Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Körning Kan ni inte lägga in lite bilder när ni tolkar era hästar? Berätta gärna vad för tolksele ni använder och var ni köpt den, hur ni lärde...
Svar
19
· Visningar
2 349
Senast: mazariin
·
Körning nya försök, vad tycks om denna då?
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 926
Senast: Gullan86
·
Z
Körning Hej! Jag skulle vilja lära mig att både tömköra och köra med häst å vagn, samt ev. lämna iväg hästen och få den inkörd av någon som...
Svar
1
· Visningar
867
Senast: springsten
·
Körning Har funderat lite på det där med kallblodsklasserna nu, om man då som jag har en fjording = kallblod, men under ponnymåttet. Ja då...
Svar
9
· Visningar
1 001
Senast: Nora
·
D
Körning Har en shetlandsponny som jag kör några gånger i veckan, började köra in honom för ca ett år sedan och nu fungerar...
Svar
1
· Visningar
646
Senast: Madelene
·
Körning Jag skulle gärna vilja ha tips på lokala körtävlingar, såväl "vanliga" som bruks, så att man kunde åka och kika lite. :) Oftast så...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Madelene
·
S
Körning Har lite frågor.. Hur lär man hästen skänkelvikning, öppna o sluta vid tömkörning? När man har hästen på volt runt sig, ska då tömmarna...
Svar
8
· Visningar
1 238
Senast: Nora
·
F
Körning Någon som vet om det finns att få tag på? :confused:
Svar
17
· Visningar
1 485
Senast: Fjunet
·
P
Körning Nu är det någe som har flyge på Kotte igen. När vi skull fare till Valdemar idag så var Kotte helt skogstoki. Han sparkde bak och ut...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: _L_
·
Körning På lokselar, med bågdäckel så kan det ju sitta en "krummelur" på mitten högst upp på bågen, vad är den till för?? *förvirrad*...
Svar
6
· Visningar
1 193
Senast: MittNyaJag
·
Körning ..som har en saddlebred eller en Gelderländer som vagnshäst? Jag har en häst, korsning av ovan nämnda och han har en i princip ren...
Svar
14
· Visningar
1 646
Senast: Beppo
·
Körning Funderar lite över den riktiga bröstselen, dvs den med lös brösta. Jag har bara kört den typ med fast brösta. Min fråga är, sitter...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: Noteca
·
Körning vad har ni för övningar för er när ni tömkör? :bump: bommar, koner..? hur arbetar ni med era hästar vid tömkörning? kram :D
Svar
1
· Visningar
691
Senast: smiling_sun
·
F
Körning Hur lång tid tog det för er häst att vänja sig vid skygglapparna? När började ni köra med dem på?
Svar
2
· Visningar
854
T
Körning Hauke och jag har varit mycket i skogen men aldrig dragit ut stockar utan mer dragit dem på vagn (där en traktor lagt upp dem i förväg)...
Svar
7
· Visningar
1 049
Senast: Pinge
·
P
Körning Vi hamnade lite utanför tråden på en annan sida så därför fixade jag till en ny tråd angående bruten draglinje på en loksele. En...
Svar
4
· Visningar
2 675
·
F
Körning Blir det i Aachen eller Rom? Ingen verkar veta, inte ens de som ska ställa upp :confused:
Svar
1
· Visningar
745
Senast: Hilly
·
C
Körning Hej! Efter alla kommentarer i Gullan86´s tråd om deras loksele (:o) tänkte jag lägga in ett par bilder på min häst med sele och vagn...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 055
Senast: Cämz
·
S
Körning Min häst e jätte mysig att köra men problemet e att han inte vill stå still när man tagit tömmarna o ska gå bak o sätta sig! Lika när...
Svar
5
· Visningar
1 222
·
Körning Kan man tömköra/tömlongera i bara gjorden från ett travsele? Inte med travtöm såklart.
Svar
11
· Visningar
1 339
Senast: RebeckaKihlberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka