Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Fälttävlan I alla fall på tävlingarna härruntomkring så har man strukit koefficienten på de sista bedömningsgrupperna i dressyrprogrammen för...
Svar
5
· Visningar
1 056
Senast: smulan87
·
Fälttävlan Lag SM för ponny iår och när? Om nån vet? Eller går det oxå på gotland?
Svar
7
· Visningar
1 388
Senast: smulan87
·
Western Rider reining med min valack och har tränat honom i drygt ett år nu. Han är jättetrevlig i formen och har gått från tränsbett till...
Svar
11
· Visningar
1 262
Senast: Jessica_Steen
·
Körning http://www.equilex.se/index2.php?go=shoppen_visa_mer.php&SID=899&SKID=3 ny modell jag aldrig sett, nån som vet mera hur den funkar o...
Svar
1
· Visningar
1 076
Senast: miamiamia
·
V
Dressyr vad ska man kunna (häst&ryttare) för att rida Msv- dressyr? har kollat på programmen men hittar bara Lb Lc osv..?
Svar
2
· Visningar
6 956
Senast: vide
·
N
Hoppning När jag ska hoppa med en häst som heter Bounce, så hamnar jag alltid framför sadeln! Han tar väldigt stora språng, och slänger sig över...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Metafor
·
Hoppning Jag håller på att lära min orutinerade häst att hoppa. Det går helt ok, han hoppar lite taffligt men det går säkert bättre med tiden...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: Metafor
·
Körning Dagens minsta maratonekipage! Här kom de körande förbi glasskiosken i centrum! Man måste ju gå banan! Är det någon som känner...
Svar
9
· Visningar
1 304
Senast: Splittan
·
Fälttävlan I helgen är det dags för debuten! Nu undrar jag hur lång tid man behöver vara där innan start? Har ganska långt, 18 mil, och ska åka...
Svar
6
· Visningar
1 284
Senast: Salonikel
·
Western Om man ska använda en bukgjord,(eller vad det nu heter) den gjorden som sitter bakom sadelgjorden. Hur hårt ska den sitta under magen...
Svar
6
· Visningar
1 525
S
Hoppning Hur höga hinder är det egentligen på OS? Jag pratade lite med en tjej nu på morgonen som drog på med att hinderna ligger på omkring två...
Svar
15
· Visningar
23 378
Senast: ScissorHands
·
Hoppning Hej Jag och en annan tjej ska tävla en c-ponny i helgen. Hon hoppar på träningar jättebra. Hon är inte tittig på hinder. Men när vi...
Svar
2
· Visningar
732
Distans Har funderingar på att kanske rida en 50km Clear round till hösten. Pållen går nu 5ggr/vecka ca 1-1 ½ h/gång med först (efter...
Svar
2
· Visningar
980
M
Dressyr Idag har det varit dressyrtävling i stallet där min häst är uppstallad. Bara en liten klubbtävling med 10 startande, 4st i LC, 3st i LB...
Svar
2
· Visningar
1 927
Senast: NiraK
·
H
Fälttävlan Vad gör man med håret när man tävlar fälttävlan? Jag har långt hår, så det kommer inte att få plats under hjälmen... Vad gör ni? Vad är...
Svar
4
· Visningar
1 346
·
D
Fälttävlan Jag ska åka och träna terräng för allra första gången på söndag. Detta är vad jag tänkt ha för utrustning på mig och hästen: Jag...
Svar
16
· Visningar
1 919
·
Fälttävlan är det samma dressyrprogram som för -97 eller har det ändrats nått?? Förutom inledande halten alltså...??? snabba svar är väldigt...
Svar
1
· Visningar
948
Senast: LenaH
·
Övr. Grenar När jag läser inläggen på detta forum så funderar jag mycket på hur man gör för att "handikappanpassa" en häst. Jag menar, graden och...
Svar
5
· Visningar
1 391
Senast: mirjada
·
K
Western får man tävla med "vanligt" hackamoor?? (pleasure och ev trail) Karin :bow:
Svar
7
· Visningar
1 090
Senast: sarma
·
R
Trav Min pulsmätare lägger av när jag kör. Batteriet funkar som det ska, jag så kuperat och det verkar vara en nakdel. Har testat med...
Svar
12
· Visningar
1 011
Senast: Rikkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama