Bilder på alla 170cm ryttare!

Sv: Bilder på alla 170cm ryttare!

Hmm de beror ju på ryttaren hur vig och smidig den är.. finns ju dårar som kan svinga sig upp på hästar på 170 utan problem:crazy: :D

Jag skulel nog inte lyckas svinga mig upp på en shettis en gång:crazy: :o

Nä, man kliver UPP på pallen, och sedan klättrar man NER på hästen :D
Hihi, så sant!
Jag kan svinga mig upp på min tinker som gräshoppa, men jag har jäättesvårt att svinga mig upp på andras hästar varesig de är 120 eller 150! Skumt! ;)

oh va fin svarten/svartur va då *kär* hur fin som helst liknar min pålle med den utstårlningen,
hoppas min lilleman kommer gå sådär fint sen han e nog 129-130 nåt sånt nu men när ja köpte han var han 126.
men känns hur stor och maffig som helst.

jag är 163. ni har säkert sett mina bilder så jag ska inte tjata mer med dom.

oj såg nu att det var fler som gillade han=)

Hmm, blir inte balansen ett problem när man är lite längre och har en så mkt mindre häst ?

asså jag undrar en sak som jag har hört för läänge sen .. o är det så att isisar faktiskt kan bära dom flesta ryttare oavsett längd o vikt? jag ahr hört att dom ska vara väldigt starka o undrar vad som gör just isisar så speciellt starka?

Beror mkt på både hästens och ryttarens naturliga balans. En kort nybörjare är som bekant värre än en lång ryttare med bra balans.

Jag är 169 och hästen på den här bilden är drygt 140cm tror vi.
Bild267.jpg

hela förra våren red jag även en underbar valack på 132cm :love:

P1000795.jpg

Molvitlt.jpg

MOLVIHOPP.jpg

lite nyare bilder :) jag tycker inte jag ser förstor ut. :)

molvi

haha jag har en ponny på 110cm och extremt grov henne rider jag barbacka på skrittpromenader. (hon är förövrigt sällskap till min fjording) och jag är 158cm men då väger jag bara lite över 40kg:P men det går ju inte att göra några allt för ansträngande saker då men skrittpromenader funkar alldeles utmärkt:rofl:

uppdaterar med lite bilder på mig och olika hästar.
Jag är f.ö. drygt 170cm.

Jag och Ási, 147cm. (min och mammas)
michisasettrav.jpg

michisasetgalopp.jpg

en mer från sidan, dock dålig kvalité
michisochasi.jpg

Jag och Dagur, ca 133-135 (vet ej exakt)
dagurjagtlt.jpg

Jag och Freyfaxi, typ 136-138 kanske
Hanojag.jpg

Jag och Lokkur, ca 138-140 kanske
Bild333.jpg

Bild328.jpg

Bild267.jpg

Jag och världens finaste Gyllir :love:
kjaaam.jpg

MichisochGptur1.jpg

T2.jpg

Den här underbara lilla krabaten är 132cm över marken, men känns ibland större att rida än min och mammas som är 147 :p
Lite komiskt :o

Jag är 173 cm lång, och jag har ganska korta ben. Jag brukar inte se för lång ut om jag rider en lite större häst. Jag red barbacka på en häst som är 125 cm och det såg kul ut!;)

Alltså jag är 180 cm ungefär och min sköthäst är inte speciellt stor. Jag har verkligen jättelånga ben, men jag försöker inte tänka på dt så mkt. Kolla på stormvindens bilder. Där sitter jag på en av min kompis hästar. Min sköthäst är naturligtvis mindre, men ändå. Var stolt över din längd : ) ! Jag hade jättesvårt att acceptera min i början, men jag har lärt mej att dt kan kvitta : )

Senast ändrad av en moderator:

Här är lite bilder på mig och Svalur från lördagen då vi var och tränade för Lisa Rosell på Hemfosabanan. Här syns det ganska tydligt att jag är 170,5cm och min häst är 138cm.
HemfosamedLisa006.jpg

HemfosamedLisa009.jpg

Var tvungen att ändra detta ännu en gång. Blir fel hela tiden. Får snart kläm på dt

Här är en bild på mej och min kompis häst Litfrid. Hon är ganska liten och jag har som sagt väldigt långa ben och är runt 180 cm. Jag tycker själv att jag inte ser så stor ut så att dt stör

Bild186_edited.jpg

Liknande trådar

Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 763
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 384
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka