Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Hoppning Asså jag har ett jätte problemo! jag kan inte hoppa. på ridskolan jag gick innan jag fick egen häst så fick vi bara hoppa pytte hinder...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: Ponnytant
·
S
Hoppning hejsan, det är så att när jag hoppar så reser jag mig inte uppåt-framåt.. utan d blir mest uppåt, hur kan jag träna för att det ska bli...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: Ponnytant
·
Hoppning När jag var och kollade på sadel häromdagen så sa försäljerskan att en hoppsadel är en flatback, och om det inte är en flatback så är...
Svar
11
· Visningar
1 260
Senast: vindvissla
·
Hoppning Konstig fråga kanske, men ärligt talat vet jag inte. Och eftersom jag velar så frågar jag givetvis er kloka bukefalister..! Min häst...
2
Svar
36
· Visningar
2 201
Senast: __karin__
·
A
Hoppning Någon som vet vad det ska vara för avstånd i en kombination för C-ponny? :)
Svar
4
· Visningar
2 292
Senast: AliceL
·
S
Hoppning Hur långt avstånd ska det vara mellan studs för d-ponny? Hur långt avstånd mellan galoppbommar för d-ponny? Kan man räkna ut på...
Svar
14
· Visningar
12 074
Senast: Earl_grey
·
A
Hoppning Hur långa sporrar får man igentligen ha i hoppning på stor häst? Och vad är det på ponny? :) SKulle varit tacksam för svar
Svar
4
· Visningar
877
Senast: Fhanny
·
S
Hoppning Hej! Jag har en fråga, på ponny är det ju så att om man ska hoppa MSV måste man kvala gäller samma sak för stor häst? Hur många 1,20...
Svar
8
· Visningar
1 029
Senast: Fhanny
·
Hoppning Hej! Är en mamma vars dotter har börjat hoppa med sin lilla ponny, så smått. Tänkte därför höra med någon som är mer rutinerad än...
Svar
7
· Visningar
896
Senast: Dannie
·
S
Hoppning Hej! Jag undrar om fjordhästar är duktiga på att hoppa? :confused: :smirk:
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 286
Senast: la06
·
Hoppning var köper man sadelgjordar med hopplatta till en hoppsadel med långa stroppar? behöver en 65cm...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 675
Senast: hopp_o_galopp
·
H
Hoppning Vilken ska jag då ha? Just nu har jag bara en vanlig rak lädergjord..
Svar
8
· Visningar
1 015
Senast: Havregryn
·
E
Hoppning Undrar om det finns några om nyligen har köpt D ponny-hoppning med placeringar i MSv B och startat MSVA? Det känns som om priserna har...
Svar
3
· Visningar
1 499
Senast: Hiwiie
·
C
Hoppning Hur stärker man upp en unghäst självförtroende att den vågar hoppa igen, Efter att den har börjat vägra? Om den inte vill hoppa ens över...
Svar
5
· Visningar
1 148
Senast: Kejrin
·
L
Hoppning Hej ! Ska snart börja hopptävla och undrar hur packlistan ska se ut ? Först ska jag börja tävla klubbtävlingar sen nästa år i...
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: Fannih
·
S
Hoppning Löshopapde min d-ponny igår, 2 gången i hela hennes liv som hon hoppade hinder i paddock, Så kom igen nu & kommentera så mkt ni vill...
2
Svar
21
· Visningar
2 117
Senast: My Beauty
·
L
Hoppning vad ska man ha för avstånd på bommarna till en isläning? vill veta både för skritt, trav och galopp. och om man vill ha bommar och...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: lala
·
Hoppning Den 4 Augusti ska jag ut med min häst på hopptävling. Det är höjden 90, 100 cm. Och tävlingen hålls på gräs och man rider fram på gräs...
Svar
5
· Visningar
1 445
Senast: Kellog
·
D
Hoppning Hejsan, jag tyckte det skulle vara intressant och få se och höra om era avelsston och "vanliga" ston. Kanske ni har bilder på dom och...
Svar
16
· Visningar
4 994
Senast: Concordia
·
Hoppning I en artikel i ridsport där de informerar om nya tips och nya artiklar så skrevs det om bomhållare som man kunde hänga på oljefat. ÄVen...
Svar
2
· Visningar
982
Senast: mimus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka