sadelgjord med platta, kort!

Sv: sadelgjord med platta, kort!

tror att jag hittade något på lantmännen när jag var där och tittade..får kila dit där idag och se efter :p

Korta hoppgjordar finns det tyvärr bara dyra märken typ prestige, cwd och equipe.

Jag tycker att du kan ha lös magplatta m dressyrgjord om du vill komma billigare undan, finns plattor som funkar jättebra och inte ger skav, jag hade ju det till Lina och hon var ju skavkänslig om någon (typiskt fullblod - you know ;)) och det funkade fint!

MEN! Ett annat tips är också de här SUPERBREDA dressyrgjordarna som finns. De är också rätt dyra men inte lika dyra som en hoppgjord.
2005495542_dressyrgjord.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Knights har, de brukar säljas på granngården. Kostar kring 1000:- lappen.

Har heller aldrig sett korta på hööks.

Men ursäkta.. Jag skrev också att det kanske var magplattan de hade i kort modell...
Jag vet att det stod 90 på hemsidan, men dom som var i butiken såg väldigt korta ut, därför tänkte jag att om du bodde i närheten av en hööksbutik att du kunde kila inom och kolla själv..

ah ok... kollade bara bilden å hemsidan :)

kan ju ifs köra telefonterror på hööks vid tillfälle...

nä fick låna Linas... min dressyrsadel gjorde ONT ONT ONT sa Oki...

Säg till när du hittat en!

Den på lantmännen var tydligen ställbar i båda ändarna men likväl så var den som misnt 90 :(

nämen!? den var väl väldigt bra till henne nyss...

har HM satt en MASSA muskler kanske? :d

HM har byggt på sig ja, å av nån j*a anledning så tippar väl sadeln fram i å med det å typ trycker på manken... har testat två olika järn + ullpadden å gud hans moster... ORKAR INTE :cry:

hästjävel å gillar 25000kr-sadeln, jag har INTE råd.

Hej!

C:a pris 1975:-. Denna gjord kommer att utgå ur vårt sortiment, och vi har bara ett fåtal kvar. Tänkte att det kunde vara bra för dig att veta.

Vänliga hälsningar

Hansbo Sport Equestrian & Pet

pust å stön, 2000 för en "ej märkesgjord"....
känns som att man inte kommer undan billigare hur man än gör... :crazy:

Prestige har korta sadelgjordar med magplattor, superkvalité som håller i många år.. Kostar ca 1500kr men det är det värt ;)

ja det lät ju BILLIGT i jämförelse... har du länk var man kan köpa`?

Jag är inte helt säker på att dom kostar det, men dom långa hoppgjordarna m magplatta kostar det :crazy: Det var en här på buke (heter Ginpan) som har exakt en sån du vill ha, fråga henne :) Annars kan du kolla på prestiges hemsida om det står ngt där ;)

Liknande trådar

Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
437
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag är ute efter en sadelgjord med platta som har fast resår. Den får dessutom inte vara för bred, utan måste vara väl utskuren för...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: Jeps
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 023
Senast: fio
·
Utrustning Jag skulle behöva köpa en ny sadelgjord men det tar emot, fasiken vad dyra de är 😝 Vi har just nu en Eric le Tixerant (dressyr) gjord...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI