Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Dressyr är det LB:1 ? Eller vad gäller i år, nån som vet? :)
Svar
9
· Visningar
3 240
Övr. Grenar Ja alltså inte för mig egentligen men för ena brukaren som jag jobbar med som bl.a har en grav synskada. Min uppgift kommer att vara...
Svar
4
· Visningar
1 114
Senast: _Dieldi_
·
S
Islandshäst Jag har noterat att det finns en del människor inne på detta forum som är insatta i det isländska språket och tänkte slänga in en lite...
Svar
6
· Visningar
2 007
Senast: samtson
·
H
Fälttävlan Måste ha ett Madical Card till på torsdag!! Hur gör jag? Man kan beställa från förbundet, men det tar ca 2 veckor innan det kommer ju...
Svar
10
· Visningar
1 302
Senast: Salonikel
·
K
Distans Finns det ngot program för att rida igång en 3-åring från början? Skulle vara bra att ha ett program sen när man rider in hästen, ska ju...
Svar
6
· Visningar
2 508
Senast: Fanatic
·
P
Trav Kom och tänka på det igår. Varför har alla hästar som tävlar i trav långa manar? Har aldrig sett någon travhäst(varmblod/russ/shettis)...
2
Svar
20
· Visningar
2 294
Senast: pinky
·
Hoppning Hur högt är ett hinder när det är högt för er? O hur högt är det när det är lågt? Bara lite nyfiken..Själv tycker jag att hinder är...
2
Svar
37
· Visningar
2 489
Senast: Vennie
·
Western ska det ligga här? Funderar på hur vanligt det är med quarter hästar som är skimmel? eller heter det appendix...?? då? Har för mig att...
Svar
7
· Visningar
1 588
Senast: __sandra__
·
F
Western I helgen hade vi familjedag i klubben. Vi hade maskeradhoppning och därefter Trail. En av ryttarna i stallet hade ordnat en enkel...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: hotrodder
·
S
Islandshäst Jag vill ha all tips ni kan ge om Islands-stall i Norrköpings trakten, helst inte för långt från stan! :)(Även hemsidor och dyl!) Jag...
Svar
2
· Visningar
926
Senast: Sentenced
·
Hoppning Hej Jag undrar om ni har några bra tips när det gäller löshoppning. Det är så att min häst är inte mycket hoppad, och jag vill gärna...
Svar
4
· Visningar
901
Trav Min valack suger luft när han tävlar. I sista starten satte vi på en svansgaffel och pulade dit en svamp, och det såg tätt och bra ut...
Svar
1
· Visningar
2 949
Senast: minihopp
·
J
Trav Har haft flera hästar som jag tränat i min backe(rundslinga med backe) och de har blivit irriterade efter ett tag på svanskappan. Visar...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
11 020
Dressyr om hästen går på ett rakt spår med framdelen innanför och den går på 3 olika spår, är det automatiskt en öppna då bara för att den går...
Svar
6
· Visningar
1 826
Senast: Lena_B
·
M
Dressyr gnagg-ML-2255517-ML-
Svar
0
· Visningar
1 721
Senast: mulle
·
K
Trav Okej, Kalla mej blåst, men kan nån (gärna med bilder) förklata hur en sele för trav ska sitta? hur man selar, alltså.. :D
Svar
7
· Visningar
1 171
Senast: Kittgirl
·
Fälttävlan Dressyren gick "sådär", min häst har anammat det som min dressyrtränare säger lite skämtsamt "han måste ta ner huvudet", till fullo, så...
Svar
8
· Visningar
1 119
Senast: Salonikel
·
G
Dressyr Hej! Vi ska ordna med en dressyrtävling i stallet och jag har ansvaret för dressyrprogrammen. Det ska vara LB:1, men jag hittar inget...
Svar
14
· Visningar
2 904
Senast: Ylva
·
M
Islandshäst Tänkt & tyckt i Islandshästen Har ni hunnit läsa den än, Lena Lennartssons artikel efter samtal med Katrin Wallberg? Vad tycker ni...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 139
Senast: alazzi
·
Dressyr Var på dressyrtävling i helgen! En jättetrevlig tillställning men... En tjej kom i på banan och red i munkjacka... :eek: På slutet kom...
Svar
18
· Visningar
2 395
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama