Avläggare...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare charooqi
  • Startdatum Startdatum
Kära Rikkan! :)
Det var faktiskt inte illa menat eller kritik på något sätt alls- utan bara en vänlig tanke! :)
För som du skriver så tror jag inte heller att du är en Wisserbesser, utan du har sunda och goda ideer och en trevlig inställning till hästen i allmänhet! :bow:

Jag kommer med åsikter, det gör ni också.
Varför ska mina åsikter kritiseras när era inte gör det?
Vad är det som gör att ni många gånger inte skiljer på en fråga och ett dömmande påstående?
Har ni själva värderat era egna ord och inlägg på samma sätt som ni nu väljer att värdera mina?

Det är sättet du skriver på, inte dina åsikter som stör.. :)
Det får gärna vara kort och koncist men du kanske ska tänka på tonen?
Vi har haft våra dikusar och jag har belägg för min åsikt! Gå gärna tillbaka och läs vad du skrivit och framför allt hur du bemöter olika saker... Du kan/vet- jag har ingen aning.. Inte ens om min egen häst vet jag- du vet bättre!? Och du idiotförklarar mig när jag inte förstår vad du menar, utan ställer en fråga.. :( och jag tror inte det är din mening att framstå så... utan att det blir lite fel i din text!?
Det är inte bara jag som reagerat, men när man får fler PM om saken känns det som att det är lite trevligre om du får höra vad som sägs...
Ja, jag kankse skulle tagit detta i PM?! Ber om ursäkt om du känner dig uthängd nu, vilket inte heller varit min åsikt! :(

Du hänger ut mig för at du vill göra så, annars hade du inte gjort det. Så enkelt är det.

Det är helt upp till dig, du behöver inte be mig om tillåtelse för att be om ursäkt för dina handlingar.

Gör denna ursäkta dig till en bättre eller klokare människa, i detta tillfälle?

I mina ögon understryker det att du känner dig kränkt och vill att alla ska veta att du minsann har rätt och jag har fel. Och att andra har oxå sett att jag har fel och du har rätt. Jag ser inte tillvaron som en tips bingo. Jag ser inte tillvaron som rätt eller fel.

I mina ögon det gäller att kunna förlåta.
Jag förlåter dig och din text, jag har fölåtit mig själv för min dumhet att svara på din text.
Annars kommer du att fortsätta med ditt beteende på samma sätt i fortsättningen också, fast du går vidare med detta gnagande i bagaget, utan att ändra dig. Forsättningsvis så kommer tonen mot mig att bära en tagg av detta, vilket också är upp till dig. Något jag tyvärr redan sett bevis på.

Du ansvarar själv för vad du skrivit. Det är din tolkning.

Jag har baserat min text på mina tidigare inlägg och dina tidigare yttranden mot din häst i diverse problem trådar som du haft uppe på tapeten.

Är det konstigt?

Jag har fäst mig vid saker som du själv sagt, och detta tål du tydligen inte att höra.

Jag saknar den vänliga ton som du önskar i mina formuleringar, och att sedan läsa min åsikt gör inte saken mer positiv, antar jag. Jag ser misstolkningar från din sida hela vägen. Jag ser misstolkningar från min sida oxå.
Jag tycker att du drar detta till en oändligt tjatig historia, men det verkar vara din grej?

Varför håller du kvar?

Tycker du att det blir bättre?

Varför?

Så långt jag kommer ihåg har du haft en viss attityd samtidigt som du skrivit så mycket att du verkar ha glömt vad du själv sagt och vilka teorier som luftats.
Jag skriver ur minnet, av det jag tidigare redan pratat med dig om. Du kommer inte ihåg, blir förolämpad, ifrågasätter upprepade gånger istället. Fint, det är upp till dig.
Ser du inte det?

Du upplever dig illa behandlad, eller vad är det för känsla som gnager? För jag tycker att du reagerar känslomässigt på vissa uttalanden som rent logiskt inte har med texten att göra. Kan du föklara vad det är som driver dig?

Du verkar har bestämt dig för att jag tror att jag vet allt om din häst. Det gör jag inte. Det är din tolkning.
Jag har bara sett vad du skrivit. Och jag har sett att du påstått att jag vet allt om din häst, vilket är en ren lögn i mina ögon.

ojoj än en gång tar jag risken...

om en championtitel skulle avgöras i insprungna pengar/häst de haft i träning så skulle nog verkligheten bli en annan

mvh rymdentusiasten :bump:

nu är jag ju inte så intresserad av pengarna inom travet men som jag uppfattat det så blir man tränarchampion efter hur mycket pengar man kört in på ett år. om man istället mätte siffrorna eller gjorde ett tillägg om snittet per tränad häst skulle resultaten bli ganska annorlunda

men i förlängningen skulle det kanske bara leda till att man hade svarta å vita hästar.

men de skulle vara betydligt mer rädda om det hästmaterial de fick in om det syntes i statistiken

men de skulle vara betydligt mer rädda om det hästmaterial de fick in om det syntes i statistiken
Knappast, den statistiken du talar om finns redan..
Insprunget per häst i träning och även omsättningen på hästar per år!
De ända som har "råd" att inte vara rädda om sina hästar är de riktigt stora tränarna och man blir inte stor om man inte har känsla och förstånd... Å andra sidan har de "stora" tränaran möjligheten att välja hästar de vill ha i träning, dvs. de kan skicka ut en häst som inte duger för de har en vänte lista!

En liten tränare måste jobba med det material han har och kan sällan räkna med att få in några nya om han sparkar ut en sämre häst!

Min vision är hälsosamma travhästar som tävlar i en hastighet som deras kroppar tål. Något som är svårt att få gehör för i dagens läge, tyvärr.

Kloka ord... :bow: :bow: :bow:

Det är inte helt enkelt att träna "lagom", det tar lång tid innan man hittat varje individs nivå. (Beroende på vilket tidsperspektiv man har förstås, men det jag sett på mina så tycker jag det tar åtminstone ett år innan man ser vad de svarar bra på.)

Innan jag fick upp ögonen för det här med pulsmätaren måste jag erkänna att jag tränade lite tokigt, detta resulterade i att hästarna inte riktigt "pallade distansen". Det är ju märkligt att tekniken ska styra ens liv även bland hästarna. Men nu skulle jag inte kunna tänka mig att träna utan den.

Själv tillhör jag väl kategorin som tränar "för lite" eftersom fem-åringen inte fått en enda spruta än? (Lite stolt faktiskt ändå :crazy:) Annars är det så att jag kanske känner och kan läsa min häst och vet när det är "något på gång" så att man ska kolla upp?

Det tråkiga man hör ute på banorna tycker jag är att även många små amatörer får "storhetsvansinne" och tar in delägare i hästarna. Sedan har de vips "kravet" att hästen ska springa in en massa pengar och kommer med lite konstiga kommentarer om att de inte har "tid"???? att låta hästen läka ut? Sådant tycker jag är för trist att höra.

Jag har mina hästar för att jag älskar djuren och tycker att det är jätteskoj att träna dem och eventuellt köra något lopp i bland, alternativt leja ut löp-körningen till de som faktiskt kan det bättre än mig. :crazy: OM de inte visar sig hålla till det eller inte riktigt räcka till så får man tänka ut någon annan framtid för dem.

Oj, nu spårade jag visst ur lite... :smirk:

/// ghost

Hakar på här...

Bland annat en som är känd för sitt kunnande, sa på en fika rast att den smartaste häst han någonsin haft var den som var den allra bästa...

Jag körde ihop med Opal Vikings förra tävlingskusk och han sa att det enda den hästen INTE kunde var att prata... :eek: :p

///ghost

är det scarlet som får springa i stora hagar??

Nej det är Humlan :p

Fast det får han säkert.. Scarlett får nog det mesta och det bästa på alla sätt och vis... Vilket kanske går till överdrift ibland i mina ögon!
Men kul är det att se när han står i publikahavet efter loppen och låter sig klappas.. :bow: :bow: :bow:

Istort sett ALLA travare får gå i hage...vilket dom har 10 000 eller 45 miljoner på bankboken....Det är inte alls som i ridsporten...Jag fick hem en hingst köpt från USA för 12 mille...Han gick i hagen samma som alla andra hästarna hos mig....

ja men var det inte melander som allafnyste åt när han lät nån riktig dyring springa å leka i flock

ja i min ridvärld å i min travvärld får hästarna oxå gå i hagen

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en valack på 16 år som betyder mest i hela världen för mig. Har ägt honom nu i några år och han är hur härlig som helst...
Svar
17
· Visningar
1 638
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 991
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar