Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Hoppning Hej !!!! Jah har en D-ponny. Och jag skall bort vecka 22 den 22/5 och jag kommer hem den 29/5. Under den veckan skall min kompis rida...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: ponnyryttaren
·
Q
Dressyr Jag undrar vilken utrustning hästen och ryttaren får/måste ha i de olika klasserna. Skulle bli jätte - glad om någon kunde skriva det...
Svar
6
· Visningar
1 964
Senast: susanne
·
E
Hoppning Ni som tävlar mycket, hur många tävlingar rider ni i rad som mest? :) Funderar på att rida två helger i rad, vila en och rida två i...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: SanchoPancho
·
S
Western Hur tränar ni det? I vilket skede av ridpasset så att säga! Hur ansträngande är det för en "grön" häst. Alltså vältänad i dressyr...
Svar
8
· Visningar
1 229
Senast: Cheenookie
·
S
Dressyr Vet inte om jag borde skriva det här på utrustning, men eftersom de jag skulle vilja få svar av finns här så skriver jag här... Det är...
Svar
2
· Visningar
2 327
Senast: Immer
·
Körning Jag håller, som jag tidigare nämnt nånstans, på att köra in min 4-åriga shettishingst och hittills har det gått jättebra. Jag är...
Svar
17
· Visningar
1 255
Western Vem ska man tro på när det gäller datumet för årets Harvest? Har hittills hittat 3 olika datum på nätet! :eek: :confused: Nån som vet...
Svar
3
· Visningar
930
Senast: Kickis
·
J
Körning Nån som har bröstselen eller huvudlaget för ca 500:- från Börjes? Orkar en lätt fjording dra en rockard på bilhjul med den selen? Eller...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 521
Senast: Znozan
·
A
Islandshäst Min islandshäst är super lätt att få i trav (och tölt) men hon har bara ett tempo i traven och det är väääldigt fort, ibland vet jag...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: skuggi
·
Körning varning - nu kommer det frågor som antagligen är så puckade att jag borde skämmas och börja med guldfiskar, men prestige har aldrig...
Svar
14
· Visningar
1 212
S
Western Jag har aldrig nog sett någon rida western särskilt allvarligt och vet inte särskilt mycket om det heller, men har nu suttit å funderat...
Svar
8
· Visningar
1 659
Senast: morbullan
·
Dressyr ska ju som sagt var tävla på söndag... Då det var ett tag sedan sist har jag växt ur min vita helskodda. Skulle ju helst av allt vilja...
Svar
10
· Visningar
2 331
C
Trav Om man har en travhäst av okänd anledning alltid lägger av i början av upploppet går det att träna bort på något sätt ? Vi har en häst i...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 733
Senast: morbullan
·
Distans vad behöver man för licens då man ska tävla distans? har bara tänkt rida 50km. behöver man licens till CR??
Svar
1
· Visningar
1 126
Senast: Geshira
·
B
Övr. Grenar Nu är det äntligen över, all oro och sömnlösa nätter är borta. Nariaat klarade kvaltiden så fantastiskt bra, sköter sig helt underbart i...
Svar
17
· Visningar
1 198
Senast: shady
·
Trav Har visserligen ingen travhäst men fick rådet att ställa min fråga här inne på travforumet då jag hört att detta problem oftare uppstår...
Svar
13
· Visningar
1 530
Dressyr vad är egentligen skillnaden? och vad använder man för hjälper? och är det någon skillnad på vad de heter på engelska? :eek: ibland...
2
Svar
33
· Visningar
6 193
Senast: lizan
·
Islandshäst Jag har blivit islandshäst\"biten\" :eek: Så ni kommer säkert få massa konstiga frågor från mig här :p Fast ni får lova att vara...
Svar
16
· Visningar
1 634
Senast: Ankan
·
Hoppning jag har ett litet tvåårigt arabsto på 140cm som hoppat som mest 110. dock är det inte helt bra hopp med fart och så för hon stannar...
Svar
6
· Visningar
1 092
Senast: Domaren
·
Distans måste man tävla för en distansklubb när man tävlar distans eller får man tävla för sin "vanliga" klubb? dum fråga kanske men har aldrig...
Svar
2
· Visningar
1 019
Senast: panzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama