Selar och huvudlag från Börjes

Ok då ska jag förklara.
När jag fick hem min arab hade jag ingen ting till honom. Så jag hade ingen möjlighet att lägga ner en större summa på en ordentlig sadel. Vilket resulterade i att jag fick köpa en billig Hööks sadel.
Sedan efter ett år hade jag så pass mycket att jag kunde vända mig till en butik som kom ut till stallet med ett GÄNG sadlar. Jag tror jag provred i 15 sadlar innan vi hittade en som jag trivdes i och samtidigt låg bra på hästen.
Dessutom stoppades den om så att den skulle passa honom perfekt!!!

Hänger du med nu??

Vad det gäller sele så har jag resonerat på samma sätt. Och absolut jag kan ha min sele vid tävling. MEN det ser flottare ut om man har en riktig "finsele" till just dressyrkörningen, eller hur.
Så där ska jag erkänna att där handlar det fåfänga, inget annat.
Min plan är att köpa sele från Tärnsjö, men dom kostar en slant........

Hoppas du har fått bättre klarhet i vad jag menar....... :D

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 262
Senast: Derivata
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 029
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 160
Senast: Lingon
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka