Bilder på alla 170cm ryttare!

Sv: Bilder på alla 170cm ryttare!

Här är ett foto på min kompis Johanna och henne häst Vinur. Hon är nog runt 165 och han är nog D-ponny

DSC00568_edited.jpg

Är det Vinur som stod hos Lena Nyström ett tag?
Tycker jag känner igen honom.

E. Fákur fr. Saudarkróki?

/Maria

Muninn skrev:
Är det Vinur som stod hos Lena Nyström ett tag?
Tycker jag känner igen honom.

E. Fákur fr. Saudarkróki?

/Maria

Ja precis ! Det är "lilla" Vinur :)

Michis skrev:
uppdaterar med lite bilder på mig och olika hästar.
Jag är f.ö. drygt 170cm.

Jag och Ási, 147cm. (min och mammas)
michisasettrav.jpg

michisasetgalopp.jpg

en mer från sidan, dock dålig kvalité
michisochasi.jpg

Jag och Dagur, ca 133-135 (vet ej exakt)
dagurjagtlt.jpg

Jag och Freyfaxi, typ 136-138 kanske
Hanojag.jpg

Jag och Lokkur, ca 138-140 kanske
Bild333.jpg

Bild328.jpg

Bild267.jpg

Vilka härliga bilder. Snygga islandhästar. Jag gilllade meat den svarte som du rider i gruspaddocken.

Svartskäck är han, och en fin sådan, han är liksom lagom mycket vit :love:
otroligt hjärlig häst att hålla på med också, så allsidig, min bebis :love:

han har mycket kvar att utvecklas men tyvärr ska han nog säljas nu ´(Har vart en ute å kolatr på han), så det känns jättetungt :cry:

Michis skrev:
han har mycket kvar att utvecklas men tyvärr ska han nog säljas nu ´(Har vart en ute å kolatr på han), så det känns jättetungt :cry:

:( Stackars dig! Jag vet hur svårt det är skiljas från en kompis, hoppas du kan komma över det, om du gör det. Mister du en står det tusen åter!;)

Här är jag och Sprettur. Jag är 170+ och han är 143.
Känner mig liiiiten på honom...
FV20060430_10.jpg

Sprettur skrev:
Här är jag och Sprettur. Jag är 170+ och han är 143.
Känner mig liiiiten på honom...
FV20060430_10.jpg

Hihi, det skulle jag också göra om jag satt på din häst. Tjusig bild förresten, det ser ut som ni tävlar och det gör ni säkert.
:)

Svalan--> han är en stooor och grov häst. Men otroligt snäll, så det är hans starka sida. Jo tävling var det, på valborg. Det var bara ett firmakeppni, men vi kom tvåa i mellanklassen! Riktigt roligt!! :bump:

Sprettur skrev:
Svalan--> han är en stooor och grov häst. Men otroligt snäll, så det är hans starka sida. Jo tävling var det, på valborg. Det var bara ett firmakeppni, men vi kom tvåa i mellanklassen! Riktigt roligt!! :bump:

Vad kul att ni kom tvåa då! Jag känner själv två stycken stora islänningar och de är också jättesnälla, dock har jag inte ridit dem, men de är snälla för övrigt.
Så visst kan stora hästar vara snälla!:) :D

Nej då!! jag tycker du är alldeles lagom. Du vet jag käner många som är långa och rider islandshäst.

Yeahnny skrev:
Får man fråga varför du har svanskappa på hästen? :)

Därför att min sadel hade väldigt lätt att åka fram förut, men nu har min mamma köpt en "antiglid"-padd som tydligen ska vara väldigt bra.
Ska se om jag kan få låna hennes och prova innan jag köper en själv.

Hejsan! Hur lägger man in bilder så att dom syns på engång? :confused:

Genom att trycka på knappen som ser ut som ett foto av ett berg och en sol ovanför textskrivar-rutan! När du gör det kommer en annan ruta upp där du skall skriva in http:// adressen till den bild du vill skall visas.

Thora skrev:
Har tyvärr ingen bild på mig när jag rider min häst. Men jag är 172 cm och min häst är ca 127. Hon är liten att titta på, men mycket häst att sitta på. Jag känner mig inte lång. Rider även min dotters lilla på 125. Inte heller där känner jag mig för lång. Enda nackdelen som jag ser det är när vi rider ut och ska gå över gärdsgårdar och annat som ligger ivägen. Jag måste lyfta mina ben eftersom de hänger i höjd med hästen framknän.:rofl:

Du är garanterat för lång för dessa hästar :eek: Dina ben ska absolut inte hänga nere vid hästens framknän :crazy:

Molvi- Vet inte varför men jag diggar dig och din häst skarpt :)

Kiickan skrev:
Du är garanterat för lång för dessa hästar :eek: Dina ben ska absolut inte hänga nere vid hästens framknän :crazy:

Varför spelar det så stor roll då?
Så här ser jag ut på min häst och han stör sig inte på mina fötter. Man rider ju ändå inte med underskänkeln.
DSCN0893.jpg

Liknande trådar

Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 763
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 384
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka