Bilder på alla 170cm ryttare!

Sv: Bilder på alla 170cm ryttare!

är 1.72 molvi är 138

intesomdu

intesomdu
- ja det är ju inte så att du MÅSTE kolla min min :o :p

Så fina ni är allihopa, ni stärker verkligen mitt självförtroende och ni har verkligen suddat bort min "inre-för-lång-för-isis-bild" :bow:

Molvi- Din min? haha, nejdåå. Skreppurs ögon föll på Molvis söta benlindor:love:

haha det var snällt att du inte tänkte på den :D:angel:
jomen visst är dom söta ? ;p

Ja, dom är hur söta som helst, hela bunten. Jag älskar detas ögon, det är något visst med dom... :love:

du gillar storhästar va...snacka om att blanda stilar. benlindor dressyr + ponny(det rosa thihii gulligt) och så pullarnosgrimma då tänker jag mot hoppning...

hihi lite gulligt

Jag är själv ca 170cm. och förut i ca 1 år tränade och tävlade jag ett sto på 131 (minst av alla "vuxna" hästar på gården som det är ca 100 av) jag har 2 bider från när jag tävlar och i ridhuset. Men jag vet inte hur man lägger in bilder här!
När jag red henne, så var den ända som gnällde på att jag var för lång var min mamma, men jag själv kände mej inte så lång, fast hon var ju värkligen jätte känlig och väldigt smäcker, så det var "ingen" häst typ.
och så får ni titta på den nförsta bilden, där tävlar vi på "VM" banan, barfota i fyrgång, hon är lite rund om magen för att hon är dräktig där på bilden!.:cool:
Nu rider jag min häst som är ca 139cm och på hennes känns det inget konstigt, det känns normalt. Men när jag rider på min kompis häst som är 145 (ääälg) så känns det som eifelltornet. Fast ja, jag har inte ridigt stor häst på länge så.:p

Senast ändrad av en moderator:

Filippan skrev:
Jag är 170 cm lång, min häst är ca 140 cm hög. Tycker inte att det ser ett dugg fel/konstigt ut...

T219mars.jpg

toltstm.jpg

Jag är också runt 170cm, men min häst är 138cm i mankhöjden. Det spelar väl egentligen ingen roll med längden, det är väl snarare vikten.
Jag har hört att man bör helst INTE väga över 90kg, men så mycket väger inte jag så jag kan nog i alla fall rida islandshäst!:smirk:

Vilka söta benlindor, men varför boots bak? Har de någon tyngd eller är de bara för skydd?

/Malin

Det är väl bra att man har nära till marken om det går för fort??? Då kan man köra klackarna i backen om man behöver bromsa :idea:
Allvarligt talat, som alla vet är det inte storleken det hänger på utan tekniken och känslan... :bump: :bump: :bump:

Jag är 176 cm lång och har hästar från 131 cm till 143 cm och gamla favvovalacken på 132 cm känns lika stor som bebben f.2000 som är 140 cm. Fuxen i min avatar är en liten tunnis på 131 cm och vi funkar utmärkt tillsammans och så gräsligt ser det väl inte ut? Fast det händer att hans bakhov kickar mig på hälen i t.ex flygande pass...

Här är en bild på mig och min häst!
Själv är jag lite 172cm istället för det som jag skrev tidigare till Filippan, men min häst är fortfarande 138cm.

1800287.jpg

NiAl, nej, ni ser inte alls tokiga ut i mina ögon. Herregud vad är det jag fått för mig egentligen. Jag red ju under ett års tid på ett islandssto på 130! Inte tänkte jag på något då, inte alls. Tror det är därför att jag ridit "stor häst" (145-160cm) nu ett tag. Ni har tagit mig ner på jorden igen :love:

Din bild fungerar inte Svalan :(

Freyr skrev:
Vilka söta benlindor, men varför boots bak? Har de någon tyngd eller är de bara för skydd?

/Malin

aa, det är viktboots, hjälp för traven.

/ molvi

Gullan86 skrev:
du gillar storhästar va...snacka om att blanda stilar. benlindor dressyr + ponny(det rosa thihii gulligt) och så pullarnosgrimma då tänker jag mot hoppning...

hihi lite gulligt

nja, benlindorna tycker jag även islandshästarna kan använda :) + att det är ju bara så söta :)

pullarn har jag för det är ursnyggt, och hon fungerar rkt bra på det :)

En bild på mig (175 cm) och Spá (runt 140 cm).
http://www.geocities.com/gloen_litla/Bilder/JennySpa.jpg
(ta bort http://)
Hade för några år sedan ett sto på en sisådär 130 cm, då kände jag ibland av min storlek. Inte minst för att hon var känslig för vikthjälper, utan även att jag faktiskt hade sämre balans när jag red henne än min stora valack på 145 cm. Det enda som jag kan uppleva som negativt med långa islandsryttare är väl att man vid hoppning riskerar att riva hinderna med fötterna:o . Annars är det ju fördel att man har långa ben och kan hålla om sin häst och verkligen rida för vikthjälper och säte (vilket inte är helt lätt alla gånger).

Om din häst har problem med traven så kan det ju knappast hjälpa att vikta den bak = åt pass/tölt? Vill du få din häst att trava är de ju fram de ska sitta om du nu vill ha boots.

/Erica

Precis som Cheeserica säger: det hjälper inte traven att vikta bak.

/Malin

Svar till Gullan86. Är inte så vidar bra på det här med att få in bilder, försökte men förstod inte. Jag är nog för gammal, 45+:o men jag har bilder på hästarna på min hemsida.

Liknande trådar

Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 763
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 384
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka