Nej men vad fasen?!

Sv: Nej men vad fasen?!

*kliar mig i huvudet*

Satt ihop mitt gamla westernträns nyss men fick en rem över:confused:

Är ett enöras träns. Har bett-sidostycken, nackstycke-pannband (eller ja, det är ju enöras som sagt) och käkrem. Men har ändå en rem över:confused: Lång smal jäkel. Inte lika lång som käkremmen dock.

Tog isär det igår och nu har ju jag glömt vart den satt:D haha

Hjälp någon?:o
På själva tränset sitter ju en extra "grej" så jag skulle tro att den rem som blev över är en käkrem, som på ett vanligt träns. Längden är för lång för en curbstrap!

Nej käkrem är det inte.
Den sitter där den ska redan:D
Du har två "grejor" ovanför spännena på sidostyckena. Stoppa in remmen först i ena sedan i den andra "grejen" så har du lösningen till mysteriet, Remmen spänner du sedan under halsen på hästen, precis som på ett vanligt träns.

:confused: Men om du tittar på hennes bilder sitter där ju redan en käkrem på. Precis som på ett "vanligt" träns. Och i "grejorna" ovanför sidostyckenas spännen. Eller ska den ha två käkremmar?

men jag har ju en käkrem
kan ju inte ha två
och jag vet hur en käkrem ska sitta:smirk:

Det är garanterat en curb. Det är ju det enda som fattas efter din beskrivning. Måste erkänna att det var ett ganska kul problem. Jag liksom ser dig framför mig (fast jag inte vet hur du ser ut) hur du sitter där och vänder och vrider på remmen och funderar. :D

Liknande trådar

Utrustning Sökte lite på det men hittade bara en gammal tråd som tog upp träns och bett i allämnhet...
Svar
3
· Visningar
1 476
Senast: Wippos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka