Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Western finns de? då jag ska köpa en bomlös till min unghäst till att börja med och de kommer antagligen bli en svart vill jag har svart...
Svar
8
· Visningar
2 010
Senast: wonderbaunbabe
·
Western Överallt man läser om westernridning står det att alla hästar kan tränas på detta viset MEN om vill högre upp i klasserna bör man rida...
2
Svar
33
· Visningar
3 002
Senast: Wilma
·
Western Tjoho! :banana: Äntligen 3 för många av våra hästar, såå.. Vilka treåringar kommer man se ute i år? (Quarter alltså) :)
Svar
11
· Visningar
1 304
Senast: r_freddy
·
A
Western Hur blev vi intresserade och varför gillar vi träningen ?
2
Svar
20
· Visningar
1 962
Senast: CorallaLover
·
R
Western På en trailtävling, måste man ha chaps då , spelar det någon roll på en d-tävling? Om man måste ha chaps får man ha utan fransar...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: Ginne
·
Z
Western Är det kanske någon som har tips på hur jag kan grundträna min blivande westernhäst nu när det är så isigt o hårt överallt.. Vad brukar...
Svar
1
· Visningar
911
Senast: Elma_vip
·
Western Någon som vet något märke/någon sadel med bogfrihet? Jag har letat sadel i ett halvår nu!! Har provat en kompis crates sadel nr: 2397...
Svar
3
· Visningar
1 702
Senast: r_freddy
·
M
Western Hej! Jag är en tjej med ambitioner att i framtiden träna och tävla i westernridning. Jag har sedan en tid tillbaka ridit på en...
Svar
6
· Visningar
1 165
Senast: lakrits
·
Western Min sadel glider, vilket den inte gjort tidigare. Den började göra det när pållan fick sin vinterpäls. Är det pälsen som gör det...
Svar
16
· Visningar
1 562
Senast: PrittePuff
·
Western Ja hur gör ni? Nyss hemkommen från en ridtur där pållen tyckte att det var fullt ös som gällde, vilket jag inte höll med om. Målet för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 054
Senast: hanoirocks
·
Western Utan massa tingeltangel och bling bling. Finns det?:D Vill ha:angel: Iof kan jag köpa ett rundsytt engelsskt tränsoch ta bort...
Svar
4
· Visningar
955
Senast: Mirre
·
M
Western Ni som "skolat om" era hästar till western. Vilka skillnader märkte ni på existören/fysiken?? Vilka nya muskler fick den?? Fick den...
Svar
11
· Visningar
1 296
Senast: momeli86
·
Western Har någon här som rutin att strecha sin häst efter ridpasset?
2
Svar
21
· Visningar
1 771
Western *kliar mig i huvudet* Satt ihop mitt gamla westernträns nyss men fick en rem över:confused: Är ett enöras träns. Har...
2
Svar
26
· Visningar
2 122
Z
Western En kanske dum fråga, men.... Har alltid haft hästar som varit över 160cm i mankhöjd, och därför aldrig behövt fundera på detta. Men nu...
Svar
18
· Visningar
1 526
Senast: nalle
·
C
Western Jag har nyligen köpt för 2 1/2 vecka sedan en arabhingst (kastrerad för en vecka sedan). Han är 1 år 7 månader.Jag själv har aldrig...
Svar
6
· Visningar
1 827
Senast: BonRaiz
·
S
Western räknas detta som en "riktig" bosal och får man tävla med den? helst skulle jag vilja ha en råhudsklädd men de är ju så himla dyra...
Svar
19
· Visningar
1 393
Senast: bonefish
·
Western Har en häst som är ganska långsam i allt han gör och inget ont i det. Men just backningen går något infernaliskt långsamt! Någon som...
2
Svar
28
· Visningar
2 098
Senast: Anneli
·
Western Alla dessa olika klasser! *puh* Vet knappt vad hälften heter och ännu mindre vad dom går ut på... :confused: Så snälla berätta för...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Therese
·
T
Western Kan inte nån vänlig själ förklara det här med alla mått på westernsadlarna? Är tum-måtten desamma som på en engelsk sadel? Och måtten på...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: Ginne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur