Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

I
Western Hej jag har en vallack som enligt tidigare ägare varit westernriden. Nu vill jag för att underlätta så mycket som möjligt för honom veta...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: Mirre
·
T
Körning Vad skulle ni köpa som grundkörutrustning till en shettis, som ska motionsköras på grusvägar? Gärna bilder. Pratar alltså om kärra...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: Dragonfruit_
·
T
Övr. Grenar Några som fått föl än?? Skulle va kul o veta vad man kan få se för hästar på banan om två år! :)
Svar
19
· Visningar
1 354
Senast: Cavat_
·
Trav har äntligen köpt en sele så jag kan köra mitt travarsto=). Men rockarden jag ska använda har inga "hållare" till skakelremmarna, kan...
Svar
3
· Visningar
973
Senast: vide
·
Övr. Grenar Nu skulle jag (också) behöva lite tips och råd från alla duktiga galopp/fullblodsmänniskor på Bukefalos. Jag har fått en trevlig...
Svar
6
· Visningar
1 428
Senast: Fifflan
·
R
Dressyr Någon som håller på med frihetsdressyr? Jag ska börja med det och har läst en bok om det. Har du några tips?
Svar
1
· Visningar
2 801
Senast: psychogrrl
·
Dressyr Jag ska starta i ett dressyrprogram där mellantrav och mellan samt ökad skritt ingår. Jag skulle behöva bra tips, som kan hjälpa mig med...
Svar
12
· Visningar
2 435
Senast: Stallflicka
·
C
Övr. Grenar Någon här som vet någon bra affär eller ridshop där man kan handla hjälmöverdrag och annat kul som har lite med galopp att göra?! :rofl:
Svar
3
· Visningar
1 004
Senast: Cani_SWE
·
R
Körning Min ponny är så gott som inkörd, ända "problemet" nu är när man ska spänna för honom, han vill inte stå stilla medans man fixar till...
Svar
6
· Visningar
1 079
Senast: Asa_S
·
K
Körning Jag har en welsh mountainponny, ett sto på 7 år. Jag kör henne ca 5-6 dagar i veckan, är ute cirka 1-1½ timme per gång. Jag kör henne på...
Svar
8
· Visningar
1 176
Senast: Asa_S
·
K
Distans Min ena häst är en liten dam med outtrötligt energi förråd. Efter tävling vill jag gärna rida uppmjukande övningar i skritt å lite trav...
Svar
5
· Visningar
1 467
Senast: Isolde
·
J
Trav När brukar ni slå på första paret skor på era tvååringar? De tidigare tvååringar som jag har haft så har det visats sig att hästen tex...
Svar
16
· Visningar
1 084
Senast: jesse
·
M
Trav Hur får jag fram det? Har varit och tittat på en treårig travhäst som aldrig varit startad, som vi tänkte ha som ridhäst. Det har varit...
Svar
6
· Visningar
1 101
Senast: lotta_k87
·
Trav Brukar aldrig vara på denna sida och läsa/skriva. Men på galopp sidan är det ofta mkt bråk om att det är djurplågeri med galoppen, är...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: morbullan
·
M
Körning Hej! Jag funderar på att köpa en shettis eller minishettis senare i år. Håller på och väger för- och nackdelar mot varandra just nu...
Svar
8
· Visningar
1 196
Senast: _L_
·
A
Dressyr Vad tycker EGENTLIGEN domarna om man kommer in i en MSV dressyrklass på en häst med ett svart schabrak? Det är väl inte allmänt...
Svar
12
· Visningar
2 463
S
Western Tack Monke för en jättekul tävling i Perstorp. Allt var mycket bra organiserat.
Svar
13
· Visningar
1 181
Senast: Smilly
·
Körning Ska köpa en rockard till Bponnyn snart så vi kan sätta i gång och köra in honom ordentligt och har nu surfat runt på en massa sidor och...
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: caradan
·
N
Övr. Grenar Alla hästar som inte duger för löp, Säljs dom :confused:eller vad händer med alla dom? Säljs dom på ett speciellt ställe? Någon som vet...
2
Svar
22
· Visningar
2 050
Senast: Love_Lee
·
Q
Övr. Grenar Vid vilken ålder pensionerar man en galoppör och vid vilken ålder börjar man träna den?
Svar
4
· Visningar
1 171
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama