Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

G
Hoppning Hur räknar de ut det? Hur fort är det tänkt man ska rida egentligen? Jag råkar ofta ut för tidsfel på lokala tävlingar. Jag rider i ett...
Svar
3
· Visningar
1 610
Senast: guldmane
·
M
Distans Har pratat med vänner och olika foderrådgivare om hur man bäst utfodrar distanshästar. Svaren blir väldigt olika. Har fått ganska bra...
Svar
18
· Visningar
1 875
S
Hoppning När en klass går i A:1a, hur vanligt är det att de höjer? För de får väl höja 10 cm om jag inte minns fel.. Jag menar nu först och...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: Ewonya
·
G
Distans Jag har aldrig sett att det har visats distans på TV, men på tisdag är det dags! Viasat Sport 1 visar ett sammandrag från "The United...
Svar
5
· Visningar
1 050
Övr. Grenar Efter 15 år som meldem i CN har jag valt att gå ur. Anledningen är egentligen två. Först och främst har jag inte längre samma tid då...
Svar
19
· Visningar
2 117
Senast: Scorpan
·
Fälttävlan Hur lägger ni upp galoppjobben på era hästar under tävlingssäsongen? Hur ofta, hur långt, och antal intervaller.
Svar
7
· Visningar
1 757
Senast: Iddefixen
·
T
Western Hur är det nu? I vilka tävlingsklasser får man ha benskydd och vilka inte? :confused: WRAS regler syftar jag på nu!
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: twinstar
·
L
Körning är det dags för första tävlingen för min pålle ( o bara andra för min del ..) närmare sagt i helgen! det skall till att putsas sele...
Svar
7
· Visningar
866
Senast: Weine
·
I
Trav Éftersom många ställer frågor om monte´så klistrar jag in detta från www.travsport.se. Aktuell information om Monté 040429 kl 14.57...
2
Svar
20
· Visningar
2 229
Senast: alma
·
R
Svar
9
· Visningar
944
J
Islandshäst ska själv tävla i både lätt fyrgång och lätt tölt.
2
Svar
29
· Visningar
2 078
Senast: Vildvittra
·
G
Distans Hur ser era hästars foderstat ut vintertid/sommartid? Vilket behov räknar ni med? Hur mycket salt blandar ni i vattnet under tävling...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: Gnägg
·
L
Distans Nu har vi gjort våran första distansritt... Oj vad kul det var !! Vilken underbar omgivning att rida i. Vi red 3 milaren och allt...
Svar
3
· Visningar
1 070
C
Körning Vagnar & inkörning Hej Jag ska snart börja köra in min nu tvååriga häst. Problemet är bara var man kan få tag i en bra vagn. Har tittat...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: mellis
·
F
Distans ja vad tycker ni är bäst? att starta i grupp eller vänta och starta "en å en"? :smirk:
Svar
4
· Visningar
1 090
Senast: neywaz
·
Övr. Grenar Någon mer här som har ett fullblod från USA? Min valack har amerikansk galoppstam, men är numera världens underbaraste ridhäst. Vore kul...
Svar
7
· Visningar
1 334
Senast: Alzao
·
Trav Jag har ett varmblod som inte har/ några papper med sig genom åren. De ska ha blivit kvar hos en tidigare ägare.. Har hört att en del...
Svar
6
· Visningar
984
Senast: Francess
·
S
Körning Hej! Nu har det börjat snurra lite i mitt huvud om jag inte borde passa på att köra in mitt halvblod när han ändå ska sättas igång...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: KaZa
·
Distans Om man pulsar för tidigt i pausen på en 50 km T och det visar sig att pulsen är för hög. Får man du begära ompulsning inom de 20...
Svar
1
· Visningar
1 319
Senast: Madde71
·
B
Western Jag funderar på att införskaffa en westernsadel till mitt varmblod. Men villken stl. mm? Jag är bara van med dom "vanliga" sadlarnas...
Svar
3
· Visningar
1 058
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama