Varför började vi med westernridning?

Sv: Varför började vi med westernridning?

jaa.. från första början så halkade jag nog bara in på ett bananskal.. så min mamma kände en som skulle börja träna mejoch jag hade kompisar som red western. men så här efterår så rider jag western för att jag tkr att det är en såååååå mkt vettigare ridstil :) å jag måste bara får tilllägga det att häromdan när jag stog i ridhuset och kollade, så kom en engelskridade ryttare in. å när hon började rida och "samlade ihop" hästen och travade runt där. jag ljuder inte om det såg ut som att dom skulle tippa frammåt båda 2! det enda hästen gjorde var att böjja på nacken och springapå frambenen!!! så ska det väl ändå inte se ut :confused: den hästen kommer få problemmed bogen tänkte jag.. och var änengång glad att jag var westernryttare :D det var en westernryttare inne samtidit, och det är ENORM skillnad på ridstil..

//STOLT WESTERN RYTTARE

ett pluss somman har som westernryttare är ju att sadeln är så skön:love: OCH SNYGG! min häste mår MKT bättre sen jag började med western :D

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 150
Senast: cewe
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka