Pigg häst = lång tygel?

Sv: Pigg häst = lång tygel?

Prova det här, ex V varv tag i V tygel ngt höjd , H tygel lös, försöker hästen att gå åt det hållet du håller i , lägg till innerskänkeln fram så att du balancerar upp kroppen, du styr upp hästen med benen. När hästen har förstått vad du vill ,ge eftergifften och belöningen snabbt. :smirk:

Ok ska försöka med det! tack:)

Sv: Pigg häst = lång tygel?

Hej! Jag hade problemet förut (kan ha det ibland fortfarande) att min häst hade väldigt bråttom ute (speciellt på vägen hem).. Det som har fungerat är att så fort hon ökade tempot utan att jag hade bett henne om det så la jag en VÄLDIGT liten volt tills hon saktade ner och sen släppte jag henne fram igen. Detta kräver mycket tålamod men till sist förstod hon att det bara blev jobbigt och att hon inte kom någonstans när hon ökade. Nu kan jag rida i alla gångarter på helt långa tyglar. Lycka till!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 294
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
673
Senast: cassiopeja
·
Ridning Igår så red jag och en annan i stallet ut i det fina vädret. Min medryttarhäst är den där sjyssta hästen som det mycket sällan krånglar...
2
Svar
20
· Visningar
2 465
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka