:smirk:

Vad har ni för erfarenheter av "hur hästarna blir" under vintervila?
Alltså, ändrar dom "personlighet" på nåt vis?

Varför jag undrar är....att just denna vintervilan blev min "diva" fr dag 1 odräglig:crazy:
Vi har haft vintervila 2 vintrar tidigare, men aldrig att hon blivit så här...utan varit sitt gamla jag (med lite brunstgrinighet)...

Men från att ha avslutat "säsongen" med en träning helgen innan och långtur dagen innan hovis kom i positiv "anda"...det kunde inte varit bättre:love:
Så får hon en personlighetsförändring som heter duga, bara dagarna efter, som blir bara värre o värre....
Hon ifrågasätter allas "ledarskap", speciellt människans (inte bara mig), men även den andra hästen i hage, vill inte komma i hagen, smånaffsar i kläder i "smyg"....etc...

Ja, så då var det bara till och ta "tjuren vid hornen" och gå till punkt 1....grundhantering fr marken....
Vilket har gett resultat....dock fortfarande så vill hon stanna kvar i hagen, även om den andra hästen "gått hem"...kvittar vem som hämtar:crazy:
Är hon en "återfallsförbrytare, en "trottsig 5åring, en hårdskallad Paint eller är det bara så, att hon inte vill ha nån vintervila...vill jobba?
Hon är smart, läraktig dam (men ibland så "dum", att hon hellre jobbar extra, än o göra det enkelt för sig)...allmänt kallad av vissa "Diva"....så när skorna åkte av....fattade hon att jobbet var slut?
Vilket hon inte ville?
Nån som har en idé?

Jag ska på clinic me bebisen 16 dec, med Lena Opsal. Sen ska jag fortsätta hans inridning en månad, sen kommer han ha sin två årings vila till början av nästa år. Då fortsätter vi utbildningen och därefter beger vi väl oss ut på några tävlingar. :rofl:

Har planer på att bara träna i vinter.. Försöka åka på så många träningar som det går.. Så till sommaren börja tävla i låga klasser då jag själv inte tävlat eller ridit för tränare på många år.. Och min häst är "nybörjare" än då jag började kräva en mer seriös form i våras. Jag har gått långsamt fram med min häst då hon är ganska het.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 430
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
570
Senast: sthu
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 603
Senast: co-SMAD4
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 150
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar