Avläggare...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare charooqi
  • Startdatum Startdatum
Fast i trav världen får även stjärnhästarna gå i hagen...vilket tydligen är ganska ovanligt för dito ridhästar.....men det kanske håller på att ändra sig där..

Jag vet att för några år sedan när galoppen kom in i samma sändning som travet var, så var det många som undrade varför dom red i så vida spår :confused:...Detta hade INGEN betydelse sa galoppfolket :confused: Idag rider dom spårsnålare och har insett att varje spår betyder längre sträcka för hästen...ÄVEN om det är galopp...

Varför jag nu skrev detta :confused: :confused:

ja jag vet, har själv tagit avstånd ifrån den nuvarande ridande tävlingsvärlden men det innebär inte att jag inte gillar att rida det kommer aldrig att gå över

mvh rymdentusiasten :bump:

hittade en bunt gamla travronden från 6070tal åh vad mycket intressant läsning veterinärråd om träning å sånt
dagens travtidningar handlar ju mest om själva spelet skulle tacksamt ta emot tips om bra lästips om hälsa

:)jaha ??? (idel öra)(om det nu hörs nåt?)

jag menar nu mer specifikt för trav förstås

:bump:

Jag får en massa gratis tidningar som bara handlar om travsporten och hästen, inget om spelet..
:D

travhäst Uppfödaren, hingst info, häst sport mm mm

ja just å travrapsodi å btränaren det är sant där kan man hitta riktiga guldkorn... men om man som jag inte är i kontakt med själva tävlingsvärlden just nu??

Det kan inte vara så att när hon kommer runt sista kurvan och börjar bli mör, att hon slår på sig någonstans som hon inte brukar under "vanliga" förhållande?

jonte

Alla hästar kan prata, tyvärr så är det inte alla tränare som förstår vad dom säger..... :D

Frågan är vad trådskrivarens häst säger.... :confused:
Varför lägger den av .........

jag känner ett sto som fått diagnosen överträning. nått särskilt du ville veta? :)
tuslus

Jag vill gärna att du beskriver alla detaljer.
Hur upptäcktes detta och vilka tester, prover är tagna.

Japp...ALLA detaljer :)
Är det ett BRA sto? Hur diagnostserades överträningen?? Låg hon mycket över gränsvärdena, och vad var hennes värden??
NÄR togs provet?? Sommar eller vinter??Hur betedde hon sig i lopp??

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en valack på 16 år som betyder mest i hela världen för mig. Har ägt honom nu i några år och han är hur härlig som helst...
Svar
17
· Visningar
1 638
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 991
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar