Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Hoppning Nu skall jag göra något jag ev kommer att ångra på lördag förmiddag. Jag skall ställa upp i en pub-hoppning på lördag em (Hoppning clear...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: pialotta
·
M
Fälttävlan jag har tänkt att starta fälttävlan nästa sommar och undrar lite om skydd. ja har inga hel täckande skydd som ja gärna skulle vilja ha...
Svar
10
· Visningar
1 447
B
Övr. Grenar Va på Jägers idag för att startboxträna valacken som ska (skulle) kvala på Täby på Tisdag, han TOTALVÄGRAR att överhuvudtaget sätta in...
Svar
13
· Visningar
1 365
Senast: BJÖRKIS
·
M
Körning Hur långa tömmar ska jag ha när jag tömmkör? Hästen i fråga är en fjording. Finns det någon bra längd som man sedan kan kombinera till...
Svar
9
· Visningar
2 939
Senast: Grevinnan
·
L
Trav Jag har ett 2 årigt kallblod, han verkar vara inne i en växtperiod,hur gör ni då? Jag själv har skickat iväg han på sommarbete i...
Svar
2
· Visningar
1 062
Senast: jonte
·
Western Är det någon här inne som ska på förbundsårsmötet i Västerås den här helgen???? Om så är fallet kan vi ju passa på att ha en...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: alazzi
·
P
Övr. Grenar En fråga som dök upp i en diskussion under rubriken Ridning: Får handikappklassade ryttare tävla i "vanliga" tävlingar? En bekant till...
Svar
15
· Visningar
1 465
Senast: mirjada
·
P
Fälttävlan Är det någon som vet någonting om hur terrängbanan kommer se ut?? (MSV B kat D och Debutant ponny)Vad har de för typ av vatten?nån har...
Svar
2
· Visningar
1 160
Senast: prins_rollo
·
Dressyr Hur håller man tyglarna när man rider på kandar? Dvs mellan vilka fingrar håller man "stångtygeln" resp bridongen?
Svar
17
· Visningar
2 559
Senast: IngelaH
·
R
Trav Vilka kända uttalanden florerar innom sporten, sånna som folk verkar vilja tro på, utan att dom kanske har något med hästens...
2
Svar
29
· Visningar
2 028
Senast: **BORTTAGEN**
·
Distans Ska rida en Prova på ritt imorgon på 2 mil. Nu undrar jag om man ska ta med vatten för att kunna ge hästen under ritten eller räcker det...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: Ahi
·
F
Körning Önskar tips på mycket erfarna och seriösa ställen i Skåne där man utan att vara orolig kan lämna sin häst för inkörning. Skriv gärna och...
Svar
2
· Visningar
1 245
Senast: frid
·
Western Någon som var där? Någon som läser tidningen? En viss person som representerade Sverige tog inte med sig hästen till prisutdelningen...
2
Svar
29
· Visningar
2 783
Senast: alazzi
·
Övr. Grenar Supergrattis!!! :bump: :bump:Såg inte kvalet live men uppenbarligen måste han ju ha gått bra! ska kolla repriserna på fikarasten.
Svar
7
· Visningar
1 057
Senast: The_Last
·
M
Western Jag rider western och dressyr med min häst. I western har vi väl inte kommit så långt. Hon stannar med hälp av vikten, svänger med...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: Cilva
·
I
Övr. Grenar säkert dom flesta kommer ihåg här min lilla Oci som var som energi bomb, jag måste säga vi har gjort framsteg,är det vanligt att...
Svar
8
· Visningar
1 212
Senast: Cavat_
·
Övr. Grenar Har letat och letat men inte hittat en enda bild av honom. Är det möjligen någon som har en bild eller kan länka till en??
Svar
4
· Visningar
1 207
Senast: Cavat_
·
Övr. Grenar Var på bio igår och såg Seabiscuit. Gick dit utan större förhoppningar, ville mest se vackra hästar och bra kapplöpningssekvenser och...
Svar
16
· Visningar
1 741
Senast: Nattis_83
·
M
Dressyr gnagg-ML-2259096-ML-
Svar
0
· Visningar
1 298
Senast: Mowglii
·
Körning Vad är det för företag? Har sett den i annonser för selar...
Svar
1
· Visningar
1 120
Senast: Grevinnan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama