Utrustning

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Queen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 974
Q

Queen

Jag undrar vilken utrustning hästen och ryttaren får/måste ha i de olika klasserna.
Skulle bli jätte - glad om någon kunde skriva det eller berätta någon sida där det står.

TR= Tävlings Reglemente
Det finns för alla slags tävlingsgrenar. I dom står allt du behöver veta om tävling. :bump:

TR I Gemensamma bestämmelser
TR II Dressyr
TR III Hoppning
TR IV Fälttävlan
TR V Körning
TR VI Distans
TR VII Voltige
TR VIII Ponnygalopp
TR IX Gymkhana
TR X Anvisningar för arrangörer & banbyggare
TR XI Anvisningar för stilhoppning

Tror jag fick med alla :) de reglerna som gäller för dressyr är TR I och TR II
för att tävla behöver du oxå grönt kort och ev licens men det kanske du redan vet?

På stallbacken.com finns tävlingsreglerna (de viktigaste sammanfattade, där borde du hitta det du söker.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
486
Senast: Ramona
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
916
Senast: Mli
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 837
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
746
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka