P
phoenix
Min Slu källa sa att det finns dokumenterade fall av ston som fått polycytemi men det är inte lika vanligt. Vanligast är hingstar i ålder 4-6 år.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kom att tänka på min pålle när equiterapeuten var ute första gången... Hon skulle kolla i munnen på honom, han precis bara be honom så gapade han stort och tydligt och stod så länge och höll på... och ja, det visade sig att han hade ont i munnen (2 gamla vargtänder...)Den kan också genom sitt sätt att vara ge tecken på vad det är som nedsätter hästen psykiskt eller fysiskt
Kanske är det på lik linje med en harmonisk människa?
Att inte se omvärlden som irriterande eller felaktig utan kan se positiva saker i tillvaron?
Att inte finner nöje i att plåga sig mot bristningsgränsen utan hellre uppskattar en trevlig långtur i skogen?
Ja, det är personligheten som styr motivationen........men det du beskriver handlar väl mer om människors/hästars olika personligheter
Om man ser på Astrologi som en grund till varför folk och hästar är olika så förstår man snabbt varför en individ med Mars i Fiskens eller Kräftans tecken har en annan inställning än en individ som har sin sol i Lejonet eller Oxen.
Nu menade ju inte jag hästar som går till slakt pga av skador..Ja, visst finns det tashankar i alla kategorier, men ifall du ser ren procentuellt så är det väl kanske FÄRRE topphästar som går ovakortat till slakt? Topphästar försöker man lappa ihop och få tillbaka på banan.
Vissa kanske snarare retar upp sig på din nedvärderande ton! Om du inte är medveten om den, så kan jag upplysa dig om att när du skriver låter det som du minsann kan och vet allt och vi andra har ingen aning om något!Vissa här innne verkar inte ha träffat några riktigt kloka hästar, för då skulle ni givetvis förstå vad jag pratar om, istället för att reta er på allt jag säger...
Men ärligt så tycker jag att man även hos små tränare ser hästar som behandlas mellan var 3-4de start.. Vare sig hästen är bra eller dålig