Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Islandshäst Hello! I augusti ska jag för första gången tävla dressyr med min islänning :) Det ska bli så spännande :D Är det nån som har tävlat...
Svar
5
· Visningar
1 190
Senast: Linisen
·
Islandshäst Jag har suttit och funderat på det här... får man tävla med 10mm skor i fram och 8 mm i bak? Då blir ju skorna i fram tyngre.... /Lina
Svar
4
· Visningar
1 148
Senast: Linisen
·
Islandshäst Jag har värsta komplexet. jag har fått för mig att jag är för lång för islandshäst, så att det ska se bra ut.. :( vet att många här...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 043
Senast: _moa_
·
Islandshäst I höst så är det ju bedömning i Strömsholn :) Är det några av era hästar som ska dit? :bump: Mitt sto ska dit och visas av Gisli...
Svar
4
· Visningar
1 220
Senast: Sammets_rosa
·
M
Islandshäst Rubriken hänvisar till en artikel av Unn Kroghen-Adalsteinsson i senaste numret (nr 8) av Stallmagasinet. Artikeln går mestadels ut på...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
13 753
Senast: Gullan86
·
E
Islandshäst Jag hörde i vintras när vi var ut och red - jag lånade en islandshäst av en väns bekant - att islandshästar andas annorlunda än andra...
Svar
14
· Visningar
1 876
Senast: marijaa
·
S
Islandshäst Det är lite svårt att förklara men jag ska försöka. Vi har lite svårt för traven jag och Kjarkur, han har lite svårt att hitta takten...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: Kiickan
·
L
Islandshäst Hejsvejs! Jag har ridit ''vanliga'' hästar i ca 3 år, så dom kan jag:) Men nu ska vi till mina sysslingar och ta hand om ett par...
Svar
3
· Visningar
2 857
Senast: Kiickan
·
V
Islandshäst Är det någon som vet om Fipot finns som talbok. Jag har viss lässvårighet och speciellt när det blir så mycket text som ska plöjas igenom.
Svar
4
· Visningar
807
Senast: viljan
·
Islandshäst Nu är jag nyfiken. Har inga som helst erfarenheter av islänningar mer än att när man gick på ridskola fick man lära sig att de skulle...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: Vili
·
D
Islandshäst Hur kommer det sig att just islandshästar kan tölt och pass och inte vanliga ridhästar? (bortsett från en del am. travare)
Svar
4
· Visningar
1 923
Senast: Muffins
·
Islandshäst Jag blir galen. Ibland undrar jag varför man håller på med islandshästar överhuvudtaget:angel: Kjarni vilade från tölt nästan hela...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: Klara J
·
S
Islandshäst Jag ska dit på kurs då och undrar om det är någon mer härifrån som ska dit? Ska ta tåget från Göteborg.
Svar
6
· Visningar
1 079
Senast: susekl
·
F
Islandshäst ..använder ni pisk när ni rider in era hästar. Och piskar till hästen när ni ska lära den något nytt? Om hästen typ ska backa. Och ni...
2
Svar
38
· Visningar
3 338
Senast: Sprettur
·
Islandshäst Hej! På måndag åker vi till SM, men har fortfarande inte fått ngt PM eller tidsprogram osv. Ngn som fått det? Ngn som vet när det...
Svar
6
· Visningar
1 354
Senast: Båbbe
·
V
Islandshäst Jeg lurer på hva nettadressen til det svenske islandshestforbundet er?
Svar
2
· Visningar
682
Senast: VerIng
·
S
Islandshäst Jag har under ett par månader haft lite problem med min unghäst och har nu äntligen varit inne och röntgat (ingen spatt :banana: ) och...
Svar
13
· Visningar
1 131
Senast: Swannie
·
Islandshäst min tränare sa att min pålle skulle passa bra som "flock" tävlingshäst kan någon förklara vad det går ut på lite mer exakt? och så är...
Svar
11
· Visningar
1 666
Senast: islands_lover
·
Islandshäst Ja, vilka ska dit? Både som åskådare och ryttare?:banana:
2 3
Svar
51
· Visningar
3 959
Senast: pest
·
Islandshäst Jag är otroligt sugen på att gå kurser i sommar. Är det någon som kan tipsa om någon bra som är på gång? Gärna i Stockholmsområdet alt...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: TILBRA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka